چطور در عمان مطب تاسیس کنیم؟

لست سکند

کشورهای پیشرفته و پرچمدار دولت رفاه در دنیا با استاندارد ۵۰ پزشک به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت‌شان شرایطی آرمانی از ارائه خدمات درمانی را پدید اورده‌اند. این عدد در کشوری چون عمان ۲۰ پزشک به ازای ۱۰ هزار نفر از جمعیتش است. برای همین عمان قصد دارد در یک برنامه فشرده ۱۳۰۰۰ پزشک را از جمعیت پزشکان مهاجر دنیا جذب کند تا به عنوان اولین کشور منطقه به وضعیت آرمانی ارائه خدمات بهداشتی برسد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، همین نیاز بالا در عمان موجب شده که این کشور به مقصدی مهم برای پزشکان تبدیل شود. از جمله در ایران پزشکان زیادی در سال‌های اخیر راهی عمان شدند تا در نظام بهداشت و درمان این کشور خدمت کنند. در این گزارش به کمک داده‌های وب‌سایت موسسه کاریابی بین المللی جام‌جم نگاهی داریم به شرایط تاسیس مطب در عمان.

تاسیس شرکت گام اول راه‌اندازی مطب در عمان

برای تاسیس مطب در عمان اول از همه باید یک شرکت ثبت کنید. در واقع به عنوان یک خارجی در محیط کار این کشور فعالیت شما تنها از طریق یک شرکت معنی پیدا می‌کند. این شرکت را باید از طریق وزارت صنعت و تجارت عمان ثبت کنید و سپس با مجوز این وزارت‌خانه به وزارت بهداشت عمان مراجعه کنید و تقاضای تاسیس مطب بدهید.

راز آسمان پایتخت

مدارک لازم برای ثبت شرکت در عمان عبارتند از:

  1. پاسپورت معتبر
  2. عکس رنگی تازه گرفته شده
  3. اصل و نسخه ترجمه شده ی گود استندینگ
  4. گزارش رسمی گردش مالی شرکت مادر در ۵ سال اخیر (در صورت وجود)
  5. مدارک افتتاح حساب در یک بانک در عمان
  6. بیزینس پلن

بعد از ثبت شرکت شما باید یک مکان فیزیکی را برای مطب تان اجاره کنید با بخرید. از هر کدام از این روش ها که پیش بروید وزارت بهداشت عمان از شما یک مدرک معتبر از شهرداری شهری که در آن قصد تاسیس مطب دارید می‌خواهد. در عمان امور مربوط به اجاره و خرید ملک با تایید شهرداری انجام می‌شود و اجاره‌نامه یا سندی که آنها صادر می‌کنند مدرک معتبر و رسمی به حساب می‌آید.

اما اجاره مکان تنها گام شما نیست. بعد از اینکه مکان مطلب مشخص شد باید آن را تجهیز کنید. این تجهیز باید بر اساس استانداردهای بهداشتی عمان باشد که از طریق وزارت بهداشت این کشور در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچنین در این کشور شرکت‌هایی هم فعالیت می‌کنند که این خدمات را ارائه می‌دهند و می‌توانید کار را به آنها بسپارید و خیال‌تان راحت باشد. به هر روی پیش از صدور مجوز فعالیت، کارشناس‌های وزارت بهداشت عمان از مطب شما بازدید می‌کنند تا از رعایت استانداردهای تجهیز مکان باخبر شوند. در صورتی که اقدامات آماده سازی و مدیریتی تان مطب توسط مراجع قانونی تایید شود، اداره کل تاسیسات بهداشتی خصوصی (DGPHE) مجوز راه اندازی مطب در عمان را به شما ارائه خواهد کرد.

تازه بعد از این سه گام است که می‌توانید برای دریافت مجوز اقدام کنید. برای این منظور باید درخواست کتبی مجوز برای تاسیس مطب خود را به مدیر خدمات عمومی عمان، ارائه کنید. هم چنین، باید فرم درخواست جا‌به‌جایی (Mobilization Application Form) را تکمیل کنید و درخواست برای معاینه ی فنی نهایی مطب را ارائه کنید. سپس، باید تمام هزینه های مربوط به درخواست مجوز برای تاسیس مطب در عمان را بپردازید. توجه داشته باشید که پرداخت این هزینه ها به صورت چک در عمان پذیرفته نمی شود.

به صورت کلی برای تاسیس مطب در عمان باید چهار گام زیر را طی کنید:

  1. تاسیس شرکت
  2. درخواست اجاره نامه از شهرداری
  3. آماده سازی مطب
  4. درخواست مجوز فعالیت

موسسه کاریابی بین المللی جام‌جم

این موسسه مجوز رسمی‌اش از وزارت کار را سال ۱۳۹۱ دریافت کرده و بیش از ۱۰ سال است با کارشناسان خبره و مجرب که اغلب در کشورهای خارجی دوره دیده اند در حال ارائه خدمات مهاجرتی است. این مجموعه با روابط بین‌المللی خوب و گسترده‌ای که دارد یک گزینه مطمئن برای انجام امور مهاجرتی در ایران به حساب می‌آید. موسسه کاریابی بین المللی جام‌جم «عضو انجمن کاریابی‌های خارجی ایران»، «موسس شرکت work crown کانادا»، «طرف قرارداد با وکلای رسمی اداره مهاجرت کانادا ICCRC»، «نماینده انحصاری شرکت پارس مدیکس انگلستان» و نماینده چندین شرکت در آلمان ،اتریش ,اوکراین و انگلستان شاغل در بخش کاریابی است و می‌تواند یک گزینه مناسب برای انجام امور مهاجرتی باشد.

اگر قصد سرمایه‌گذاری در بخش پزشکی عمان، تاسیس مطب و یا مهاجرت به عمان را دارید، مجموعه‌های پارسی کانادا، رادویزا، ایران مهاجر با کارشناسان زبده خود آماده راهنمایی و ارائه مشاوره هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران مهاجرپارسی کانادارادویزاکاریابی بین المللی جام جم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز