قیمت مرغ وارد مدار گرانی شد

تور لحظه آخری-کاماپرس

درحالی که طی هفته های گذشته قیمت مرغ ، رشد چندانی را تجربه نکرد اما امروز قیمت هر کیلو مرغ گرم با افزایش ۵۵۰ تومانی در مقایسه با هفته گذشته به ۱۲ هزار و ۱۵۰ تومان رسید.
به گزارش کاماپرس، از ابتدای سالجاری و به دلیل برنامه ریزی دولت برای شب عید و ماه مبارک رمضان، مرغداری ها با مازاد تولید مواجه شدند و همین موضوع موجب شد که قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم به 8 هزار تومان هم برسد، اتفاقی که فعالان صنعت طیور کشور را در مرز ورشکستگی قرار داد.
اما حالا و با گذشت دوماه از سال99، به نظر می رسد که قیمت مرغ وارد مدار گرانی شده و به کانال 12 هزار و 150 تومان رسیده است در همین ارتباط عظیم حجت، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور اظهار می کند: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۱۰۰ تا ۸ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ گرم برای مصرف کننده ۱۲ هزار و ۱۵۰ تومان است.
به گفته او، نرخ کنونی هرکیلو مرغ زنده نسبت به هفته گذشته۴۰۰ تومان و مرغ گرم ۵۵۰ تومان رشد قیمت داشته است.
حجت با اشاره به دلایل گرانی قیمت مرغ در بازار بیان می کند: با توجه به خرید پشتیبانی امور دام تا حدودی تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی مرغ از مرغداران نسبت به گذشته یک هزار و ۸۰۰ تومان افزایش داشته است، اظهار می کند: قیمت خرید تضمینی مرغ با سطح بازار حدود ۲ هزار و ۳۰۰ تومان اختلاف دارد که با این وجود مرغداران در سایه زیان در حال حرکت هستند.
او درباره آینده بازار مرغ می گوید: با توجه به بحث خرید پشتیبانی امور دام از مرغداران به مرور به سمت قیمت تمام شده تولید پیش می‌رویم.

انتهای پیام

راز آسمان پایتخت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز