قیمت ملک در عمان نسبت به دیگر کشورهای عربی

قیمت ملک در عمان نسبت به دیگر کشورهای عربی
لست سکند

کشور عمان به عنوان یکی از همسایگان ایران دارای مناظر دیدنی، سواحل بی‌نظیر و بازار املاک و مستغلات در حال پیشرفت است که در این سال‌ها توانسته سرمایه‌داران زیادی را برای خرید ملک به خود جذب کند. البته قبل از خرید ملک در یک کشور دیگر باید تحقیقات لازم در زمینه قیمت‌ها، محله‌های مختلف، میزان پیشرفت و توسعه و نرخ سرمایه‌گذاری با خرید ملک را انجام داد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی قیمت ملک در عمان نسبت به دیگر کشورهای عربی و شرایط خرید ملک در این کشور ‌پرداخته است.

عوامل موثر بر خرید ملک در عمان

قبل از خرید ملک در کشور عمان باید به نکات و مواردی توجه کرد که در ادامه توضیح داده شده است.

موقعیت مکانی: مناطق اصلی مانند مسقط، صلاله و صحار قیمت ملک بالاتری دارند.
نوع ملک: ویلاها، خانه‌های شهری و آپارتمان‌ها محدوده قیمتی متفاوتی دارند.
امکانات رفاهی: وجود مدارس، مراکز درمانی تخصصی، مراکز خرید و امکانات رفاهی و تفریحی می‌تواند تا حدود زیادی بر ارزش اموال تأثیر بگذارد.

قیمت ملک در عمان به پول ایران

برای اینکه بتوان به آگاهی درستی از قیمت ملک در عمان نسبت به پول ایران رسید، باید درک درستی از نرخ ارز فعلی بین ریال عمان  (OMR) و ریال ایران  (IRR) پیدا کرد. در حال حاضر هر یک ریال عمان برابر با 144 هزار و 450 ریال ایران است. با توجه به اینکه نرخ ارز در نوسان است، قبل از انجام هر گونه محاسبه باید آخرین نرخ‌ها را بررسی کرد. بنابراین با توجه به قیمت مناسب ریال عمان و تبدیل منطقی آن به پول ایران نسبت به کشورهای عربی همسایه می‌توان گفت تا اینجای کار خرید ملک در عمان انتخاب عقلانی و مناسبی است.

راز آسمان پایتخت

2-قیمت ملک در عمان به پول ایران

میانگین قیمت ملک در شهرهای اصلی عمان

برای خرید ملک در عمان لازم است که از قیمت خانه و ملک در برخی از مهم‌ترین شهرهای این کشور اطلاع داشت. برای این منظور در ادامه قیمت خانه و ملک در برخی از مهم‌ترین شهرهای این کشور آورده شده است.

مسقط : شهر مسقط به عنوان پایتخت عمان به دلیل ملک‌های فاخر و مجلل و مناظر خیره‌کننده ساحلی شهرت بسیاری دارد. میانگین قیمت ویلای سه خوابه در مسقط 200 هزار OMR (ریال عمان) است که به پول ایران معادل 2000 میلیارد ریال می‌شود.

صلاله: شهر صلاله که به سرسبزی و آب و هوای مطبوعش شهرت دارد، یکی‌دیگر از گزینه‌های محبوب ایرانیان برای خرید خانه به شمار می‌رود. یک ویلای سه خوابه در این شهر حدود 150هزار  OMR قیمت دارد که معادل 1500 میلیارد ریال ایران است.

صحار: شهر صحار، یکی دیگر از شهرهای معروف عمان به شمار می‌رود که یک شهر صنعتی با رشد بالا و یک فرصت سرمایه‌گذاری جذاب برای ایرانیانی است که به دنبال ملک‌های مقرون به صرفه هستند. یک ویلای سه خوابه در صحار به طور متوسط 100هزار OMR معادل هزار میلیارد ریال ایران قیمت دارد.

با توجه به قیمت‌ها و شرایط اقتصادی، تجاری، فرهنگی و رفاهی در شهرهای مختلف کشور عمان نسبت به کشور‌های همسایه عربی، خرید ملک هم از لحاظ هزینه‌ای و هم از لحاظ موقعیت‌ها و شرایطی که برای خود فرد و خانواده در آینده ایجاد خواهد شد بسیار مناسب و یک انتخاب هوشمندانه است. همچنین این کشور از لحاظ فرهنگی و آداب و رسوم به مردم جنوب ایران بسیار نزدیک هستند.

قیمت انواع ملک در عمان به پول ایران

انواع مختلف ملک‌ در عمان به قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شود که در ادامه به آن پرداخته شده است.

ویلا: در عمان خانه‌های ویلایی بسیار بزرگ و مجللی وجود دارد که دارای باغ و استخر خصوصی هستند. افرادی که قصد خرید ویلا در عمان دارند، برای یک ویلای چهار خوابه در یک موقعیت عالی، به طور میانگین باید 250 هزار OMR بپردازند که معادل 2500 میلیارد ریال ایران است.

خانه­ شهری: برای خانواده‌هایی که به دنبال آسایش و آرامش در عمان هستند، خرید خانه‌های شهری گزینه مقرون به صرفه تری نسبت به ویلا است. یک خانه شهری سه خوابه در عمان حدود 130 هزار OMR قیمت دارد که به پول ایران معادل 1300 میلیارد ریال است.

آپارتمان: آپارتمان‌ها برای مهاجران و متخصصان جوانی که به دنبال زندگی مدرن و راحت هستند، یک انتخاب هوشمندانه و ایده­آل است. برای خرید یک آپارتمان دو خوابه در یک محله پرطرفدار عمان باید 70 هزار  OMR  معادل 700 میلیارد ریال ایران هزینه کرد.

در بین کشورهای همسایه عربی ایران قیمت ملک در تبدیل به پول ایران بسیار به صرفه‌تر و مناسب‌تر است. افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای عربی نزدیک ایران را دارند ولی نمی‌دانند کدام کشور برای سکونت و خرید ملک و همچنین آینده فرزندان مناسب‌تر است، بدون شک عمان یکی از اولین انتخاب‌ها و بهترین خواهد بود. به این صورت که افراد هم می‌توانند ملک بزرگ‌تر و با امکانات بیشتری تهیه کنند و هم هزینه کمتری نسبت به همان ملک در کشورهای همسایه باید پرداخت کنند.

1- عوامل موثر بر خرید ملک در عمان

فرصت‌های سرمایه گذاری در عمان با خرید ملک

کشور عمان برای ایرانیانی که قصد مهاجرت به این کشور دارند، فرصت‌های سرمایه‌گذاری جذاب و ویژه‌‌ای فراهم کرده است که از جمله آنها می‌توان به در دسترس بودن املاک آزاد در مجتمع‌های گردشگری یکپارچه (ITC)  و شرایط اقامت طولانی‌مدت اشاره کرد که یکی از ویژگی‌های مطلوب این کشور در مقایسه با کشورهای همسایه عربی به شمار می‌رود.

چگونگی خرید ملک در عمان

موسسه مهاجرت، اخذ اقامت و کاریابی بین‌المللی «توسعه کار»، با داشتن مجوز رسمی از نهادهای قانونی توانسته صدها پرونده موفق از اقشار و صنوف مختلف جامعه و کشور را به سرانجام برساند. این موسسه بین‌­المللی با برخورداری از مجرب‌ترین وکلای رسمی عضو انجمن مهاجرت و داشتن دفاتر معتبر، در حوزه کشور اوکراین و کشورهای عضو اتحادیه اروپا (شینگن) و اخذ اقامت عمان نیز فعالیت می­‌کند. بنابراین برای خرید ملک در کشور عمان با بهترین قیمت و در بهترین محله‌های این کشور می‌توانید با موسسه توسعه کار در ارتباط باشید. علاقه‌­مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به وبسایت https://iranmigration.com  مراجعه یا شبکه‌های اجتماعی آن را دنبال کنند و در صورت نیاز با شماره تلفن 02188623158 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : توسعه کار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز