مهاجرت تحصیلی به کانادا بهتر است یا آلمان؟

تحصیل در اروپا-کاماپرس
لست سکند

کانادا، یکی از مهاجر‌پذیرترین کشورهای دنیا است که سالانه تعداد زیادی مهاجر را به دلایل شغلی، تحصیلی، سرمایه گذاری و … به خود جذب می‌کند. سیستم آموزشی کانادا در بین ۵ کشور برتر دنیا قرار دارد و دارای مدارس و دانشگاه‌هایی با اعتبار بین‌المللی است. به علاوه تحصیل در اروپا نیز امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل است. این افراد برای داشتن مدرک تحصیلی معتبر و یافتن شغل مورد نظر، زندگی در محیطی متفاوت و با امکانات بیشتر علاقه به مهاجرت تحصیلی در کشورهای اروپایی هستند.

کاماپرس در این گزارش به مقایسه مهاجرت تحصیلی کانادا و آلمان، مدارک لازم و مزایای مهاجرت به این دو می‌پردازد.

تحصیل در کانادا

کانادا بر کیفیت آموزش و یادگیری تأکید بسیاری دارد بدین جهت به یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان با استاندارد‌های بالا تبدیل شده است. به طوریکه اکنون بالاترین میزان پذیرش ویزای دانشجویی را دارد. نرخ نسبتاً پایین هزینه‌های زندگی در کانادا نیز باعث شده که این کشور به عنوان محبوب‌ترین مقصد مهاجرتی شناخته شود. دانشگاه‌های کانادا بارها در لیست دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته‌ و دانشجویان بین‌المللی تمام سعی خود را برای قبولی در یکی از این دانشگاه‌ها می‌کنند.

تحصیل در کانادا

تحصیل در آلمان

تعداد دانشجویان بین‌المللی که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارند هر ساله در حال افزایش است. در آلمان برای مطالعاتی که حداکثر ۳ ماه طول می‌کشد، به ویزای شینگن نیاز است اما برای مطالعاتی که بیش از ۳ ماه طول می‌کشد، به ویزای ملی آلمان نیاز دارید. برای استفاده از ویزای ملی، پس از پایان هر دوره باید اقامت خود را با گرفتن مجوز اقامت آلمان برای تحصیل در اداره خارجی تمدید کنید و تا زمانی که ویزای ورود شما معتبر باشد می‌توانید این کار را انجام دهید.

راز آسمان پایتخت

۳ ویزا برای مهاجرت تحصیلی به آلمان وجود دارد. ویزای تحصیلی آلمان برای دانشجویان بین‌المللی است که در یکی از دانشگاه‌های رسمی آلمان پذیرفته شده‌‌اند. ویزای متقاضی دانشجویی آلمان برای درخواست حضوری جهت پذیرش دانشگاه در آلمان باید برای این ویزا درخواست دهید. این ویزا به شما اجازه مهاجرت تحصیلی به آلمان را نمی‌دهد و تنها برای فرآیند درخواست دانشگاه معتبر خواهد بود. ویزای دوره زبان آلمانی برای تحصیل و گذراندن دوره زبان آلمانی در آلمان به این ویزا نیاز دارید.

تحصیل در آلمان

کانادا؛ در فهرست مقاصد برتر تحصیلی دنیا

1-اعتبار موسسات آموزشی: در کانادا، موسسات بسیاری رتبه بهترین دانشگاه‌های دنیا را کسب کرده‌اند. در این دانشگاه‌ها، برترین اساتید فعالیت کرده و کیفیت آموزشی در سطح بالایی قرار دارد. در دانشگاه‌های کانادا، می‌توانید در بهترین رشته‌ها مانند مهندسی، پزشکی، مدیریت، اقتصاد، امور مالی و … تحصیل کنید. به علاوه آینده شغلی تضمین شده‌ای دارید چراکه با داشتن مدرک معتبر از دانشگاه‌های کانادا در هر یک از نقاط دنیا مشغول به کار می‌شوید. دانشگاه تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، مونترال، آلبرتا، یورک، کوئینز، وسترن انتاریو، مک مستر، واترلو، اتاوا و کلگری از برترین دانشگاه‌های کانادا در جهان هستند.

2-فرصت‌های شغلی: دانشجویان بین‌المللی با تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات کانادا می‌توانند اطلاعات بسیاری درباره فرهنگ این کشور کسب کنند. بدین جهت اکثر فارغ‌التحصیلان در کمتر از ۳ ماه پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا استخدام می‌شوند.

3-کیفیت زندگی بالا و هزینه‌های کم: در کانادا، کیفیت سیستم آموزشی، خدمات درمانی و مراقبتی از سایر کشور‌ها بالاتر است. زندگی در کانادا برای دانشجویان مقرون‌ به‌ صرفه‌تر است. هزینه پایین زندگی و شهریه در مقایسه با دانشگاه‌های دیگر باعث شده که بسیاری از دانشجویان این کشور را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنند.

4-تمرکز بر تحقیق و توسعه: بیشتر دانشگاه‌های کانادا، برنامه‌هایی را ارائه می‌دهند که تمرکز بسیاری بر تحقیق دارند. دانشجویان درگیر فرصت‌های تحقیقاتی علمی شده و می‌توانند در فعالیت‌های مختلفی شرکت کنند. دانشگاه‌های کانادا، کانون تحقیقات برای ایجاد تغییرات مثبت در جهان هستند.

5-پروسه پذیرش راحت در دانشگاه‌ها: ورود به دانشگاه‌های کانادا آسان‌تر از سایر نقاط است. برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا لازم نیست در آزمون ورودی جداگانه شرکت کنید. کانادا، عملکرد تحصیلی دوران دبیرستان را برای مقطع لیسانس به جای عملکرد آن‌ها در آزمون‌هایی مانند SAT یا ACT در نظر می‌گیرد.

تحصیل در کانادا

موارد مهاجرت تحصیلی به آلمان

1-مطالعات دوره زبان غیر آکادمیک به مدت ۳ تا ۱۲ ماه، با حداقل ۱۸ ساعت درس در هفته اما هدف این دوره نباید آماده شدن برای ادامه تحصیلات آکادمیک باشد.

2-اقدامات قبل از تحصیل دوره‌ای که بیش از ۳ ماه، با هدف آماده‌سازی برای تحصیلات آکادمیک زمان نیاز داشته باشد.

3-شرکت در یک دوره مقدماتی زبان آلمانی قبل از شرکت در هر یک از آزمون‌های شناخته شده دانشگاه‌ها و پذیرش نهایی برای تحصیل

4-دوره مقدماتی پایه مطالعات Studienkolleg که این دوره باید برای آماده‌سازی آزمون صلاحیت Feststellungsprüfung باشد.

5-مطالعات دوره پروپایوتیک که باید مهارت‌های زبانی، آکادمیک و دانش خاصی را در مورد سیستم آموزشی و روش‌شناسی آلمان ارائه دهند.

6-شرکت در یک دوره کارآموزی مقدماتی اجباری که پیش شرط پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی است.

7-مطالعات اعطای مدرک دانشگاهی که باید تاییدیه پذیرش در تحصیل را از یک موسسه آموزش عالی معتبر دریافت کرده باشید.

تحصیل در آلمان

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا هر یک مدارک لازم، می‌تواند شانس شما را در دریافت ویزای تحصیلی افزایش دهد. اصل و ترجمه مدرک تحصیلی قبلی با ریز نمرات، مدرک زبان معتبر، تکمیل و ارسال فرم پذیرش دانشگاه، پرداخت هزینه ثبت‌نام در دانشگاه، رزومه تحصیلی قوی، اثبات تمکن مالی و پاسپورت معتبر با حداقل ۷ ماه اعتبار از جمله این مدارک هستند.

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

ابتدا باید فرم درخواست ویزای ملی را پر کرده باشید. سپس به پاسپورت معتبر با حداقل ۷ ماه اعتبار، کپی پاسپورت، شناسنامه، سند ازدواج، گواهی تولد فرزند شما، ۳ قطعه عکس از عکس‌های گذرنامه، فتوکپی از عناوین قبلی اقامت آلمان و اثبات تمکن مالی نیاز دارید. برای موضوع تمکن مالی نیز باید سپرده ۱۱۲۰۸ یورویی در یک حساب بانکی مسدود شده در آلمان تایید شود. تعهد نامه و شواهد سوابق درآمد و دارایی‌های مالی والدین دانشجو وجود داشته باشد. به علاوه به تعهدنامه توسط یک مقیم آلمان هم نیاز دارید که این نامه توسط مقیم آلمان که هزینه‌های شما در طول تحصیل را می‌پردازد در اداره ثبت نام خارجی‌ها گرفته می‌شود. گواهی اعطای بورسیه که باید نشان‌دهنده هزینه‌های تحت پوشش باشد و تضمین بانکی صادر شده توسط یک بانک معتبر آلمانی از دیگر مدارک اثبات تمکن مالی است.

شما به تایید پذیرش در مطالعات Zulassung Bescheid صادر شده توسط یک موسسه آموزش عالی معتبر در آلمان، اثبات پذیرش مشروط Bedingte Zulassung Bescheid و یک دوره فشرده تایید شده Intensiv-Sprachkurs، مدرک پذیرش مشروط دانشگاه، نامه‌ای از uni-assist، تایید پذیرش دوره مقدماتی دانشگاه Studienkolleg و اصل گواهی پایان تحصیل مدرک تحصیلی قبلی خود نیز نیاز دارید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان یا کانادا با “النورا”

موسسه مهاجرتی النورا با بیش از ۱۰ سال فعالیت و با وجود کارشناسان متخصص و آشنا به تمامی مسیرهای مهاجرتی جهت اخذ اقامت در اروپا یا کانادا به متقاضیان مشاوره‌ در زمینه‌های لازم را می‌دهند. اعضای این موسسه ابتدا در جلسه‌ای حضوری به صورت رایگان شرایط افراد را بررسی کرده و بهترین مسیر مهاجرتی را بسته به شرایط هر فرد پیشنهاد می‌کنند. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91096339_021  تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی https://elenoora.com مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : النورا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز