عریضه نویسی آنلاین چیست؟

عریضه نویسی-کاماپرس

عریضه نویسی به معنای نوشتن شرح حال است، اما نمی‌توان آن را با هر زبان و شیوه‌ای نوشت. بدین جهت باید از افراد کار بلد درخواست عریضه نویسی کنیم. البته امروزه باتوجه به پیشرفت بستر اینترنت می‌توان به صورت آنلاین نیز درخواست خود را در موسسات حقوقی ثبت کرد تا کارشناسان، عریضه مورد نظر را طبق شرایط و اصول نگارش تدوین کنند.

کاماپرس در این گزارش، عریضه نویسی آنلاین و شرایط آن را بررسی کرده‌ است.

عریضه نویسی چیست؟

در کتب فقهی، عریضه نویسی به معنای عرض حال کردن به کسی برای چاره جویی در کاری است و این کار معمولا از سوی فردی در رتبه پایین‌تر به کسی در رتبه بالاتر انجام می‌شود. منظور از عریضه نویسی، اوراق و نامه‌هایی است که به محاکم قضایی، دادگاه‌ها و سایر سازمان‌ها ارائه می‌شود و دربردارنده تقاضایی از جانب کارمندان و مقامات آن مرجع است.

عریضه نویسی با دادخواست و شکواییه تفاوت دارد. در دادخواست با تکمیل اطلاعات درخواست شده در فرم های از پیش تنظیم شده و تحویل آن به مراجع قضایی طرح دعوی می شود و شکواییه نوعی سند حقوقی است و شاکی موظف است با تکمیل آن برای طرح شکایت خود اقدام کند.

عریضه نویسی آنلاین

عریضه، درخواست مکتوب به مسئولین و مقامات است، اما تا زمانی که در چارچوب قانون، طبق ضوابط و اصول خاص خود نباشد، به آن رسیدگی نخواهد شد. در نتیجه، بهتر است از همان ابتدا مسئولیت انجام آن را به فردی متخصص سپرد. در حال حاضر بیشتر موسسات حقوقی، خدمات عریضه نویسی را ارائه می‌دهند، اما گاهی این موسسات نیز عریضه مورد نظر را طبق قانون نگارش نمی‌کنند؛ چراکه ممکن است افرادی که در این موسسات مسئول نگارش عریضه‌ها هستند، در این زمینه تخصص و تجربه نداشته باشند. بدین جهت باید به موسسه حقوقی با کارشناسان متخصص مراجعه کرد. پس از انتخاب موسسه حقوقی مطمئن و متخصص در زمینه عریضه نویسی می‌توان درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کرد تا عریضه مورد نظر تهیه شود.

راز آسمان پایتخت

وکالت

مدارک مورد نیاز و هزینه عریضه نویسی آنلاین

نگارش هر یک از اوراق عریضه مانند لایحه، دادخواست، شکوائیه و امثال آن نیازمند مدارک و اطلاعات متفاوتی است.

هزینه عریضه نویسی هم مانند مدارک آن، بر اساس نوع عریضه مشخص می‌شود. به طور مثال هزینه نگارش دادخواست با هزینه نگارش لایحه متفاوت است؛ بنابراین نمی‌توان گفت برای نگارش عریضه آنلاین دقیقا چه مبلغی باید پرداخت شود و برای اطلاع از این موضوع باید با کارشناسان مؤسسات حقوقی تماس گرفت.

علم، دانش و تجربه وکیلی که قرار است عریضه را بنویسد، در محاسبه هزینه آن دخیل است و بدین جهت باید تمامی عوامل مذکور را برای محاسبه قیمت نهایی در نظر گرفت.

مزایای عریضه نویسی آنلاین

عریضه‌نویسی حضوری علاوه بر هزینه‌های آن وقت­‌گیر هم هست و ممکن است یک روز زمان ببرد. حتی ممکن است  ساکنان شهرهای کوچک برای پیدا کردن وکیل حقوقی یا عریضه نویس متخصص و کاربلد با مشکل مواجه شوند. این در حالی است که با انتخاب خدمات عریضه نویسی آنلاین از موسسات حقوقی می‌توان از خانه یا محل کار خود تنها با چند کلیک یا تماس تلفنی، در مدت زمان چند دقیقه سفارش نگارش عریضه مورد نظر را ثبت کرد. همچنین می‌توان در کنار آن از کارشناسان آن مجموعه، مشاوره حقوقی دریافت کرد.

وکالت

دریافت خدمات عریضه نویسی آنلاین از “موسسه حقوقی دادپویان”

موسسه حقوقی دادپویان در سال ۱۳۹۱ توسط سید محمد صادقی، از وکلای برجسته پایه یک دادگستری ثبت شد. در موسسه دادپویان، وکالت تخصصی توسط وکلای پایه یک دادگستری انجام می­شود؛ به طوریکه بیش از ۳۰ وکیل پایه یک دادگستری و ۱۴ کارشناس حقوقی جهت ارائه خدمات حقوقی گرد هم آمده‌­اند. به عنوان نمونه این موسسه شش وکیل حقوقی در زمینه تنظیم اوراق قضایی و متخصص در حوزه تنظیم شکواییه، دادخواست، اظهارنامه و لایحه دارد.

تمام پیگیری‌های مربوط به پرونده توسط وکلای متخصص و کارشناسان حقوقی این موسسه به بهترین شکل انجام می‌شود و نیاز به هیچ اقدامی از طرف متقاضی نیست. تمامی پرونده‌های ارجاع شده به دادپویان توسط سه وکیل متخصص و مدیر حقوقی موسسه بررسی خواهد شد تا تمام راهکارهای حقوقی ممکن به اطلاع فرد برسد. متقاضیان برای ارتباط با کارشناسان دادپویان می‌­توانند با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۷۸۳۱ تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی https://dadpouyan.vip مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه حقوقی دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز