معرفی بهترین شهرهای آلمان برای زندگی

لست سکند

آلمان کشوری با طبیعت متنوع است که ساختار آن از جنگل‌های سرسبز، و دشت‌ها و سرزمین‌های کوهستانی تشکیل می‌شود. آلمان نهمین کشور پربازدید دنیا است و هر ساله، میلیون‌ها نفر جهت مهاجرت یا گردشگری به این کشور سفر می‌کنند. آلمان کشوری صنعتی و ثروتمند در قاره اروپا و دنیا است. امنیت اجتماعی و خدمات گسترده دولتی از دلایل عمده‌ی مهاجرت به آلمان محسوب می‌شوند. در این کشور اختلاف طبقاتی در کم ترین حد ممکن قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هزینه‌های زندگی در آلمان زیاد نیست و با یک شغل معمولی می‌توان یک خانواده را اداره کرد. همچنین، آلمان پنجمین کشور متاسب برای مهاجرت در دنیا شناخته شده است، چون از نظر آموزشی و ارائه فرصت‌های شغلی امکانات خوبی در اختیار دارد و اقتصادش پایدار است. تمام این عوامل دست در دست هم داده است تا مهاجران زیادی از جمله ایرانیان به کشور آلمان مهاجرت کنند. در ادامه این متن، به 7 شهر مناسب برای زندگی اشاره می‌شود.

بیشتر بخوانید:

1- برلین

برلین پایتخت آلمان و بزرگترین شهر این کشور است که خیل عظیمی از مهاجران را در خود جا داده است، چون هزینه‌های زندگی در آنجا پایین است. این مهاجران عمدتاً اهل ترکیه، ویتنام و ایالات متحده هستند. استارتاپ‌های بسیار زیادی در برلین مشغول به فعالیت هستند و اگر دانش کافی در یک زمینه داشته باشید، مطمئنا شغل مناسبی در این شهر پیدا خواهید کرد. شرکت‌های مشهوری مثل فایزر و فولکس واگن هم در برلین مشغول به فعالیت هستند. تنها ویزای هنری که در ألمان صادر می‌شود، متعلق به شهر برلین است.

راز آسمان پایتخت

2- فرانکفورت

فرانکفورت پنجمین شهر بزرگ آلمان است. همچنین مقر نهادهای مالی مانند بانک مرکزی اروپا، بورس فرانکفورت و دویچه بانک است. این یعنی مهاجرانی که در امور بانکداری و مالی نخبه هستند، می‌توانند در این شهر زندگی کنند. مؤسسات آموزشی متعددی هم فرصت‌های شغلی ارائه می‌دهند. وسایل حمل و نقل عمومی در فرانکفورت در دسترس هستند. از فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت هم می‌توان پروازهای ارزانی به اقصی نقاط دنیا داشت. قیمت مسکن‌های اشتراکی در فرانکفورت پایین است، اما آپارتمان‌های خانوادگی هزینه‌برتر خواهند بود.

3- مونیخ

مونیخ مرکز ایالت بایرن و سومین شهر بزرگ آلمان است. حدود یک سوم از ساکنین مونیخ اتباع خارجی هستند. مقر شرکت‌های بی ام و، آلیانز و زیمنس در مونیخ است. کسانی که در حوزه رسانه و موسیقی فعالیت دارند، می‌توانند در مونیخ مشغول به کار شوند. هر چند، قیمت مسکن در مونیخ بالا است. تابش نور خورشید در مونیخ از سایر شهرهای آلمان بیشتر است.

4- لایپزیگ

لایپزیگ بزرگترین شهر در ایالت زاکسن است و حدود 100 مایل از برلین فاصله دارد. نام مستعار این شهر «برلین بهتر» و «هایپزیگ» است. آیا می‌خواهید در حوزه فناوری فعالیت داشته باشید؟ لایپزیگ یکی از مراکز استارتاپی کشور آلمان است. همچنین، مرکز بورس انرژی اروپا در لایپزیگ قرار دارد. تعداد اتباع خارجی در لایپزیگ نسبت به سایر شهرهای آلمان کمتر است. با این حال، کیفیت زندگی در لایپزیگ بسیار بالا است. با دوچرخه می‌توان به راحتی رفت‌وآمد کرد و بافت شهر با هنر آمیخته شده است.

5- اشتوتگارت

بسیاری از سازمان های علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی آلمان و اروپا در اشتوتگارت مستقر هستند. اختراعات بسیار متعددی در این شهر صورت گرفته است. اگر در حوزه فناوری و مهندسی حرفه‌ای هستید، این شهر برای شما بسیار مناسب است. اشتوتگارت یکی از شهرهای گران آلمان برای زندگی کردن است. با این وجود، طبیعت بکر اطراف این شهر، هر بیننده‌ای را مجذوب خودش می‌کند. اگر در اشتوتگارت ساکن شوید، هیچ موقع احساس تنهایی نخواهید کرد، چون تنوع جوامع مختلف در این شهر بسیار بالا است.

6- هامبورگ

هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان است و شلوغی و سر وصدای کمتری نسبت به برلین دارد. مهاجرانی که در امور مالی، بازاریابی یا ارتباطات مهارت دارند، برای مشاغل در هامبورگ مناسب هستند. علاوه بر این، هامبورگ سومین بندر بزرگ اروپا را دارد و فرصت‌های شغلی تجاری و لجستیکی متعددی در آن نهفته است. اگر منظم هستید، این دسته از مشاغل می‌توانند مناسب باشند! تیم‌های ورزشی متعددی هم در هامبورگ قرار دارند. میزان بارش باران در هامبورگ بسیار زیاد است.

7- دورتموند

این شهر مرکز صنایع رباتیک و زیست فناوری است. دورتموند محل تأسیس اولین مرکز فناوری آلمان است. به همین دلیل، این شهر مکانی عالی برای مهاجرانی است که به مشاغل مهندسی و فناوری علاقه دارند. احتمال ملاقات رهبران بین‌المللی صنایع مختلف در دورتموند بسیار بالا است. گردشگران زیادی هم سالیانه از دورتموند بازدید می‌کنند و می‌توان در این حوزه هم مشغول به فعالیت شد.

اگر قصد مهاجرت و زندگی در آلمان دارید می توانید از مشاوره مجموعه های پارس کانادا، وبسایت مهاجرت ایرانی و فرا اپلای استفاده کنید. این مجموعه ها به شما کمک می کنند تا کمترین چالش را در مسیر مهاجرت به آلمان تجربه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : پارسی کانادافرا اپلایمهاجرت ایرانی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز