مزایای برگزاری و یا شرکت در وبینار چیست؟

کلاس آنلاین
لست سکند

وبینار به کلاس، دوره، سمینار یا هر رویداد آنلاینی گفته میشود که تو محیط وب و با استفاده از اینترنت بصورت کاملا آنلاین، زنده، تعاملی و دو طرفه تو یک زمان مشخص برگزار میشه. وبینار در واقع نوعی از آموزش آنلاین هست که به صورت زنده برگزار میشود.

به گزارش کاماپرس، وبینار را با عنوان کلاس آنلاین، سمینار آنلاین، دوره مجازی، کلاس مجازی هم میشناسند. به بیان ساده تر در یک روز و ساعت از پیش مشخص شده مدرس و کاربران در محیط وبینار آنلاین میشوند و مدرس صدا و تصویر، فایل ارائه، وایت برد، ویدئو کلیپ آموزشی و یا دسکتاپش را به اشتراک میگذارد و کاربران هم به ارائه مدرس گوش میدهند و هر جا که نیاز بود از طریق چت باکس یا حتی صدا و تصویر می توانند نظر بدن یا سوال خود را مطرح کنند. این روزها کم تر کسی است که نام وبینار را نشنیده باشد. در حال حاضر برگزاری دوره ها، کلاس ها و سمینارها به صورت آنلاین و غیر حضوری به یکی از پر کاربردترین و محبوب ترین فعالیت ها برای تمامی افراد، دانشجویان، محققان و کارمندان تبدیل شده است. به هر دوره ای که به صورت آنلاین و غیر حضوری برگزار شود، وبینار می گویند. در ادامه اطلاعات جامعی را در این زمینه که وبینار چیست و انواع آن در اختیار شما قرار خواهیم داد. از جنبه مالی نیز این سمینارهای آنلاین به دو دسته رایگان و غیر رایگان تبدیل می شود. بسیاری از این سمینارها رایگان بوده و هر شخصی می تواند در آن ها شرکت کند. برای شرکت در سمینارهای تخصصی و یا آموزشی معمولا باید هزینه ای پرداخت کنید. شما می توانید به عنوان شرکت کننده و یا برگزار کننده وبینار در این فعالیت آنلاین حضور داشته باشید. در هر دو حالت کنفرانس های آنلاین می تواند برای شما مزایای قابل توجهی داشته باشد. این مزایا شامل موارد زیر می باشد:

به گزارش ایسنا، از مزیت های دیگر وبینار آن است که اگر شما بخش خاصی را متوجه نشدید و یا فرصت حضور در آن را پیدا نکرده اید، می توانید از فایل ضبط شده آن استفاده کنید. ویدئو کنفرانس آنلاین از ابتدا تا انتهای برگزاری با کیفیت مناسب ضبط شده و شما می توانید بعد از فایل آن استفاده کنید. برای شرکت در این دوره ها و جلسات آنلاین شما الزام به استفاده از کامپیوتر و یا لپ تاپ ندارید. می توانید با استفاده از تلفن های همراه خود نیز در این جلسات به راحتی شرکت کنید.

چگونه در وبینار شرکت کنم؟
احتمالا این سوال بسیاری از افراد باشد. نحوه شرکت در جلسات آنلاین و غیر حضوری به پلت فورم مورد استفاده برای برگزاری آن بستگی دارد. ممکن است شما برای شرکت در آن نیاز به نصب یک نرم افزار خاص داشته باشید که به شما معرفی خواهد شد. گاهی نیز از طرف برگزار کننده یک لینک برای شما ارسال می شود که با کلیک روی آن می توانید وارد جلسات و یا دوره های آنلاین مورد نظر خود شوید.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : مدیر وب
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز