معرفی بهترین کتاب های شیمی کنکور

درس شیمی، یکی از دروس دشوار اما شیرینی است که می‌توان از آن به عنوان رتبه‌سازترین درس برای دانش آموزان رشته ریاضی و تجربی نام برد. از این روست که خرید کتاب شیمی کنکور اهمیت دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب‌های کمک درسی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در کنکور تجربی، درس شیمی در زیرگروه‌های ۱ یعنی رشته‎‌ های پزشکی و دندان‎پزشکی و زیرگروه‎های ۲ یعنی رشته‌های داروسازی و شیمی به ترتیب دارای ضرایب ۳ و ۴ است. در کنکور ریاضی نیز شیمی پس از ریاضی‌ و فیزیک، تاثیرگذارترین درس است. از این رو در ادامه بهترین منابع شیمی کنکور معرفی خواهند شد؛

کتاب تست شیمی جامع خیلی سبز

کتاب تست شیمی جامع خیلی سبز از سه بخش تشکیل شده است؛

قسمت آموزشی که مطالب آن کاملا مشابه و هماهنگ با مباحث کتاب درسی هستند. مولفان در کتاب پرسش‌های چهارگزینه‌ای شیمی سعی کرده‌اند تا مباحث مختلف کتاب درسی را از یکدیگر جدا کرده و هر یک را جداگانه آموزش دهند. هر بخش به طور دقیق مشخص شده که از کدام صفحات کتاب درسی می‌باشند تا افراد در صورت نیاز بتوانند به منبع اصلی مراجعه کنند. بخش آموزشی این کتاب تمامی نکات مهم و کنکوری کتاب درسی را به همراه تصاویر و مثال‌های مرتبط فراوان پوشش داده است.

راز آسمان پایتخت

بخش دوم، سوالات است که پس از هر بخش آموزشی، تست‌های آن آورده شده که متشکل از پرسش‌های تالیفی در کنار سوالات آزمون سراسری هستند. سوالاتی که در انتهای هر فصل با عنوان «از هر دری، سخنی» آورده شده‌اند، پرسش‌های ترکیبی از نکاتی هستند که ارتباط چندانی با هم ندارند و افراد را برای آزمون سراسری آماده‌تر می‌سازند.

در پایان کتاب نیز، ضمیمه‌ای آورده شده که نکات مهم و بخش‌های سوال‌خیز و جالب توجه را در عناوینی همچون نکته، چند نکته، نتیجه‌گیری، سوال و جواب آورده است.

گفتنی است که پاسخنامه تشریحی تمامی پرسش‌های این کتاب در جلد دوم آورده شده است. این کتاب با 20 درصد تخفیف در سایت کتابانه با قیمت 264 هزار تومان به فروش می‌رسد.

کتاب آی کیو IQ شیمی جامع کنکور گاج

این کتاب انواع تست‌های تالیفی، منبع‌دار و انطباقی، تست‌های حفظی، مسائل شیمی و تست‌های مفهومی و تست‌های ترکیبی فراوانی را دربر گرفته و منطبق با ترتیب و روند دروس کتاب‌های درسی سه پایه است. همچنین آدرس دقیق تست‌های هر بخش مشخص شده تا اگر افراد دچار ابهام یا سردرگمی شوند بتوانند به منبع اصلی آن پرسش‌ها مراجعه و ابهام خود را برطرف کنند. علاوه بر این، پاسخنامه تشریحی و گام به گام تمامی این تست‌ها آورده شده تا دانش‌آموزان بتوانند نقاط قوت و نقاط ضعفشان را شناسایی کرده و نقاط ضعفشان را راحت‌تر و سریع‌تر برطرف کنند.

پس از تست‌های درس به درس هم یک آزمون جامع و کامل در پایان کتاب آورده شده و افراد با حل آن، خیلی راحت می‌توانند آمادگی‌شان را برای آزمون بسنجند و شرایط آزمون را بهتر درک کنند.

کتاب آی کیو، به جهت تنوع رنگ، جذابیت زیادی دارد و از خستگی دانش‌آموزان می‌کاهد. قیمت این کتاب با تخفیف ویژه کتابانه، 217 هزار و 600 تومان است.

کتاب جمع بندی شیمی کنکور خیلی سبز

کتاب جمع‌بندی، باید توانایی ایجاد زمینه مناسب برای مرور مفاهیم اصلی و مهم کتاب درسی را داشته باشد تا در فرصت‌های کم باقی‌مانده تا کنکور بتواند منبع کمکی مناسبی باشد.

همچنین این نوع کتاب باید انواع سؤالات در تیپ‌های مختلف و سطوح متفاوت آسان، متوسط و دشوار را در خود جای داده باشد. از دیگر خصوصیات یک کتاب جمع‌بندی، وجود نمونه سؤالاتی از آزمون‌های سال‌های قبل است.

برای خرید کتاب شیمی کنکور ، کتاب جمع‌بندی شیمی کنکور از انتشارات خیلی سبز با در برداشتن چنین ویژگی‌هایی بسیار مناسب است. در همین راستا برای هر یک از پایه‌های دهم تا دوازدهم، خلاصه‌ای از مهم‌ترین مباحث، مفاهیم و نکات ترکیبی و اساسی به صورت منسجم و طبقه‌بندی‌شده، قرار دارد که با ارائه سؤالات تستی‌ در قالب مثال‌های همراه با پاسخ، به مرور کلی دروس کمک می‌کند.

پایان هر فصل را آزمونی کلی از محتوای آن به انضمام آزمون دیگری تحت عنوان آزمون چالش چند موردی در برگرفته است. درادامه، پاسخ‌نامه تشریحی موجود به ارائه پاسخ صحیح سؤالات پرداخته و افراد می‌توانند به عنوان منبعی مطمئن از آنها بهره ببرند. در سایت کتابانه امکان مشاهده و خرید کتاب جمع بندی شیمی کنکور از انتشارات خیلی سبزبا قیمت 63 هزار و 200 تومان فراهم است.

کتاب لقمه طلایی مسائل شیمی کنکور مهروماه

کتاب حاضر مختص به دانش آموزانی است که به دنبال چکیده‌ای کامل از تمامی مسائل کلیدی شیمی مقطع متوسط دوم هستند. مولف در این کتاب با چیدمان پایه به پایه و درس به درس، به ارائه درسنامه های تشریحی پرداخته است. هرساله حدودا ۴۰ تا ۵۵ درصد سوالات شیمی کنکور مختص به مسائل شیمی است. در این کتاب سعی بر این بوده است تا با بیانی روان، نکات مهم مسائل کتاب های درسی شیمی سال دهم، یازدهم و دوازدهم مورد بررسی قرار گیرد. همچنین مولف ۴۰ فرمول طلایی شیمی را به پایان کتاب پیوست کرده است. طراحی و حجم ایت کتاب، این امکان را به دانش‌آموزان می‌دهد که درهر موقعیت و شرایطی از آن استفاده کنند. قیمت آن نیز تنها 36 هزار تومان است.

انتهای پیام

مرتبط با : کتابانه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز