مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت چگونه است؟

بر اساس آخرین آمار منتشر شده در سال ۱۳۹۹ جمعیت ایرانی‌های مهاجر در آلمان نزدیک به نیم میلیون نفر است. این آمار در سال‌های اخیر و متاثر از اتفاقات سیاسی و اقتصادی رخ داده در کشور شدت بیشتری هم گرفته و ممکن است در آمار سال‌های آینده با جهشی بزرگ در این زمینه مواجه باشیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ایرانی‌ها روش‌های مختلفی را برای مهاجرت به آلمان انتخاب می‌کنند. یکی از این روش‌ها مهاجرت از طریق ثبت شرکت و ایجاد شغل در آلمان است.

در این مطلب به کمک اطلاعات وب‌سایت کاریابی بین‌المللی جام‌جم قصد داریم مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت را بررسی کنیم.

آریاک سفر

بیشتر بخوانید:

بعد از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۹ کشورهای زیادی در قاره اروپا با مشکلات اقتصادی روبرو شدند. یکی از مهم‌ترین چالش‌های این دولت‌ها ایجاد شغل برای خیل بیکاران بود. کشورهایی چون اسپانیا، یونان و ایتالیا از این مسئله ضربه سخت‌تری خوردند و اقتصادهای قدرتمندی چون آلمان تکان‌های ضعیف‌تری داشتند. با این حال بعد از این بحران بود که مسئله ایجاد شغل به یک هدف مهم برای دولتمردان کشورهای اروپایی تبدیل شد. از آنجایی که این کشورها یکی از مقاصد مهاجرت گسترده از کشورهای در حال توسعه بودند تصمیم گرفتند تا روی مسئله مهاجرت از طریق کارآفرینی تمرکز کنند. در این روش مهاجران باید یک کسب و کار در کشور مقصد ایجاد کنند که گردش مالی واقعی و درستی داشته باشد و بر اساس آن برای چند شهروند کشور مقصد هم شغل ایجاد کند. در حال حاضر این روش سریع‌ترین مدل برای رسیدن به اقامت دائم در آلمان است. در سال‌های اخیر با گسترش شرکت‌های استارتاپی ایده مهاجرت از طریق ثبت یک استارتاپ هم در کشورهای اروپایی و آمریکایی شدت گرفته که این هم یکی از روش‌های مهاجرت از طریق ثبت شرکت است. در حال حاضر حداقل سرمایه برای ثبت یک شرکت در آلمان ۲۵۰ هزار یورو است.

برای ثبت شرکت در آلمان هم باید پنج مرحله زیر را طی کنید:

۱. انتخاب نوع شرکت

۲. انتخاب نام شرکت

۳. پیش نویس اساسنامه شرکت

۴. محضری کردن اسناد شرکت

۵. افتتاح حساب بانکی و ارائه سرمایه

اگر بتوانید این مسیر مهاجرتی را در پیش بگیرید می‌توانید برای افراد خانواده‌تان هم اقامت آلمان را کسب کنید. همچنین در این روش مهاجرتی به مدرک زبان آلمانی نیازی ندارید.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان را می‌توانید به صورت غیرحضوری و از طریق سفارت‌خانه‌های آلمان انجام دهید. برای این کار به مدارک زیر نیاز دارید:

  • مدارک ثبت شرکت در کشور آلمان
  • مدارک شناسایی متقاضی
  • مدارک شرکت فعال در ایران با سابقه فعالیت معتبر و مرتبط (حداقل یک سال)
  • مجوز فعالیت در آلمان (برای بعضی از مشاغل)

موسسه کاریابی بین‌المللی جام‌جم

اگر به فکر مهاجرت کاری هستید می‌توانید از خدمات موسسه کاریابی بین‌المللی جام جم استفاده کنید. این مجموعه از سال ۱۳۹۱ در فضای کسب و کارهای ایرانی فعال است و مجوز رسمی فعالیت از وزارت کار را هم دریافت کرده است. کارشناسان این مجموعه در خارج از کشور آموزش دیده‌اند و ارتباطات گسترده‌ای با سازمان‌ها و موسسه‌های خارجی دارد که می‌تواند فرایند مهاجرت شما را تسهیل کند. اگرچه این مجموعه در انواع روش‌های مهاجرتی خدمات ارائه می‌کند اما همانطور که از اسم مجموعه هم پیداست تمرکزش بر روی مهاجرت کاری است.

همچنین جهت مهاجرت به آلمان و راه‌اندازی کسب و کار در این کشور می‌توانید از خدمات مجموعه‌های کاربین، ادب ویزا، هرمس اپلای، پارس رادین و ویزایار استفاده کنید. این مجموعه‌ها با سال‌ها تجربه در امر مهاجرت و مشاوران توانمندشان راهکارهای خوبی جهت مهاجرت به آلمان پیش روی شما می‌گذارند.

انتهای پیام

مرتبط با : ادب ویزاپارس رادینکاربینکاریابی بین المللی جام جمهرمس اپلایویزایار
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز