صرفه‌جویی ۷۵ میلیون دلاری نویان با بومی‌سازی تجهیزات مدرن آزمایشگاهی 

شرکت نویان نگین پارسیان، اخیرا با انتقال تکنولوژی تولید کیت‌های آزمایشگاهی و نسل جدید دستگاه‌های ایمونو آنالیزر تمام اتوماتیک به کشور و بومی سازی آن، خط تولید مدرنی راه‌اندازی کرده است. این امر موجب شد تا علاوه بر پیشرفت صنعت تجهیزات آزمایشگاهی کشور، حدود ۷۵ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی صورت پذیرد.

به گزارش کاماپرس به نقل از روابط عمومی شرکت نویان نگین پارسیان، این مجموعه در ابتدا با عقد قراردهایی با تامین‌کنندگان خارجی، طرح انتقال کیت‌های آزمایشگاهی را کلید زد.

پیشرفت بیوتکنولوژی در کشور

با انتقال تکنولوژی‌های روز دنیا به کشور، دقت و صحت جواب‌دهی آزمایشگاهی و عدم خطای انسانی در این نوع از تست‌های آزمایشگاهی از جمله مزایای این فناوری به شمار می‌روند.

بنا به گفته محمد صالحی، مدیر عامل شرکت نویان و با توجه به قول مساعد حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس مبنی بر مانع‌زدایی از تولید، تا سال آینده این فناوری به کشور انتقال داده می‌شود. گفتنی است فناوری تست‌های آزمایشگاهی، علاوه بر ظرفیت صادرات و ارزآوری، در بخش‌های استراتژیکی نظیر بیوتکنولوژی کمک بزرگی به کشور می‌کند. در حال حاضر تنها ۵ کشور آمریکا، آلمان، ایتالیا، ژاپن و چین، این فناوری را در اختیار دارند.

راز آسمان پایتخت

لزوم خصوصی‌سازی فعالیت‌های بخش سلامت

هفته گذشته طی بازدید رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از خط تولید کیت‌های آزمایشگاهی شرکت نویان نگین پارسیان، بر لزوم اعتماد به بخش خصوصی تاکید شد. شهریاری که خواستار خروج دولت از تصدی‌گری بر بخش خصوصی شده، معتقد است دولت باید صرفا به عنوان یک ناظر به علمکرد این بخش، حضور داشته باشد و این بخش خصوصی است که باید تمام فعالیت‌های بخش سلامت، صنایع و تجهیزات آزمایشگاهی را در دست داشته باشد.

شرکت نویان نگین پاسیان در سال ۱۳۸۱، فعالیتش را با هدف بهبود سطح تشخیص طبی و پیشرفت آزمایشگاه‌ها برای بهبود سلامتی بیماران آغاز کرد. کیت‌های کمی لومینسانس، دستگاه‌های آزمایشگاهی نظیر آی دبلیو او، پِهومو، محلول شستشو، رقیق‌کننده، کنترل‌های سه مرحله‌ای مارکرهای سرطانی، کنترل‌های پانل‌های عفونی از جمله محصولات این شرکت هستند.

مرتبط با : نویان نگین پارسیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز