قبل از عید خانه بخریم یا نخریم؟

قبل از عید خانه بخریم یا نخریم؟-کاماپرس

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به وضعیت بازار مسکن در ماه‌های پایانی سال به مردم توصیه کرد که اگر قصد خرید خانه دارند، این امر را به تاخیر نیندازند.

به گزارش کاماپرس، منصور غیبی در مورد وضعیت کنونی این بازار و تاثیر قرار گرفتن در ماه‌های انتهایی سال بر رفتار فعالان بازار مسکن، اظهار کرد: حدودا دو ماه تا پایان سال باقی مانده است، در این شرایط از سویی حضور طبیعی مردم به‌ویژه برای تبدیل کوچک‌متراژها به متراژهای متوسط و بالاتر در بازار مسکن در جریان است و از سوی دیگر التهابات بازار ارز بار دیگر سوداگران و دلالان را به سوی این بازار کشانده است.

وی افزود: سوداگران، رقیب جدیدی برای مصرف‌کنندگان هستند که در نهایت باعث می‌شوند مصرف‌کننده واقعی زیان ببیند.

غیبی همچنین در مورد زمان مناسب برای ورود به بازار مسکن گفت: توصیه می‌شود اگر مردم خریدی دارند و به‌جای سرمایه‌گذاری در پی سرپناه هستند، خرید خود را به تاخیر نیندازند، زیرا هیچ‌وقت اتفاق نیفتاده که مسکن دچار افزایش قیمت شود و سپس بتواند در مسیر برگشت به همان اندازه کاهش قیمت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

وی با بیان اینکه در هفته‌ای که گذشت بازار ارز به ‌صورت روانی و حتی عملیاتی بر بازار مسکن تاثیر گذاشت، ادامه داد: از این رو می‌توان گفت یکی از شاخص‌ها و متغیرهایی که مردم را به سوی بازار مسکن سوق می‌دهد، همین مسئله افزایش قیمت ارز است.

غیبی گفت: اکنون مشاهدات میدانی حاکی از آن است که مردم با شروع التهابات در بازار موازی از جمله بازار ارزهای خارجی به بازار مسکن روی می‌آورند. پیگیری آن‌ها از بازار افزایش می‌یابد، به خرید و فروش می‌پردازند و تلاش می‌کنند سرمایه خود را از طریق درگیر کردن آن در بازار مسکن حفظ کنند.

به نقل از تجارت نیوز، این کارشناس بازار مسکن همچنین در مورد امتناع مردم از همراهی با سیاست‌های دولت، توضیح داد: مردم راه خود را انتخاب کرده‌اند و بر اساس سیاست‌های دولت برنامه‌ریزی نمی‌کنند. به طوری که برای حفظ سرمایه خود شاخص‌هایی را تعریف کرده‌اند و برای فعالیت در بازار مسکن، بر همین شاخص‌ها و باورهای شخصی متکی هستند و یکی از این شاخص‌ها پیگیری التهابات قیمت دلار است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز