قیمت سکه و حباب سکه

قیمت سکه-کاماپرس
لست سکند

خرید سکه، یکی از روش‌های متداول سرمایه­‌گذاری است و در عین حال سکه به عنوان وجه رسمی کشور تلقی می‌شود. سکه‌های بانکی دارای حباب می‌باشند که تعریف آن اختلاف ارزش طلای سکه با قیمت معاملاتی آن می‌باشد. ریسک خرید سکه میزان حباب آن می‌باشد و ریسک دیگر خرید سکه وجود سکه های غیره در بازار می‌باشد که صرفا ارزش طلایی دارند و حباب سکه در آنها در معاملات خرید و فروش اعمال نمی‌شود.

به گزارش کاماپرس، سکه های موجود در بازار صرفا توسط بانک مرکزی ضرب شده اند و قیمت آنلاین سکه در صرافی های معتبری مانند صرافی یاران و زکوین و سایت اتحادیه قابل دسترس می‌باشد. در حال حاضر سکه‌های مختلف تحت نظارت مستقیم دولت و رصد دقیق بانک مرکزی ضرب می‌شود. سکه بانکی به سکه‌ای گفته می‌شود که توسط بانک مرکزی ضرب و در مراکز معتبر و مجوزدار مانند زکوین عرضه می‌شود. عیار این نوع سکه‌ها و وزن و مشخصات آن‌ها کاملا مشخص است. سکه‌هایی که توسط افرادی بجز بانک مرکزی ضرب شود به آنها سکه غیره گویند و حباب در خرید و فروش آن لحاظ نمی‌شود و خرید و فروش آن غیر قانونی است.

سکه-کاماپرس

معرفی سکه‌های بانکی

سکه‌هایی که تحت نظارت بانک مرکزی ضرب می‌شود، شامل سکه هایی با ضرب سال 86 و زیر سال 86  است و حباب سکه های تاریخ پائین از حباب سکه کمتری در معاملات برخوردار هستند. بسیاری از سرمایه گذاران خرید سکه های سال پائین یا سکه های تاریخ پائین را به دلیل حباب کمتر توصیه میکنند. میزان حباب سکه در خرید سکه بسیار حائز اهمیت است و نمودار نوسانات حباب سکه همواره مورد توجه کارشناسان و تحلیلگران تکنیکال میباشد.

تعریف حباب و دلایل نوسان آن

حباب، اختلاف قیمت طلای سکه با ارزش معاملاتی آن است و خود حباب سکه دارای نمودار نوسان قیمت می‌باشد.

از دلایل اصلی نوسانات حباب سکه می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود :

راز آسمان پایتخت
  • میزان عرضه و تقاضای سکه از دلایل اصلی نوسان و میزان حباب سکه می‌باشد.
  • درج سال سکه و تغییر ضرب سال سکه از دلایل مهم نوسان حباب سکه می‌باشد
  • تغییر قالب و طرح روی سکه میتواند تاثیر بسزایی روی حباب سکه داشته باشد

سکه نیز مانند هر کالا و محصول دیگری به حباب قیمتی دچار می‌شود. حباب سکه این روزها از نوع مثبت است و مدام نوسان دارد. حباب سکه مثبت بر اثر افزایش نقدینگی، کمبود یا کاهش تولید محصول و پیش‌­بینی رشد بیش از پیش قیمت‌ها و افزایش سرمایه­‌گذاری افراد در بازار سکه شکل می‌گیرد، اما حباب منفی در صورت کاهش نقدینگی، افزایش تولید و رونق اقتصادی و امید به کاهش نرخ انواع کالا و محصول و کم شدن سرمایه­‌گذاری در حوزه سکه اتفاق می‌افتد.

در واقع شرایط اقتصادی و در نتیجه آن، وضعیت معاملات در بازار کالا و خدمات هم ارز سکه و در نهایت پیش‌­بینی معامله­‌گران و تحلیلگران از شرایط اقتصادی کشور و جهان به شدت روی نرخ انواع سکه و حباب آن‌ها موثر است.

قیمت سکه-کاماپرس

قیمت سکه

قیمت سکه امامی و سکه بهار آزادی هر روز به‌روزرسانی می‌شود. قیمت بهار آزادی همواره از سکه امامی پائین تر می‌باشد. قیمت ربع سکه بر اساس تاریخ ضرب آن مشخص می‌شود و قیمت ربع سکه سال 86 از قیمت ربع سکه تاریخ پائین کمتر می‌باشد. قیمت نیم سکه بر اساس تاریخ ضرب مشخص می‌شود و بر اساس تاریخ سال 86 و و نیم سکه سال پائین مشخص می‌شود.

حباب ربع سکه از تمامی سکه ها بالاتر می‌باشد. درصد حباب ربع سکه از حباب نیم سکه بالاتر می‌باشد. کمترین درصد حباب سکه مربوط به سکه امامی سال 86 می‌شود. حباب ربع سکه بالاترین حباب می‌باشد و لذا بیشترین سکه غیره مربوط به ربع سکه می‌شود. میزان و درصد حباب سکه ارتباط مستقیم با میزان سکه غیره در بازار دارد.

بیشترین سکه غیره مربوط به ربع سکه و بعد از آن نیم سکه و سپس سکه تمام می‌باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : زکوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز