خودرو برقی هوآوی ؛ جدیدترین اثر طراح ایرانی شرکت بی ام و

لست سکند

هوآوی از خودروبرقی خود با امکانات خاص رونمایی کرد که طراحی ایرانی آن را طراحی کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرویی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ابرشرکت چینی چندملیتی فناوری که تا قبل این در حوزه‌های شبکه‌های رایانه‌ای و ارتباطات فعالیت می‌کرد، مدتی است که به بازار خودرو نیز ورود کرده و به‌تازگی با همکاری چانگان و شرکت CATL پروژه‌ای را آغاز کرده است.

شاسی بلند برقی آواتر ۱۱ جدیدترین محصول شرکت هوآوی است که طراحی آن به عهده «نادر فقیه‌زاده»، طراح پرآوازه ایرانی بوده است.

راز آسمان پایتخت

در قسمت جلوی این ماشین چراغ‌های ال‌ای‌دی با فاصله از هم نصب شده و فاقد جلوپنجره است.

وجه تمایز خودرو آواتر 11 نسبت به دیگر خودروهای الکتریکی، هوش مصنوعی به کار رفته در این محصول می‌توان نام برد و به نظر می‌رسد همین امر موجب شهرت هوآوی در بازار خودرو شود.

اخبار مرتبط:

البته همچنان اطلاعات دقیقی از این خودرو انتشار نیافته؛ اما بر اساس شنیده‌ها این خودرو یک موتور 200 کیلوواتی دارد. همچنین پکیج باتری آن، شارژ لازم به دستیابی به بردی معادل 700 کیلومتر را فراهم می‌کند.

این محصول دو موتور برقی با مجموع قدرت 400 اسب بخار دارد. قیمت این خودرو 300 هزار یوان معادل 47 هزار دلار پیش‌بینی شده است؛ البته هوآوی اعلام قیمت را به سال آینده موکول کرده و قرار است در سه ماهه دوم سال 2022 به دست مشتریان می‌رسد. این شرکت از تولید خودروهای دیگری نیز در آینده نزدیک خبر داده است.

نادر فقیه زاده کیست؟

نادر فقیه زاده سال 1355 در تهران متولد شد. در سن ده سالگی به آلمان مهاجرت کرد و پس از فارغ‌التحصیلی در رشته طراحی خودرو از دانشگاه فورتسهایم در شرکت بی ام و در بخش  طراحی مشغول به کار شد. پروژه‌هایی مانند طراحی داخل بی ام و سری 7 و سرگروه طراحی بدنه سری 6 کوپه، سری 6 کانورتبل و سری 6 گرن کوپه را در کارنامه کاری خود دارد، وی دو سال پیش این شرکت معظم را ترک کرد و حالا در شرکت هوآوی مشغول به کار شده است. فقیه‌زاده کسب تجربه‌های بزرگ و طراحی خودروهای برقی در شرکت‌های جدید را دلیل ترک بی ام و ذکر کرده است.

مرتبط با : هوآوی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز