انواع ویزای قطر برای ایرانیان و دلایل ریجکتی آن

ویزای قطر-کاماپرس

قطر، یکی از مقاصد جذاب گردشگری و تفریحی و جزو کشورهای امن جهان است. اکنون بیش از 150 هزار ایرانی در قطر زندگی می‌کنند و هر ساله به جمعیت آنان نیز اضافه می‌شود. برای سفر به قطر یا دریافت اقامت آن به اخذ ویزای قطر نیاز است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی انواع ویزای قطر برای ایرانیان، مدارک مورد نیاز و شرایط ریجکتی آن ‌پرداخته است.

آشنایی با کشور قطر

کشور قطر در منطقه خاورمیانه و جنوب غربی آسیا واقع شده است. پایتخت آن، دوحه بوده و دارای مرز مشترک آبی با ایران، عراق، کویت، بحرین و امارات و مرز آبی و زمینی مشترک با عربستان است. واحد پول این کشور ریال بوده و بیشتر مردم آن به زبان عربی صحبت می‌کنند. البته در دانشگاه‌ها یا برخی مراکز دیگر استفاده از زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم رایج است. قطر با  مساحت 11 هزار کیلومتری، از کشورهای ثروتمند منطقه است که آب و هوای بیابانی، گرم و خشک دارد، اما در زمستان‌ هوای آن خنک می‌شود؛ به همین دلیل پاییز، بهار و اردیبهشت بهترین زمان سفر به این کشور است.

ویزای قطر

انواع ویزای قطر برای ایرانیان

ویزای توریستی: گردشگرانی که قصد سفر به قطر دارند، باید برای دریافت ویزای فرودگاهی یا ویزای الکترونیکی اقدام کنند‌.

راز آسمان پایتخت

ویزای الکترونیکی: با این روش افراد می‌توانند از هر کجای دنیا، به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنند. با این روش اتباع 230 کشور که ایران نیز در بین آنها قرار دارد، می‌توانند با صرف چند دقیقه ویزای الکترونیکی دریافت کنند. پس از ثبت اطلاعات اولیه و مشخصات پاسپورت، ویزای تایید شده قطر صادر خواهد شد و دارنده آن می‌توانند حداکثر تا 30 روز برای گردشگری در این کشور حضور داشته باشد. البته امکان تمدید 30 روزه آن نیز وجود دارد. گردشگران برای دریافت این ویزا باید بلیط برگشت خود را نیز ارائه دهند و پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.

ویزای فرودگاهی: با این روش مسافران می‌توانند پس از ورود به فرودگاه قطر ویزای خود را در فرودگاه دریافت کنند. در این روش متقاضی باید بلیط رفت و برگشت، حداقل 1500 دلار آمریکا و رسید رزرو تایید شده هتل را ارائه دهد.

ویزای قطر

مدارک لازم برای اخذ ویزای قطر برای ایرانیان

ارائه پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار، تهیه بلیط رفت و برگشت، ارائه کارت اعتباری معتبر، ارائه اطلاعات رزرو تایید شده هتل یا برگه دعوتنامه برای ویزای کاری، ارائه گواهی تمکن مالی، ارائه بیمه سفر، گواهی سلامت فیزیکی و روانی، فرم ثبت نام آنلاین و گواهی عدم سوء پیشینه از مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای قطر برای ایرانیان است.

در چه شرایطی ویزای توریستی قطر ریجکت می‌شود؟

ویزای توریستی قطر معمولا ریجکت یا باطل نمی‌شود، اما در صورت ریجکت شدن، هزینه‌های آن قابل بازگشت نیست و برای درخواست مجدد باید هزینه‌های آن را پرداخت. ناقص یا جعلی بودن مدارک، ناقص بودن اطلاعات سفر یا نداشتن سابقه سفر، نداشتن تمکن مالی، ارائه ندادن تاریخ دقیق برگشت از قطر، مشخص نکردن هدف از سفر، ارائه ندادن جزئیات شغلی و ناقص بودن فرم درخواست ویزا می‌تواند از موارد ریجکتی ویزای قطر برای ایرانیان باشد.

اخذ ویزای قطر برای ایرانیان با «سفر هالیدی»

وبسایت سفر هالیدی، شرایط آسانی را برای دریافت خدمات گردشگری، سفر و اخذ ویزا فراهم کرده است. این مجموعه دارای تیمی متشکل از برنامه‌نویسان، افراد کارآزموده و باتجربه در حوزه‌ صنعت گردشگری بوده و مجوزهای لازم را از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و همچنین مرکز فناوری اطلاعات و رسانه­های دیجیتال تحت مدیریت شرکت ندای سفر آریا کسب‌ کرده است.

علاقه­مندان برای دریافت مشاوره از کارشناسان سفر هالیدی می­توانند با شماره تلفن ۰۲۱۲۱۰۰۰۱۴۰ تماس گرفته یا به نشانی تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفا‌منش، نبش آزادی، ساختمان ایلیا، پلاک ۶۲، طبقه ۲، واحد ۹ مراجعه کنند. همچنین برای تسهیل روند اخذ ویزا می‌توان به نشانی اینترنتی https://safar.holiday مراجعه کرد‌.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز