مهمترین تفاوت ادوپرفیوم و ادوتویلت چیست؟

مهمترین تفاوت ادوپرفیوم و ادوتویلت چیست؟ کاماپرس

وقتی برای اولین بار در دنیای عطرها قدم می‌گذاریم، برخی از اصطلاحات آن ممکن است ما را گیج و تاحدی ناامید کند. دو اصطلاح پرکاربرد در این فضا، ادوپرفیوم و ادوتویلت و البته تفاوت این دو اصطلاح است که خیلی از افراد آن را به‌شکل غلط یا جابه‌جا استفاده می‌کنند. بنابراین شناخت و درک این تفاوت از اولین قدم‌هایی است که در یادگیری اصطلاحات و کلمات تخصصی دنیای عطرها برمی‌دارید.

کاماپرس در این گزارش مهم‌ترین تفاوت‌های ادوپرفیوم و ادوتویلت را با بررسی سایت‌های فروشنده معتبر عطر، شرح می‌دهد.

تفاوت اصلی ادوپرفیوم و ادوتویلت چیست؟

می‌توان مهم‌ترین تفاوت ادوپرفیوم و ادوتویلت را به تفاوت در نوع فرمولاسیون و غلظت آن‌ها نسبت داد. براساس تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان حرفه‌ای عطر در آمریکا، غلظت ادوتویلت‌ها که به‌طور مختصر به آن‌ها EDT می‌گوییم حدود 8 تا 12 درصد است که این غلظت در ادوپرفیوم یا EDP به حدود 12 تا 18 درصد می‌رسد.

از آن‌جاکه ریشه هر دوی این کلمات فرانسوی است، شاید با جست‌جوی معنی آن‌ها در زبان مقصد، به درک بهتری از تفاوت‌های آن‌ها برسیم. لغت «Eau» در زبان فرانسوی به‌معنی آب است، در مقابل لغت «toilette» به عمل شستن و استحمام اشاره دارد. از همین ریشه‌یابی به‌سادگی می‌توان فهمید که چرا رایحه ادوپرفیوم‌ها غنی‌تر و در بیشتر موارد ماندگارتر از ادوتویلت‌ها هستند

نکته‌ای که در این‌جا باید به آن توجه کنیم، عدم توجه به تفاوت درصدها و اعداد درج شده در ادوپرفیوم‌ها و ادوتویلت‌ها از برندهای مختلف است، آن هم به‌این دلیل که فارغ از اسم برند، یک ادوپرفیوم همیشه با غلظت بیشتری نسبت به یک ادوتویلت تولید و عرضه می‌شود.

راز آسمان پایتخت

مهمترین تفاوت ادوپرفیوم و ادوتویلت چیست؟ کاماپرس

بیشتر بخوانید:

آیا همیشه ادوپرفیوم از ادوتویلت ماندگارتر است؟

باتوجه به تجربه به‌دست آمده از افراد متفاوت و طبق نظر عطرشناسان مطرح، غلظت بالای ادوپرفیوم باعث می‌شود تا در طول روز، نت‌های متفاوت به‌کاررفته در آن، توانایی نمایش بیشتری نسبت به ادوتویلت داشته باشند، درواقع این غلظت، مقدار بیشتری از اسانس‌‌های یک رایحه را شامل می‌شود و طبیعی است اگر بگوییم ماندگاری آن درمقابل ادوتویلت‌ها بالاتر است.

با این‌حال نمی‌توان نقش نوع پوست و واکنش‌های شیمیایی بدن هر شخص را نادیده گرفت، حتی رایحه ماندگارترین ادوپرفیوم‌های موجود می‌توانند برای یک شخص درمقابل یک ادوتویلت سازگار با بدن او، به‌راحتی محو شده و از بین برود.

بنابراین پاسخ به این سوال یک «بله» قطعی نیست. بله ادوپرفیوم‌ها ماندگارترند اما دربین انواع آن‌ها و حتی شخص به شخص این ماندگاری تغییرپذیر است.

مهمترین تفاوت ادوپرفیوم و ادوتویلت چیست؟ کاماپرس

چه تفاوتی میان رایحه ادوپرفیوم و ادوتویلت وجود دارد؟

برخلاف تصور برخی از کاربران، همیشه ادوپرفیوم‌ها نسخه غلیظ‌تر از ادوتویلت‌ها نیستند. در بسیاری از مواقع، وقتی برای بهینه‌سازی فرمولاسیون محصول، یک ادوتویلت تبدیل به یک ادوپرفیوم می‌‌شود، تمامی ترکیبات اصلی بازطراحی و مجددا ارائه می‌شوند.

البته این به نوع برند و سبک عطرهای تولیدی نیز بستگی دارد؛ در عطرهایی با سبک کلاسیک، هر دو نوع ادوپرفیوم و ادوتویلت، تم مرکزی یکسانی را به‌نمایش درمی‌آورند، اما نسبت نت‌های اولیه، میانی و پایانی، به‌دلیل انطباق با غلظت عطر، ممکن است متغیر باشد. در نمونه‌ای دیگر، خصوصا برای عطرهایی با سبک خاص، ممکن است نوع روغن موجود در عطرها یکسان باشد اما با میزان غلظت متفاوتی در ترکیبات ادوپرفیوم و ادوتویلت به‌کار گرفته شود.

درنتیجه ادوپرفیوم به‌طور کلی با نمایش ماندگاری که از خود نشان می‌دهد، برای استفاده در محیط‌ها و قرارهای رسمی و مهم، مجالس، مهمانی‌ها و در فصول سرد سال مناسب است؛ درمقابل، ذات سبک‌تر و تازه‌تر ادوتویلت، آن را برای محیط‌های دوستانه‌، روزمره و فصول گرم سال، کاربردی می‌کند.

مهمترین تفاوت ادوپرفیوم و ادوتویلت چیست؟ کاماپرس

انتهای پیام

 

مرتبط با : عطرافشانعطرسرا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز