مراحل و مدارک لازم برای ثبت شرکت در دبی

لست سکند

تسهیل قوانین ثبت شرکت در دبی و دیگر شهرهای امارات و همچنین رشد و توسعه اقتصادی در این کشور، امارات را به یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری و مهاجرت تبدیل کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خدمات کسب و کار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امارات متحده عربی در حال حاضر به‌عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته منطقه، به‌سرعت درحال توسعه و پیشرفت است. مزایای متعدد زندگی و کار در امارات، آمار ثبت شرکت در دبی را در چندسال اخیر، به‌طرز قابل توجهی افزایش داده است. ثبت شرکت در دبی یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری و همچنین دریافت اقامت کشور امارات است. با وجود این، بهتر است پیش از هرگونه اقدام برای ثبت شرکت در دبی با کارشناسان حقوقی و مهاجرتی مشورت کنید. کاماپرس در ادامه به بررسی شرایط ثبت شرکت در دبی می‌پردازد.

چرا ثبت شرکت در دبی؟

در چند سال اخیر، قوانین ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری از این طریق در کشور امارات تاحد زیادی تسهیل شده است. درحال حاضر، شما می‌توانید جز در برخی مشاغل و حوزه‌های مجوز حرفه‌ای، در سایر امور، بدون داشتن مدرک تحصیلی اقدام به ثبت شرکت کنید. از دیگر مزایای ثبت شرکت در دبی می‌توان به عدم نیاز به مدرک زبان، عدم نیاز به داشتن شرکت از قبل، فرایند کوتاه و بدون دردسر ثبت شرکت و نداشتن محدودیت سنی اشاره کرد. ضمن این‌که با ثبت شرکت در دبی، علاوه بر امکان دریافت اقامت موقت سه ساله امارات با قابلیت تمدید نامحدود، می‌توانید برای همسر و فرزندان خود نیز اقدام به اخذ اقامت کنید.

راز آسمان پایتخت

ثبت شرکت در دبی در پنج مرحله

برای ثبت شرکت در دبی، علاوه بر آشنایی به قوانین مربوطه در این حوزه و همچنین شرایط ثبت شرکت، بهتر است تجربه و تخصص لازم نیز برخوردار باشید. مراحل ثبت شرکت در دبی در ادامه به اختصار بررسی شده است؛

گام اول: برای ثبت شرکت در دبی، ابتدا باید نوع فعالیت شرکت و همچنین نام شرکت متناسب با قوانین و فرهنگ کشور امارات را مشخص کنید.

گام دوم: بعد از انتخاب نام و نوع شرکت، باید مدارک لازم برای ثبت شرکت را تنظیم کرده و آن‌ها را به یکی از دو زبان عربی یا انگلیسی ترجمه کنید.

گام سوم: پس از تنظیم اسناد و مدارک، باید آن‌ها را به مرجع ثبتی مربوطه در دبی ارسال کرده و سپس تقاضانامه ثبت شرکت را پر کنید.

گام چهارم: در این مرحله، باید با توجه به نوع شرکت، یک حساب بانکی معتبر ایجاد کرده و حداقل سرمایه موردنیاز برای تاسیس و ثبت شرکت را در آن واریز کنید.

گام پنجم: در آخرین مرحله، ابتدا باید با توجه به نوع فعالیت شرکت، تاییدیه‌های لازم از مراجع محلی را دریافت کرده و سپس به دریافت مجوزهای موردنیاز از جمله مجوزهای زیست‌محیطی، واردات و صادرات، شهرداری و غیره از نهادهای مختلف اقدام کنید.

مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت در دبی

اسناد و مدارکی که برای ثبت شرکت در دبی باید تهیه و تنظیم کنید شامل فرم درخواست ثبت شرکت، بیزینس پلن یا طرح کسب و کار، گذرنامه مدیران شرکت، گواهی عدم اعتراض (NOC) از طرف اسپانسر، معرفی‌نامه بانکی برای هر سهامدار، کپی ویزای توریستی، اجاره‌نامه در صورت ثبت شرکت فیزیکی، اساس‌نامه شرکت، عکس با پس زمینه سفید و کارت ملی ایرانی است. ضمن این‌که گذرنامه و کارت شناسایی کفیل برای اثبات این‌که او تبعه کشور امارات است، باید ضمیمه مدارک شود.

انواع مجوز ثبت شرکت در امارات کدام است؟

درحال حاضر، چندین نوع مجوز یا لایسنس برای ثبت شرکت در دبی وجود دارد که انتخاب هریک از آن‌ها به نوع فعالیت شرکت شما بستگی دارد. با وجود این، سه مجوز مهم ثبت شرکت در دبی در ادامه بررسی شده است؛

مجوز تجاری: اگر از ثبت شرکت در دبی به‌دنبال تجارت در امارات و همچنین صادارت و واردات به این کشور هستید، باید مجوز تجاری یا Commercial License دریافت کنید.

مجوز تولیدی یا صنعتی: مجوز تولیدی یا Industrial License برای افرادی است که قصد تاسیس کارخانه یا کارگاه‌های تولیدی(کالا یا فرآوری) در دبی را دارند.

مجوز خدماتی: در نهایت، اگر قصد تاسیس شرکت‌های خدماتی از جمله شرکت حسابداری، شرکت خدمات پزشکی، سالن زیبایی، خدمات چاپ و نشر، مشاوره مدیریت و غیره را دارید، باید به اخذ مجوز خدماتی یا Professional License اقدام کنید.

ثبت آسان شرکت در دبی با موسسه میرداماد

برای ثبت شرکت در دبی باید مقداری از سرمایه و پس‌اندازه خود را هزینه کنید؛ از این رو اقدام به ثبت شرکت بدون داشتن آگاهی‌ از قوانین و شرایط این حوزه، می‌توانید ریسک بالایی داشته باشد. پس بهتر است پیش از هرگونه اقدام، از وکلا و مشاورین متخصص حقوقی و مهاجرتی مشورت بگیرید.

موسسه حقوقی میرداماد به‌عنوان یک مرکز معتبر در حوزه حقوق خصوصی، حقوق داخلی و حقوق بین‌الملل در دو شاخه دریافت پرونده‌های حقوقی و کیفری در امور مختلف و همچنین امور تخصصی مهاجرتی در شیراز فعالیت می‌کند. برای ثبت شرکت در دبی ، علاوه بر بهره‌مندی از مشاوره تخصصی تیم مجموعه میرداماد، می‌توانید با کمترین هزینه و بدون دردسر به ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری در دبی اقدام کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه میرداماد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز