قیمت ورق چگونه مشخص می شود؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

ورق‌ها طیف وسیعی از محصولات را شامل می‌شود که هر کدام کاربرد خاص خود و مشتریانی از بخش‌های مختلف صنعتی دارند. این محصولات استراتژیک آهنی و فولادی به دلیل اینکه جزو مواد اولیه صنعتی هستند، از اهیمت بالایی در چرخه ملی اقتصاد و صنعت برخوردارند و بر اساس نحوه تولید و کاربردشان قیمت‌گذاری می‌شوند.

کاماپرس در این گزارش به معرفی انواع ورق موجود در بازار ایران و نحوه تعیین قیمت ورق پرداخته است.

انواع ورق از نظر نوع تولید

ورق‌ها را در 3 گروه کلی دسته بندی می‌کنند. گروه اول یا ورق گرم، شامل ورق‌هایی هستند که به روش نورد گرم و در دمای بسیار بالا تولید می‌شوند. برای نمونه از این دسته می‌توان به ورق سیاه، ورق آجدار، ورق تسمه و ورق اسید شویی اشاره کرد.

گروه دوم شامل ورق سرد می‌شود. ورق سرد را بر خلاف ورق گرم به روش نورد سرد و در دمای پایین تولید می‌کنند. برای نمونه می‌توان به ورق شیروانی، ورق روغنی، ورق گالوانیزه و ورق رنگی اشاره کرد.

دسته سوم ورق‌های موجود در بازار با دو دسته قبلی تفاوت کلی دارد. ورق‌های استیل از نظر ماده اولیه تشکیل دهنده تفاوت آلیاژی دارند و برای ساخت این ورق‌ها از ماده استنلس استیل استفاده می‌شود. این ورق‌ها را با شماره گرید از هم متمایز می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

قیمت انواع ورق بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

بازار آهن و فولاد همیشه جزو بازارهای پرنوسان بوده است. به همین دلیل در روزهای مختلف قیمت‌های متفاوتی را برای اندازه خاصی از ورق مشاهده می‌کنید. در واقع قیمت ورق به عواملی بستگی دارد که خود نیز به صورت روزانه در حال تغییر هستند.

برای نمونه نوسانات نرخ ارز و قیمت دلار برای تعیین قیمت انواع ورق، تاثیرگذار است. در واقع قیمت ورق همیشه تابعی از قیمت دلار در بازار است. همچنین قیمت ماده اولیه ساخت ورق نیز بر قیمت محصول نهایی تاثیر می‌گذارد. کارخانه‌ها معمولا مواد اولیه آهنی و فولادی را که شامل شمش و آهن آلات می‌شود، در بازه‌های مختلف زمانی خریداری می‌کنند و قیمت خرید این مواد اولیه روی قیمت نهایی محصول تولیدی تاثیر می‌گذارد.

کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در تولید ورق، خوشنامی برند و پروسه تولید نیز بر قیمت نهایی ورق تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل در بازار، یک ورق خاص از دو برند مختلف، قیمت متفاوتی خواهد داشت و این اختلاف قیمت می‌تواند دلیلی برای تفاوت کیفیت باشد.

همچنن میزان عرضه و تقاضا و بورس کالا نیز می‌تواند بر قیمت تاثیر بگذارد. امروزه برخی از محصولات فولادی و آهنی از طریق بورس کالا عرضه می‌شوند و به هم خوردن تعادل بین عرضه و تقاضا می‌تواند قیمت‌ها را نیز تغییر دهد.

چرا قیمت ورق در صنعت مهم است؟

ورق فلزی یکی از مواد اولیه بسیار مهم در صنایع مختلف است. برای نمونه، قیمت ورق می‌تواند قیمت تمام شده ساخت مسکن را تغییر دهد. در صنایع دیگر نیز وضعیت به همین صورت است. به عنوان مثال ورق‌ها در ساخت کالاهای اساسی و مهم جامعه از جمله خودرو و لوازم خانگی نقش اساسی دارند و قیمت ورق می‌تواند قیمت این محصولات را در جامعه مشخص کند. در مورد صنایع استراتژیک مانند پتروشیمی، نفت، گاز و صنایع نظامی نیز وضعیت به همین صورت است و تاثیر قیمت ورق بر تمام بازارهای صنعتی کشور امری است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

نکاتی برای استعلام قیمت ورق

بسیاری از صاحبان صنایع، قیمت انواع ورق را به صورت روزانه استعلام می‌کنند تا بهترین زمان را برای خرید مواد اولیه مورد نیاز خود، انتخاب کنند. امروزه سایت‌های فروش آنلاین ورق و سایر محصولات آهن و فولاد، قیمت انواع ورق را به صورت آنلاین و لحظه‌ای در سایت قرار می‌دهند. همچنین شما می‌توانید با استفاده از بخش سابقه قیمتی، نوسانات قیمت را در بازه‌های مختلف گذشته مشاهده کرده و بر اساس آن برای خرید تصمیم بگیرید.

خرید آنلاین و اعتباری انواع ورق در سایت «آیرومارت»

شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا با برند تجاری «آیرومارت» بیش از سه دهه است که در حوزه آهن آلات فعالیت دارد و طی سال‌های اخیر، زمینه خرید آنلاین محصولاتی چون میلگرد، تیرآهن، لوله، پروفیل و سایر مقاطع فولادی را فراهم کرده است.

ارائه مشاوره، استعلام آنلاین قیمت، ارسال سریع مقاطع به سراسر کشور و تضمین کیفیت محصولات خریداری‌شده از جمله خدمات آیرومارت به شمار می‌روند. این شرکت با شعار «یک کلیک تا خرید آهن» هدف خود را فراهم آوردن قابلیت خرید بسیار آسان محصولات فولادی و آهنی در کمترین زمان ممکن قرار داده است.

برای استعلام قیمت، خرید آنلاین آهن آلات و محصولات فولادی می‌توانید به سایت آیرومارت به آدرس iromart.com مراجعه و یا با شماره تلفن 02145306 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز