مروری بر مرسدس EQB 2021 تمام الکتریکی + عکس‌ها

مرسدس EQB، که به تازگی توسط کمپانی مرسدس در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۱ رونمایی شده است، نسخه کاملا برقی GLB SUV است که با برد ۴۲۰ کیلومتر وارد بازار می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس و به نقل از اتو اکسپرس، این مرسدس جدید، بر اساس موتور احتراقی مدل GLB SUV ساخته شده است، اما دارای تفاوت‌های جزئی ظاهری در شیشه جلو و چراغ‌های عقب است که آن را از مدل GLB SUV متمایز می‌کند.

مرسدس EQB نیز به مانند GLB یک خودروی کامپکت است که دارای هفت صندلی است؛ البته دسترسی افراد بزرگسال به ردیف سوم صندلی‌ها تا حدودی سخت خواهد بود و بیشتر مناسب کودکان است.

راز آسمان پایتخت

با این حال می‌توان با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، به فضای بیشتری دسترسی پیدا کرد. ضمنا بنا بر اعلام کمپانی مرسدس، علی‌رغم آن‌که EQB در نسخه اصلی ۷ سرنشینه است، می‌توان آن را در نسخه ۵ سرنشین نیز خریداری کرد.

مرسدس EQB در دو نسخه به بازار عرضه می‌شود که  هر دو نسخه از یک باتریِ ۶۶.۵ کیلووات بر ساعت تغذیه می‌شوند و در هر دو مدل حداکثر سرعت به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت محدود می‌شود. هر دوی این رانشگر‌ها در نسخه آزمایشی بررسی شدند و به نظر می‌رسد که نسخه ارزان‌تر EQB300، نیز عملکرد کافی و خوبی دارد.

اخبار مرتبط را دنبال کنید:

جالب است بدانید که در این مرسدس جدید در هنگام کاهش سرعت برای پمپاژ مجدد انرژی به باتری می‌توان می‌توان از سیستم ترمز احیا کننده خودرو استفاده کرد.

مرسدس EQB حین حرکت نیز بسیار آرام و روان است و شاسی به جای حرکات سفت و کوتاه، به طور کنترل‌شده‌ای نرم و سبک حرکت می‌کند و به نوعی است که به یک سبک رانندگی آرام تشویق می‌کند، که کاملا مطابق‌ با استانداردهای EQB است.

پیش از این نیز کمپانی مرسدس، مدل‌های EQA و EQS را نیز از این سری مرسدس و در راستای حرکت به سمت برقی‌سازی محصولات خود معرفی کرده بود و این نسخه جدید از مرسدس، ابتدا در چین و اروپا عرضه می‌شود و حداکثر تا سال آینده به بازار آمریکا می‌رسد.

مرتبط با : مرسدس بنز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز