علت زرد شدن برگ دیفن باخیا و پتوس چیست؟

علت زرد شدن برگ دیفن باخیا و پتوس چیست؟ کاماپرس
لست سکند

زرد شدن برگ دیفن باخیا و پتوس از متداول‌ترین مشکلاتی است که صاحبان آن‌ها را کلافه و دلسرد می‌کند. علت این زرد شدن هر عاملی است که به‌روش‌های مختلف در از بین رفتن میزان کافی کلروفیل در گیاه، شریک باشد. اما اگر مثبت‌اندیش باشیم، این برگ‌های زرد، سریع‌ترین نشانه برای درخواست کمک از سوی گیاهان هستند.

کاماپرس در این گزارش علت زرد شدن برگ دیفن باخیا و پتوس و سایر مشکلات رایج این گیاهان را با جست‌وجو در چند گلفروشی آنلاین، بررسی می‌کند.

علت زرد شدن برگ دیفن باخیا

همیشه یک دلیل واضح و مشخص برای زرد شدن برگ دیفن باخیا وجود ندارد. این دلایل متنوع هستند و گاهی همه با هم دست به دست هم می‌دهند تا گیاه را زرد و ناتوان کنند. 3 مورد از مهم‌ترین دلایل این تغییر رنگ، آبیاری بیش از اندازه، کمبود مواد مغذی گیاه و قرار دادن گلدان آن در دمای نامناسب است.

بهترین زمان برای آبیاری دیفن باخیا وقتی است که روی خاک آن حدود 50 تا 75 درصد خشک شده باشد. دقت کنید که بعد از آبیاری حتما ظرف آب اضافی را که در زیر گلدان قرار دارد، خالی کنید. اینکار برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه گیاه و رفع بوی بد گلدان بسیار موثر است.

برای رفع مشکل نور دیفن باخیا، آن را در کنار یک پنجره مناسب قرار دهید تا نور کافی را به‌صورت غیر مستقیم دریافت کند. ثابت بودن میزان رطوبت هوا برای نگهداری این گیاه مهم است، این مساله از این نظر اهمیت دارد که افزایش یا کاهش ناگهانی آن زردی و ریزش برگ‌های دیفن باخیا را افزایش می‌دهد.

راز آسمان پایتخت

اگر با رعایت این نکات باز هم برگ گیاه زرد ماند، باید به وجود آفت در آن شک کنید. گیاهان ضعیف با برگ‌های زرد بهترین مکان برای تجمع این آفات از جمله شپشک، شته، تریپس و کرم‌ها هستند که اگر زودتر برطرف نشوند، تکثیر شده و برگ گیاه را به‌کلی پوک می‌کنند.

علت زرد شدن برگ دیفن باخیا کاماپرس

بیشتر بخوانید:

علت زرد شدن برگ پتوس

اگر مطالب مربوط به گیاهان را دنبال کنید، احتمالا پتوس را در دسته گیاهان مقاوم با نگهداری آسان قرار می‌دهید. اما این به معنی بی‌نیاز بودن پتوس از توجه کامل یا دوری کامل آن از مشکلات و آسیب‌های رایج در گیاهان نیست.

این گیاه نیز، درست مانند دیفن باخیا می‌تواند با آبیاری نامناسب، قرار گرفتن در شرایط نامساعد و … آسیب دیده و از بین برود که خوشبختانه اگر اولین نشانه‌ها که همان زرد شدن برگ گیاه است جدی بگیرید، خیلی زود می‌توانید به پتوس کمک کنید.

دستورالعمل کلی برای آبیاری پتوس زمانی است که خاک آن خشک باشد، اما اینکه در هر مرحله چقدر باید به آن آب بدهیم به حجم گلدان و اندازه گیاه وابسته است. معمولا کمی قبل از خشک شدن کامل خاک، برگ‌های پتوس ظاهری افتاده به خود می‌گیرند که نشانه خوبی برای آبیاری به‌موقع آن‌ها است.

هوادهی خاک را در نگهداری پتوس جدی بگیرید؛ اگر مدت طولانی است که خاک گلدان را تعویض نکردید، دیدن اولین برگ‌های زرد پتوس، یادآوری خوبی برای اینکار است. اما اگر خاک و گلدان را تازه تهیه کرده‌اید، شاید بهتر باشد با یک قاشق یا بیلچه، کمی آن را زیر و رو کنید.

نوع دیگری از زرد شدن برگ در پتوس وجود دارد که می‌توانیم آن را زردی باکتریایی بنامیم. این زردی به صورت لکه‌های زرد در گل پخش شده و کل آن را یک‌دست زرد نمی‌کند. برای رفع این مشکل در وهله اول از باکتری‌کش‌های معتبر استفاده کنید و بعد مطمئن شوید آب اضافی روی برگ‌های گیاه نمی‌ریزید.

علت زرد شدن برگ پتوس کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : گل باماگل ستانگل گیفتوی آی پی شاپ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز