قیمت ورق آجدار اصفهان پایینتر است یا ورق آجدار گیلان؟

بیشتر ورق‌های آهنی و فولادی مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز، ورق‌های ساده هستند اما نوع دیگری از ورق به نام ورق آجدار نیز توسط شرکت‌های فولادی تولید و روانه بازار می‌شوند. این نوع از ورق‌ها که کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارند، دارای برآمدگی‌هایی به شکل‌های مختلف از جمله قطره‌ای، الماسی، بادامی، لوزی و عدسی هستند.

کاماپرس در این گزارش ضمن معرفی انواع ورق آجدار و کاربردهای آن، نحوه محاسبه و تعیین قیمت‌ ورق آجدار را بررسی می‌کند.

نحوه تولید ورق آجدار و ویژگی‌های آن

ورق آجدار توسط روش نورد گرم در کارخانه‌های تولید محصولات فولادی ساخته می‌شود. این ورق‌ها دارای سطوحی براق با مقاومت بالا هستند. همچنین ورق آجدار انعطاف پذیر بوده و می‌توان آن‌ها را به شکل‌های دلخواه خم کرد. تنها یک طرف این ورق‌ها آجدار است و آج‌ها به شکل یکسان و با الگوریتم ثابت روی ورق‌ها حک می‌شود. روی دیگر این ورق‌ها کاملا صاف است. این ورق‌ نیز همانند سایر ورق‌های آهنی و فولادی به صورت رول و شیت به بازار عرضه می‌شود. بر همین اساس مشتری می‌تواند بسته به نیاز خود، نسبت به سفارش محصول به میزان دلخواه اقدام کند.

انواع مختلف ورق آجدار

ورق‌های آجدار بیشتر در فولاد مبارکه و فولاد گیلان تولید و به بازار عرضه می‌شوند. این دو ورق در بازار به ورق آجدار اصفهان و ورق آجدار گیلان معروف هستند. اگرچه این ورق‌ها در ابعاد مختلف برش داده می‌شوند اما مهم‌ترین تفاوت انواع ورق آجدار در ضخامت آنهاست. در واقع ضخامت ورق آجدار تعیین می‌کند که این ورق در کجا مورد استفاده قرار گیرد. ورق آجدار 2 میل، ورق آجدار 3 میل، ورق آجدار 4 میل و ورق آجدار 5 میل از جمله پرفروش‌ترین ورق‌های آجدار موجود در بازار هستند.

راز آسمان پایتخت

کاربردهای ورق آجدار در ساخت و ساز و صنعت

شکل ظاهری و داشتن آج، کاربردهای این نوع از ورق را افزایش داده است. آج‌ها باعث می‌شوند که سرخوردگی در هنگان عبور از روی ورق به حداقل برسد. به دلیل همین ویژگی معمولا این ورق را برای استفاده در سطوح در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال در ساخت پله‌های پل‌های عابر پیاده از این ورق استفاده می کنند.

از ورق آجدار در ساخت کف و اتاقک آسانسورها نیز استفاده می‌شود. ورق‌های استفاده شده در سطوح شیب‌دار نیز از نوع آجدارهستند تا بتوانند از لیز خوردن جلوگیری کنند. همچنین از ورق آجدار در صنعت خودروسازی نیز استفاده می‌شود. معمولا کف کامیون‌ها و وانت‌بارها از این نوع ورق ساخته می‌شود.

در ساختن پل‌های عابر پیاده و ایستگاه‌های اتوبوس نیز از ورق آجدار استفاده می‌شود. علاوه بر این در کارخانه‌ها برای تفکیک خطوط تولید از این ورق استفاده می‌کنند.

قیمت ورق آجدار چگونه تعین می‌شود؟

قیمت ورق آجدار بر اساس ضخامت، وزن، محل تولید و نوع تولید مشخص می‌شود. در واقع این ورق به صورت کیلویی به فروش می‌رسد اما ورق‌های آجدار مختلف، قیمت‌های متفاوتی در بازار دارند. برای نمونه قیمت ورق ‌آجدار 2 میل با قیمت ورق آجدار 5 میل متفاوت است. چراکه این ورق‌ها در ابعاد مساوی، وزن متفاوتی دارند.

همچنین قیمت ورق آجدار پرسی به دلیل وزن کمتر، پایین‌تر است. این نوع ورق آجدار با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته در شکل‌های متفاوت پرس می‌شود. این در حالیست که قیمت ورق آجدار فابریک بیشتر از قیمت ورق آجدار پرسی است. در ساخت ورق آجدار فابریک یک لایه آج به سطح ورق افزوده می‌شود.

استعلام آنلاین قیمت ورق آجدار جه مزایایی دارد؟

به دلیل نوسانات نرخ ارز و تغییرات میزان عرضه و تقاضا، برخی از مراکز تولید و فروش ورق‌های فولادی، قیمت ورق آجدار را به صورت روزانه اعلام می‌کنند. به همین دلیل بهتر است که قبل از اقدام به خرید به صورت آنلاین یا تلفنی از مراکز معتبر عرضه این محصول مانند آهن ملت استعلام قیمت و موجودی بگیرید. قیمت ورق آجدار در ابعاد و ضخامت‌های مختف در سایت آهن ملت به صورت آنی قابل مشاهده است.

سفارش آنلاین ورق آجدار از سایت آهن ملت

سایت آهن ملت متعلق به شرکت توان کاوش شکیبا، به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح و شناخته شده در زمینه خرید و فروش انواع آهن آلات و مقاطع فولادی است. این شرکت هم اکنون خدمات خود را به صورت آنلاین و طریق سایت آهن ملت به آدرس https://ahanmelat.com ارائه می‌دهد. اعلام قیمت لحظه‌ای انواع مقاطع فولادی و خرید و فروش انواع آهن آلات از طریق این سایت و یا تماس با شماره تلفن 02167103 امکانپذیر است.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز