موزه باستان شناسی؛ تجربه ای متفاوت در تور آنتالیا نوروز 1402

لست سکند

موزه باستان‌شناسی آنتالیا یکی از بزرگ‌ترین و غنی‌ترین موزه‌های کشور ترکیه است. این موزه در سال 1922 با هدف محافظت از گنج‌های ارزشمند حکومت عثمانی در برابر غارت‌های سربازان ایتالیایی، آلمانی و… بنا شد. هم‌اکنون، موزه باستان‌شناسی آنتالیا بیش از 5 هزار اثر کهن را در دل خود جای داده و در سال 1988 جایزه ویژه اروپا را نیز دریافت کرده است. این موزه می‌تواند یکی از جاذبه‌های سرگرم‌کننده تور آنتالیا نوروز 1402 باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری و تفریح، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، البته اغلب گردشگرانی که به آنتالیا سفر می‌کنند، اطلاع چندانی از این موزه باشکوه ندارند. بنابراین، کسانی که قصد رزرو بلیط آنتالیا یا تور آنتالیا نوروز 1402 را دارند، بهتر است حتماً در کنار گشت و گذار در سواحل و مراکز خرید این شهر، سری به موزه باستان‌شناسی آنتالیا نیز بزنند. اما چه چیزی در انتظار بازدیدکنندگان این موزه تاریخی است؟

ساختمان موزه باستان‌شناسی آنتالیا دارای یک فضای نمایشگاهی بزرگ با وسعت 30 هزار متر مربع است. این نمایشگاه‌ها در چندین سالن بزرگ چیده شده‌اند و برخی از آنها نیز در باغ موزه قرار دارند. در ادامه، با تالارهای متنوع این مجموعه بزرگ آشنا خواهیم شد؛

تماشای پیش از تاریخ در تور آنتالیا نوروز 1402

در تالاری به نام «پیش از تاریخ» از موزه باستان شناسی آنتالیا، آثاری از دوران پارینه سنگی، میان سنگی،کالکولیتیک، نوسنگی و اوایل عصر برنز به نمایش گذاشته شده است. بیشتر اقلام موجود در این تالار، ابزارهای استخوانی و سنگی هستند. یکی از زیباترین آثار موجود در این تالار، مجسمه زنی است که در استان بوردور یافت شده است.

راز آسمان پایتخت

البته فسیل‌ها و استخوان‌های حیوانات مربوط به دوره‌های مختلف زمین‌شناسی در تالار عظیمی جای دارند. از نمونه‌های جالب این مجموعه می‌توان به پوسته حلزون‌های بزرگ، فسیل‌های موجودات منقرض شده و پوسته‌های آنتوزوئان‌ها اشاره کرد.

تماشای سازه‌های کوچک و سردیس‌ها

در این موزه بخشی با عنوان «تالار سرامیک و اشیاء کوچک» وجود دارد که در سالن‌های بزرگش، یافته‌های کوچک مربوط به دوره قرن 14 قبل از میلاد تا قرن 15 پس از میلاد به نمایش درآمده‌اند. آثار موجود در این نمایشگاه به صورت موضوعی و زمانی چیده شده‌اند.

البته در این مجموعه، یک سالن مخصوص برای نمایش سردیس‌ها و پرتره‌های مردان و زنان نام‌آشنا یا گمنام دنیای باستان در نظر گرفته شده است. اغلب این سردیس‌ها از مکان‌های باستان‌شناسی متعددی مانند پاتارا و لتون جمع‌آوری شده و مربوط به قرن دوم تا چهارم پس از میلاد است.

کشف دفینه‌های باستانی محبوب در تور آنتالیا

سکه‌های نمایش داده شده در موزه باستان‌شناسی آنتالیا شامل سکه‌هایی از دوران باستان، قرون وسطی و دوران مدرن است. بدون شک، مجموعه سکه‌ها یا گنجینه‌هایی که قرن‌ها دفن شدند و بعداً توسط باستان‌شناسان کشف شده‌اند، بسیار مورد توجه گردشگران تور آنتالیا 1402 قرار خواهد گرفت.

از دیگر تالارهای این موزه بزرگ می‌توان به تالار آثار قوم‌نگاری و ترکی-اسلامی، تالار سارکوفاگ، تالار نمادها، تالار موزاییک، تالار امپراطورها و خدایان و تالار تئاتر پرگه اشاره کرد.

بخش کودکان و جوانان موزه باستان‌شناسی

احتمالاً بازدید از موزه‌ها برای برخی کودکان و نوجوانان خسته‌کننده به نظر می‌رسد. اما خوشبختانه موزه باستان‌شناسی آنتالیا راه‌حلی برای این مسئله دارد. یک سالن مخصوص برای بازدیدکنندگان جوان و کودکان در این مجموعه در نظر گرفته شده است. کودکان می‌توانند خرابه‌های شهرهای باستانی پاتارا، اسپندوس و پرگه را در این سالن تماشا کنند. همچنین، آنها می‌توانند از غار کرین و استحکامات آلاکویوک نیز نگاهی بیندازند. بنابراین، بازدید از این موزه جذاب می‌تواند یکی از گزینه‌های گردشگری خانواده در تور آنتالیا 1402 باشد.

در قسمت باغ موزه نیز عمدتاً آثار سنگی به جامانده از دوره رومی وجود دارد که به دلیل حجم زیاد آنها، داخل بنا جای داده نمی‌شوند.

بازدید از موزه باستان‌شناسی آنتالیا با آریاک سفر

این موزه در قسمت جنوب غربی شهر کنییالتی قرار دارد و فاصله آن از مرکز تاریخی آنتالیا (کالیچی) حدود 2.5 کیلومتر است. گردشگران می‌توانند با استفاده از ترامواها به راحتی از این موزه زیبا بازدید نمایند.

به علاوه، امکان اجاره یک راهنمای صوتی نیز وجود دارد که فرصتی برای گوش دادن به روایت‌های دقیق در مورد تمام نمایشگاه‌های موزه را ارائه می‌دهد. این سیستم به زبان‌های انگلیسی، ترکی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، روسی و اسپانیایی موجود است.

لازم به ذکر است که آژانس هواپیمایی آریاک یکی از معتبرترین و بهترین مراجع ارائه‌دهنده تور آنتالیا و سایر تورهای پرطرفدار داخلی یا خارجی است. همچنین، خدمات مربوط به اخذ ویزا و رزرو بلیط و هتل به صورت آنلاین یا حضوری به مشتریان ارائه می‌شود.

انتهای پیام

 

مرتبط با : آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز