یک ممنوعیت عجیب در بازار مرغ!

تور لحظه آخری-کاماپرس

همگام با شیوع کرونا در کشور و براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، قطعه کردن مرغ در فروشگاه‌ها، غیرمجاز اعلام شد و این درحالیست که به نظر نمیرسد قطعه کردن مرغ خطر شیوع کرونا را بیشتر از صنف هایی مثل آرایشگاه ها و تجمعاتی مثل مترو افزایش دهد.

به گزارش کاما پرس، ممنوعیت قطعه کردن مرغ در فروشگاه ها تصمیمی است که از همان روزهای ابتدایی تایید رسمی این بیماری در ایران و براساس اطلاعیه و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، در اختیار فروشگاه های پروتئینی قرارگرفت و آنها موظف شدند دستورالعمل‌های ۱۱ گانه اعلامی را رعایت کنند و درصورت تخلف از این اطلاعیه، با آنها برخورد می شود.
علیرضا رفیعی پور، رئیس سازمان دامپزشکی هم با اشاره به اینکه خرد کردن مرغ در مغازه‌های پروتئینی ممنوع است، گفت: یکی از بند‌های دستورالعمل ۱۱ گانه ستاد ملی مقابله با کرونا اجتناب مغازه‌های پروتئینی از قطعه کردن مرغ است.

ممنوعیتی که رعایت نمی شود

راز آسمان پایتخت

رفیعی پور در توصیه‌ای به افراد بیان کرد: توصیه دامپزشکی آن است که تمامی فرآورده‌های خام دامی، حتی تخم مرغ به صورت بسته بندی خریداری شود تا نگرانی‌ها مبنی بر دستکاری ثانویه در مراکز عرضه به حداقل برسد.
رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه در طرح تشدید نوروز بیش از ۶۰۰ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف جمع آوری شد، اضافه کرد: در طرح تشدید ماه رمضان هم فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف از چرخه انسانی حذف می‌شوند.
او افزود: با توجه به اعلام ممنوعیت قطعه کردن مرغ در مغازه‌ها، تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط را عادی اعلام نکرده است با متخلفان امر برخورد می‌شود چرا که احتمال سرایت بیماری به طور ثانویه به فرآورده‌های خام دامی وجود دارد. این در حالیست که این ممنوعیت توسط مردم به هیچ وجه جدی گرفته نشده و قطعه کردن مرغ تقریبا در تمام مرغ فروشی ها ادامه دارد.
رفیعی پور گفت: از افراد تقاضا داریم در صورت رویت خرد کردن مرغ در مغازه‌ها با شماره ۱۵۱۲ تماس بگیرند و  تخلفات را گزارش دهند.
رئیس سازمان دامپزشکی در پایان تصریح کرد: با وجود آنکه تعداد معدودی از فروشندگان ضوابط بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، امیدواریم خانوار‌ها با جدی گرفتن توصیه‌های دامپزشکی اقدام به خرید فرآورده‌های خام دامی بسته‌بندی شده کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز