انواع روش های مهاجرت به اتریش در سال 2023

اتریش با ثبت تولید ناخالص ملی ۴۸۰ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۱ خودش را به عنوان یکی از قدرتمندترین اقتصادهای اروپا معرفی کرده و همین قدرت اقتصادی بالا موجب شده تا بسیاری از ساکنان کشورهای در حال توسعه علاقه‌مند به مهاجرت به این کشور باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بر اساس آخرین آمارها نرخ بیکاری در اتریش ۶.۳ درصد است که اگرچه نسبت به سال قبل افزایش کمی را تجربه کرده است اما همچنان عدد قابل توجهی است که می‌تواند جا را برای حضور مهاجران کشورهای مختلف باز کند. تلاش اتریش برای عبور از بحران اقتصادی اروپا و رسیدن به یک اقتصاد پایدار موجب شده که این کشور سیاست‌های سختگیرانه‌ای برای پذیرش مهاجران داشته باشد.  در این گزارش سعی داریم به کمک اطلاعات «موسسه کاریابی بین‌المللی جام‌جم» انواع روش‌های مهاجرتی به اتریش در سال ۲۰۲۳ را بررسی کنیم.

برای مهاجرت به اتریش می‌توانید یکی از پنج روش زیر را امتحان کنید:

آریاک سفر

بیشتر بخوانید:

۱. مهاجرت کاری به اتریش

پذیرش یک نیروی کار متخصص همیشه یکی از مطمئن‌ترین روش‌های برای مهاجرت به شمار می‌رود. این مهاجرت در اتریش به دو روش «ویزای جست‌وجوی کار» و «ویزای کار» میسر می شود. در این زمینه وضعیت اتریش خیلی شبیه به همسایه‌اش آلمان است. آنها هم مانند آلمانی‌ها به مهاجران ویزای ۶ ماهه جست‌وجوی کار می‌دهند تا با حضور در کشورشان به دنبال کار بگردد و در صورت متقاعد کردن یک کارفرمای اتریشی در این کشور اقامت بگیرد.

این ویزا یکی از ارزان‌ترین ویزاهای اتریش است و این امکان را به شما می‌دهد پس از یک جست‌وجوی شش ماهه و پیدا کردن یک کارفرمای اتریشی حتی مقدمات اقامت طولانی‌تر و دائم‌تان در این کشور را هم فراهم کنید. اما ویزای کار دومین و محبوب‌ترین روش مهاجرتی به اتریش است. شما برای این کار باید از یک کارفرمای اتریشی پیشنهاد کار یا جاب آفر داشته باشید.

با داشتن این پیشنهاد کاری می‌توانید برای یک اقامت حداقل یکساله در اتریش برنامه‌ریزی کنید و در صورت تمدید قرارداد این اقامت طولانی‌تر هم خواهد شد. هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز اتریشی‌ها برای پذیرش مهاجران منتشر می‌شود که لیست سال ۲۰۲۳ به شرح زیر است:

۱. گروه پزشکی و پرستاری

۱.۱. پزشکی

۱.۲. روانپزشکی

۱.۳. بینایی‌سنجی

۱.۴. شنوایی‌سنجی

۱.۵. توان‌بخشی

۱.۶. پرستار

۱.۷. ماما

۱.۸. پرستار کودک

۲. گروه ساخت و ساز و عمران

۲.۱. مهندس خدمات ساختمان (گرمایش/ تهویه/ بهداشتی)

۲.۲. مهندسی عمران-عمران

۲.۳. مهندس طراحی

۲.۴. مهندس ساخت و ساز

۲.۵. مهندسی عمران-سازه

۳. گروه برق

۳.۱. مهندسی برق – مخابرات

۳.۲. مهندسی برق – قدرت

۳.۳. مهندسی برق – الکترونیک

۳.۴. مهندسی برق – کنترل

۳.۵. مهندس اتوماسیون

۴. گروه فناوری اطلاعات و نرم افزار

۴.۱. مهندس تکنولوژی تصویر برداری

۴.۲. مهندس برنامه نویسی

۴.۳. مهندس IT

۴.۴. مهندس اتوماسیون

۴.۵. مهندسی کامپیوتر

۴.۶. متخصص سرپرست اینترنت

۴.۷. مهندس وب

۵. گروه فنی و مکانیک

۵.۱. تکنسین و مهندس مکانیک

۵.۲. مهندس قطعات و ابزار

۵.۳. مهندس قطعات و ابزار

۵.۴. مهندس سیستم تهویه

۵.۵. مهندس  مکانیک

۲. مهاجرت تحصیلی به اتریش

مهاجرت تحصیلی هم همیشه به خاطر ارزان و فراگیر بودنش بین متقاضیان مهاجرت محبوب است. در اتریش هم دانشگاه‌های زیادی پذیرای دانشجوهای بین‌المللی هستند و بورس‌های زیادی هم در این زمینه وجود دارد اگرچه در این مسیر سخت‌گیری‌های اتریشی‌ها همچنان برقرار است. برای نمونه فرایند مهاجرت تحصیلی به اتریش حداقل یک سال و نیم طول می‌کشد.

همچنین دانشگاه‌های اتریش مدارک همه دانشگاه‌های ایرانی را قبول نمی‌کنند و برای نمونه فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد نمی‌توانند مدارج بالاتر را در اتریش را بخوانند و باید همان مقطع را دوباره در اتریش بگذرانند. در اتریش امکان کار دانشجویی هم وجود دارد که برای دانشجوهای مقاطع دیگر غیر از دکتری هفته‌ای ۲۰ ساعت و برای دانشجوهای مقطع دکتری هفته ای ۳۰ ساعت است.

۳. مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه‌گذاری

همه کشورهای دنیا علاقه‌مند به جذب سرمایه خارجی‌ها هستند و برای همین دادن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری تقریبا در همه جا از جمله اتریش رایج است. بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی مهاجرت به اتریش از طریق خرید ملک چندان در اولویت نیست. در واقع اولویت مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه‌گذاری به یکی از روش‌های زیر است:

  • مهاجرت از طریق تمکن مالی در اتریش
  • مهاجرت از طریق استارت آپ در اتریش
  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت در اتریش
  • مهاجرت از طریق خرید ملک در اتریش
  • مهاجرت از طریق خرید اوراق قرضه در اتریش

همانطور که پیداست اولویت اتریش برای جذب مهاجر از طریق سرمایه‌گذاری کمک به رشد اقتصادی کشورش است.

۴. تولد فرزند در اتریش

نظام اخذ تابعیت در اتریش بر اساس اصالت خونی پایه‌گذاری شده و تولد یک فرزند مهاجر در اتریش موجب اعطای اقامت دائمی در این کشور نیست. از این رو اقامت دائم تنها فرزندان متولد شده در اتریشی اعطا می‌شود که یکی از والدین‌شان شهروند این کشور باشند.

 

۵. مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

تنها در صورتی می‌توانید از طریق ازدواج شهروند اتریش شوید که با یک شهروند رسمی و قانونی اتریشی ازدواج کنید. توجه کنید که چون در این روش تقلب‌های فراوانی صورت می‌گیرد و سالانه ازدواج‌های صوری زیادی ثبت می‌شود سختگیری دولت اتریش هم زیاد است و انجام هر عمل خلاف قانون در این روش می‌تواند با مجازات‌های سنگین قانونی و محذومیت‌های شدید همراه باشد.

موسسه کاریابی بین المللی جام‌جم

این موسسه نزدیک به ده سال است که در ایران فعالیت می‌کند و مجوزهای رسمی خدمات‌رسانی را از وزارت کار هم دریافت کرده است. آموزش دقیق کارشناسان یکی از استانداردهای این مجموعه است و می‌توانید با خیال راحت به توصیه آنها اعتماد کنید.

همچنین جهت آشنایی بیشتر با راه های مهاجرت به اتریش می توانید از مشاوران مجموعه‌های مهاجران، دنیانگر، براق، پارسی کانادا، سفیر تجارت کمک بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : براقپارسی کانادادنیانگرسفیر تجارتکاریابی بین المللی جام جممهاجران
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز