شرکت ملی مس در تلاش برای توسعه و اکتشاف معادن مس کشور

با توجه به افزایش قیمت فلز مس در ماه‌های اخیر، شرکت ملی صنایع مس ایران، افزایش فروش و تولید چند پروژه تولیدی و توسعه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است. همچنین به منظور بهره برداری هر چه بیشتر از ذخایر موجود مس، توسعه در حوزه اکتشافات از برنامه‌های مهم این مجموعه به شمار می‌رود.

به گزارش کاماپرس، افزایش جدید قیمت مس در یک دهه گذشته بی نظیر بوده و حتی انتظارات بر افزایش قیمت این فلز سرخ تا محدوده 15 هزار دلاری نیز هست. استفاده 70 درصدی از مس در انتقال برق و حرکت کشورهای جهان به سمت تولید کربن خنثی، باعث افزایش قیمت مس شد. اتفاقات اخیر به رونق صنعت مس ایران و فعال سازی هر چه بیشتر معادن بخش خصوصی کشور نیز کمک می‌کند.

رشد قیمتی این محصول به همراه تکاپوی بیشتر شرکت ملی مس ایران، در رونق بخش معدن و توسعه فعالیت‌های اکتشافی حوزه مس کمک کننده است. در واقع زمان حاضر بهترین فرصت است که معادن کوچک و متوسط مقیاس فعال در حوزه مس فعالیت‌های خود را توسعه دهند. با افزایش خرید محصول تولیدی از واحدهای کوچک و متوسط مقیاس توسط شرکت مس، به چرخش نقدینگی در این واحدها و در نتیجه حفظ اشتغال در آن‌ها کمک خواهد شد.

اکنون توسعه حوزه مذکور بیش از هر زمانی نیازمند سرمایه گذاری بوده و در همین خصوص تعاملات مجموعه صنایع مس ایران با بخش‌های خصوصی امکان فراهم کردن بیشتر بسترهای لازم برای سرمایه گذاری را فراهم می‌کند. استراتژی توسعه صنعتی، حمایت از اس‌ام‌ای‌ها و ایجاد پنجره واحد بخش معدن، امکان سرمایه گذاری در صنعت مس را افزایش می‌دهد.

میزان مس مصرفی جهان رو به افزایش است

راز آسمان پایتخت

در حال حاضر کشورهای جهان به دنبال اجرای طرح «کربن خنثی» هستند. اجرای طرح مذکور برای کشورهای اروپایی تا سال 2050 و برای چین تا 2060 پیش بینی شده است.

تقاضای مس دنیا در 50 سال اخیر تقریبا سه برابر شده که این امر به رشد تقاضای الکترونیک، تجهیزات برقی و ساختمانی و تجهیزات صنعتی و حمل و نقل در مدت زمان ذکر شده برمی‌گردد. براساس پیش بینی‌های صورت گرفته، چرخه تولید مس تا 2 سال آینده در معادن آن افزایشی بوده و سپس نزولی خواهد شد. این مهم باعث ایجاد نگرانی‌هایی شده که به تبع بر روی قیمت این محصول موثر است.

در حال حاضر کشور شیلی با در اختیار داشتن سه معدن بزرگ مس، سرآمد تولیدکنندگان این محصول در جهان بوده و سپس به ترتیب پرو، چین، آمریکا، کنگو و استرالیا از تولید کنندگان عمده این فلز سرخ در دنیا محسوب می‌شوند.

مرتبط با : شركت ملی صنايع مس ايران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز