قیمت موبایل 15 تا 30 درصد ارزان شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

یک مقام مسئول در کمیسیون قیمت‌گذاری و تنظیم بازار موبایل با تشریح وضعیت این بازار و دلایل نوسان های قیمت موبایل اظهار کرد: در بازار موبایل شاهد کاهش قیمت 15 درصدی در بیشتر مدل‌های گوشی موبایل  و کاهش 30 درصدی در بعضی از مدل‌ها هستیم.

به گزارش کاماپرس، افزایش قیمت گوشی موبایل در پی نوسان های نرخ ارز و جهش دلار به قیمت های بالای 20 هزار تومان یکی از ملموس ترین اتفاقاتی است که تاثیر آشفتگی بازار ارز را  در بازار کالاهای مورد نیاز عمومی به نمایش می گذارد.

تمهیدات اندیشیده شده برای کاهش قیمت موبایل چندان موثر نبوده است اما به نظر می رسد مسئولان دولتی از عملکرد خود در بازار موبایل چندان هم ناراضی نباشند چرا که آنها مدعی بازگشت آرامش به بازار گوشی های تلفن همراه و کاهش 15 تا 30 درصدی قیمت انواع مختلف موبایل شده اند.

آرامش به بازار موبایل بازگشته است

رضا قربانی رئیس کمیسیون قیمت‌گذاری و تنظیم بازار تلفن‌همراه در این باره به روزنامه ایران گفته است: بازگشت آرامش به بازار موبایل تابع دو متغیر؛ یعنی ثبات قیمت ارز و تسهیل واردات (تخصیص به موقع ارز و تسهیل ثبت سفارش) آن است.

راز آسمان پایتخت

به گفته قربانی در مقطع کنونی با همکاری وزارت صنعت، بانک مرکزی، وزارت ارتباطات و فعالان بازار موبایل، مشکل تخصیص ارز و ثبت سفارش‌ها تا حدود زیادی رفع شده  و به نوعی باید گفت بازار موبایل به آرامش نسبی خود بازگشته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: افزایش قیمت ‌موبایل  ریشه در کمبود این کالا و نوسان ارزی و عدم تخصیص ارز داشت ولی اکنون این موانع رفع شده و شاهد کاهش 15 درصدی قیمت در بیشتر مدل‌های تلفن همراه و کاهش 30 درصدی در برخی از مدل‌ها هستیم.

قیمت گوشی با وجود کاهش اخیر باز هم برای مصرف کننده گران است

نکته قابل توجه این که در ادامه گزارش روزنامه ایران، ابوالفضل ناصری سخنگوی اتحادیه کشوری تلفن همراه با تایید بازگشت آرامش نسبی به بازار موبایل  و با بیان اینکه با این آرامش، قیمت‌ها هم کاهش یافته، بیان کرده است: ولی با توجه به نرخ ارز هنوز تلفن همراه برای مصرف‌کننده گران است و آنها رغبتی برای خرید ندارند. تلفن همراهی که 2 میلیون و 700 هزار تومان بود هم‌اکنون با نرخ ارز امروز به قیمت 5 میلیون فروخته می‌شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز