مروری بر تمامی شنیده‌ها در مورد Pixel 4a گوگل

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شنیده‌های تایید نشده از احتمال عرضه تلفن همراه جدید گوگل به نام Pixel 4a طی هفته‌های آینده خبر می‌دهند.

به گزارش کاماپرس، رونمایی از این گوشی که قرار بود در گردهمایی سالانه گوگل انجام شود، با لغو این مراسم به دلیل شیوع ویروس کرونا در هاله‌ای از ابهام فرو رفت اما بسیاری معتقدند گوگل این گوشی را در همان تاریخ به صورت مجازی رونمایی خواهد کرد.

اما طبق معمول، گوگل نتوانسته مشخصات مربوط به گوشی‌های خود را به صورت یک راز حفظ کند؛ زیرا اطلاعات لو نرفته چندانی از این گوشی باقی نمانده است.

مشخصات ظاهری

Pixel 4a از نظر ظاهری چیزی میان Pixel 3a و Pixel 4، آخرین تولید گوگل است؛ گوشی خمیده و تمام‌پلاستیکی که محل قرارگیری تک‌دوربین آن مربع‌شکل است.

گوگل در این مدل از گوشی خود، حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش را کاهش داده و تصمیم گرفته درون آن یک حفره مخصوص میزبانی دوربین سلفی قرار دهد. سنسور اثر انگشت نیز روی پنل پشتی قرار می‌گیرد تا گوگل بهانه‌ای برای عدم کاهش حاشیه‌های صفحه نمایش این دستگاه نداشته باشد. گوگل پیکسل 4a ضخامتی برابر با ۸.۲ میلی‌متر دارد و در رنگ‌های سفید و مشکی عرضه می‌شود، البته انتظار داریم این دستگاه در رنگ آبی روشن نیز به فروش برسد.

راز آسمان پایتخت

ابعاد این گوشی 144.2 x 69.5 x 8.2mm است؛ البته، 9 میلی‌متر برآمدگی دوربین را هم در نظر داشته باشید.

Pixel 4a در چند نسخه عرضه می‌شود؟

تنها نام ثبت شده برای این مدل گوشی، Sunfish (خورشیدماهی) نام گرفته است و به نظر نمی‌رسد گوگل قصد داشته باشد نسخه دیگری از این گوشی را به بازار عرضه کند.

البته شنیده‌های دیگری از در دست تولید قرار داشتن نسخه بزرگتری از این گوشی حکایت داشتند که به نظر می‌رسد حتی در صورت واقعیت داشتن، از برنامه تولید گوگل خارج شده است.

ویژگی‌های سخت‌افزاری

از مهم‌ترین ویژگی‌های سخت‌افزاری Pixel 4a می‌توان به چیپست Snapdragon 730، رم 6 گیگابایت، صفحه نمایش OLED 5.81 اینچی با رزولوشن 1080 در 2340، حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایت، دوربین اصلی 12.2 و دوربین سلفی 8 مگاپیکسل، باتری 3،080 میلی‌آمپری با قابلیت شارژ سریع 18 واتی و … اشاره کرد. گفتنیست، برخلاف Pixel 4 در این مدل خبری از شارژ بی‌سیم نخواهد بود. همچنین، پیش‌بینی می‌شود در این گوشی شاهد تکنولوژی 5G نیز نباشیم.

البته، تمامی اطلاعات ارائه شده تا زمان ارائه رسمی گوشی، در حد حدس و گمان هستند.

مرتبط با : گوگل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز