مزایا و معایب استفاده از دیوار سبز

دیوار سبز-کاماپرس

امروزه با گسترش فضای شهری و غلبه انسان بر طبیعت، فضای سبز کاهش چشمگیری یافته است. برای جبران این پدیده ناخوشایند که تاثیر زیادی بر کیفیت زندگی انسان می‌گذارد، اقدامات زیادی انجام شده است. یکی از این اقدامات، ساخت گیاهانی است که نیازی به مراقبت زیاد نداشته و در بسیاری از محیط‌ها می‌توان از آنها استفاده کرد. یکی از این موارد، دیوار سبز یا ماس وال است که با توجه به سهولت نگهداری و همچنین پرکاربرد بودن آنها محبوبیت زیادی دارد.

کاماپرس در این گزارش به معرفی انواع این گیاه سازگار و مزایا و معایب نگهداری از آن ‌پرداخته است.

دیوار سبز چیست؟

دیوارهای سبز، گیاهانی از پیش آماده هستند که با خزه خشک شده، قارچ‌های خشک شده و چوب‌های خاص ساخته می‌شوند. این گیاه، مخصوص آویزان کردن از دیوار است و برای انواع محیط‌های اداری، مسکونی، تجاری و تفریحی قابل استفاده است.

این گیاه به احتمال زیاد سوغاتی از اسکاندیناوی است، اما شایعاتی مبنی بر ارتباط آن با بودایی‌های آسیا هم وجود دارد. قبل از اینکه دیوارهای سبز راه‌شان را به خانه‌های آمریکای شمالی پیدا کنند، در گورستان‌های آلمان به صورت تاج گل و صلیب وجود داشتند. به نظر می‌رسد که مردم این کشور از این گیاهان برای آرامش و زیبایی این مکان استفاده می‌کرده‌اند.

دیوار سبز-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

انواع دیوار سبز

این گیاهان محبوب در شکل‌ها و صورت‌های مختلفی ساخته می‌شود؛ بنابراین خیال‌تان از بابت تنوع راحت است. شما باید ماس وال مناسب را بر اساس نوع نیاز، محل نصب، جنس مورد نظر و سیستم اجرای آن انتخاب کنید.

در ادامه به طور خلاصه در مورد دیوارهای سبز داخلی و خارجی توضیحاتی داده شده است.

دیوارهای سبز داخلی در محیط‌های داخلی اتاق، مطب‌ها‌، هتل‌ها و دیگر مکان‌های داخلی استفاده می‌شود. این در حالی است که دیوارهای سبز خارجی به عنوان نما نیز به کار می‌رود. دیوارهای سبز خارجی نسبت به داخلی از مقاومت و سازگاری بیشتری برخوردار است.

دیوار سبز-کاماپرس

مزایای استفاده از دیوار سبز

دیوار سبز مزایای متنوع و زیادی دارد که در ادامه به آن ‌پرداخته شده است.

1- سهولت نگهداری: بیشتر افراد به دلیل مشغله زیاد نمی‌توانند از گیاهان حساسی که به مراقبت زیاد نیاز دارند، نگهداری کنند، اما این باعث نمی‌شود که آنان به فضای سبز علاقه نداشته باشند. برای این افراد، دیوارهای سبز یکی از بهترین گزینه‌ها است. این گیاه هیچ نیازی به نور ندارد؛ بنابراین می‌توان آن را در محیط‌های تاریک هم نگهداری کرد. همچنین ماس وال نیازی به آب ندارد؛ پس نگران خشک شدن آن نباشید.

2- سبک و کابردی: این گیاه به دلیل سبکی زیاد، برای تزئین انواع محیط‌ها به کار می‌رود و برای آویزان کردن از دیوار گزینه کاملا مناسبی است.

3- دیوار سبز آفت ندارد: ماس وال آفت هم ندارد و نگهداری از آن راحت‌ است. فقط چهار تا هشت سانتی­متر از این گیاه از دیوار بیرون می‌زند؛ بنابراین فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و برای استفاده در آپارتمان‌های کوچک هم مناسب است.

4- عایق صدا: چیزی که شاید انتظار آن را نداشته باشید، ویژگی عایق صدا بودن ماس وال است. در آپارتمان‌های کوچک مدرن، عایق بودن دیوارها ویژگی بسیار مهمی برای حفط فضای خصوصی است که با کمک این گیاه زیبا می‌توان از آن بهره‌­مند شد.

دیوار سبز-کاماپرس

دیوار سبز چه معایبی دارد؟

در کنار تمام مزایایی که برای این گیاه کاربردی ذکر شد، دیوارهای سبز معایبی هم دارند که باید به آن توجه کرد.

1- دیوار سبز میانه خوبی با نور ندارد: این گیاه برای استفاده در محیط بیرون مناسب نیست و زیر نور مستقیم خورشید خشک می‌شود و از بین می‌رود.

2- دیوار سبز زنده نیست: یک اشتباه رایج در مورد دیوارهای سبز، فرض بر تولید اکسیژن آنها است. این گیاهان زنده نیستند و بنابراین نه اکسیژن تولید می‌کنند و نه کربن دی اکسید را به خود جذب می‌کنند؛ پس اگر این گیاه را به دلیل بهره‌مند شدن از اکسیژن می‌خواهید، باید سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

3- رطوبت، دوست دیوار سبز: این گیاه در صورت قرار گرفتن در محیط‌های خشک آسیب می‌بیند. توجه داشته باشید که باید رطوبت مناسبی را برای آن فراهم کنید. اگر رطوبت فضا شما را آزار می‌دهد، دیوارهای سبز گزینه خوبی برای نگهداری نیست.

4- رایحه قوی و احتمالا ناخوشایند: دیوارهای سبز در اوایل استفاده، گاهی رایحه تندی از خود تولید می‌کنند که ممکن است ناخوشایند باشد. البته خبر خوب این است که این بو در طول چند روز از بین می‌رود.

دیوار سبز-کاماپرس

خرید دیوار سبز از “بست ماس”

امروزه مراکز زیادی وجود دارند که با پرورش و فروش گیاهان متنوع و کاربردی، به گسترش فضای سبز کمک می‌کنند. یکی از این مراکز، مجموعه بست ماس است که انواع دیوارهای سبز را به طرفداران آن ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع این گیاهان کاربردی می‌توانید به وبسایت bestmoss.com مراجعه کنید.

در صورت نیاز به تماس مستقیم با این مجموعه نیز می‌توانید در ساعات اداری با شماره همراه 09033797889 تماس بگیرید. همچنین این مجموعه شماره تماس 24 ساعته اختصاصی 090227704930 را برای محصولات دیوار سبز در نظر گرفته که می‌توانید از آن استفاده کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : بست ماس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز