هر آنچه می‌خواهید از انتشارات کرگدن بدانید

تورهای مسافرتی لحظه آخر

انتشارات «کرگدن» یک انتشارات عمومی در ایران است که ترویج دانش و اندیشه در میان فارسی‌زبانان را هدف اصلی خود معرفی می‌کند.

کاماپرس در ادامه به ۱۰ نکته درباره نشر کرگدن اشاره می‌کند که مخاطبان و فعالان حوزه رسانه را بیشتر با این انتشارات آشنا می‌کند:

۱. مدیر انتشارات کرگدن حسین شیخ‌رضائی است. او در کنار مدیریت نشر کرگدن، عضو هیات علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران بوده و دکترای خود را در سال ۱۳۸۵ از دانشگاه دورهام لندن کسب کرده است. شیخ‌رضایی در کنار ۷ عضو دیگر هیئت مدیره نشر کرگدن را تشکیل داده‌اند.

۳. شیخ‌رضایی علاوه بر پژوهش در حوزه فلسفه علم و آموزش فلسفه به کودکان، ترجمه‌ و تالیف‌هایی نیز منتشر کرده و به تدریس در دانشگاه مشغول است.

۳. «آشنایی با فلسفه علم» و «دوران طلایی» از کتاب‌های شیخ‌رضائی هستند که به ترتیب در انتشارات هرمس و افق به چاپ رسیده‌اند.

راز آسمان پایتخت

۴. انتشارات کرگدن در حوزه‌های علوم انسانی، علوم تجربی و هنر برای مخاطبان عام و همچنین مخاطبان دانشگاهی و متخصصان کتاب منتشر می‌کند.

۵. نشر کرگدن به منظور تسهیل فرآیند کتابخوانی و گردآوری کتاب‌های مفید، اقدام به انتشار ۱۶ مجموعه‌ کتاب‌ کرده است که هر یک با نظارت دبیری متخصص و به صورت مستمر انتخاب و منتشر می شوند.

۶. گفت‌وگواندیشی، مطالعات تکامل، فلسفه برای کودکان، هنرشناسی و مطالعات علم و فناوری بخشی از مجموعه کتاب‌های این انتشارات هستند.

۷. در مجموعه گفت‌وگواندیشی برخی از جذاب‌ترین نمونه‌های گفت‌وگو میان اندیشمندان در حوزه‌های مختلف با توجه به قالب و سبک آن‌ها ارائه می‌شود. کتاب‌های بفرمایید فلسفه و گفت و گویی درباره متافیزیک زمان در این مجموعه قرار دارند.

۸. کتاب‌های تفکر نقادانه برای کودکان، کند و کاو فلسفی برای نوجوانان و بازی‌هایی برای فکرکردن متعلق به مجموعه فلسفه برای کودکان هستند. نشر کرگدن با ترجمه و تالیف آثار فلسفی قابل استفاده برای کودکان این هدف را دنبال می‌کند که نسل فردا، نسلی ژرف‌اندیش‌تر از نسل امروز باشد.

۹. مجموعه مطالعات تکامل نیز با ارائه متون کلاسیک و غیرکلاسیک در حوزه تکامل، مخاطبان را با انقلاب داروینی و نتایج و استلزامات آن آشنا می‌کند.

۱۰.کتاب تفکر نقادانه برای کودکان از پرفروش‌ترین کتاب‌های نشر کرگدن در سال ۹۸ محسوب می‌شود. کتاب‌های هنر ظریف بی‌خیالی، مدیران و چالش‌های تصمیم‌گیری، شکستن طلسم وحشت و همینطور انقلاب ایران از دیگر کتاب‌هاب پرفروش کرگدن در سال ۹۸ هستند.

مرتبط با : کرگدن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز