نخستین جشنواره شهریما جزیره قشم 1401

جشنواره شهریما-قشم
تورهای مسافرتی لحظه آخر

نخستین جشنواره دستاوردهای مردمی جزیره قشم با عنوان “شهریما” از تاریخ 29 آبان ماه 1401 در محل نمایشگاه‌­های بین‌­المللی قشم برگزار شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ جشنواره ها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، جشنواره دستاوردهای مردمی جزیره قشم با حضور فعال 42 روستای این جزیره و 15 استان  کشور با عنوان “شهریما” برای نخستین بار در جزیره قشم برگزار شد. بنابر اعلام مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، هدف از برگزاری این جشنواره، گفتمان‌سازی و ارائه داستان‌­هایی ملموس از رسوم، سنت و فرهنگ غنی جزیره قشم با مشارکت جامعه محلی بود.

در این جشنواره علاوه بر حضور غرفه‌های عرضه محصولات غذایی، محصولات روستایی جزیره و اقوام مختلف ایران، غرفه خدمات گردشگری نیز برپا شده بود. همچنین همزمان با برگزاری این جشنواره، نمایشگاه کتاب در فضایی بالغ بر 400 مترمربع و نمایشگاه عرضه گل و گیاه نیز برگزار شد.

راز آسمان پایتخت

در جشنواره شهریما برنامه­‌های متنوعی از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی یامال، راه‌اندازی پاویون رسانه، استارت‌­آپ و کسب‌وکارهای نوپا، نمایش عروسک‌های خیابانی غول‌پیکر، سخنرانی، اجرای موسیقی محلی و باز زنده‌سازی آیین‌­های محلی به منظور آشنایی با فرهنگ و آیین‌­های بومی منطقه برگزار شد. همچنین با توجه به همزمانی این جشنواره با مسابقات جام جهانی 2022، پخش زنده مسابقات فوتبال جام جهانی قطر نیز در این جشنواره برنامه­‌ریزی شده بود.

جشنواره شهریما که قرار بود اختتامیه آن در تاریخ 8 آذر ماه برگزار شود، به دلیل استقبال شهروندان تا روز جمعه 11 آذرماه 1401 تمدید شد.

نویسنده: مینا عشرتی پور

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز