شرایط ثبت شرکت در عمان در سال 1402

لست سکند

عمان یکی از کشورهایی است که با نرخ بیکاری ۳.۳ درصد فضای خوبی را برای حضور مهاجران و نیروی کار خارجی در کشورش فراهم کرده است.

به گزارش کاماپرس، توسعه قطر و امارات سایر کشورهای عربی در خلیج فارس را هم وسوسه کرده که در این مسیر قدم بگذارند. عمان از جمله کشورهایی است که با سیاست «عمانی شدن عمان» در این مسیر حرکت می‌کند. آنها برای توسعه کشورشان درها را به روی مهاجران گشوده‌اند اما تلاش می‌کنند نیروهایی متخصص و در جهت سیاست‌های توسعه‌ای‌شان را جذب کنند. برای نمونه آنها می‌خواهند خیلی زود به استاندارد کشورهای حوزه اسکاندیناوی در زمینه بهداشتی برسند و برای همین به دنبال جذب پزشک‌های متخصص از کشورهای دیگر هستند. فعالیت پزشک‌ها در عمان از طریق ثبت یک شرکت در این کشور فراهم می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

در این گزارش سعی داریم نگاهی به شرایط ثبت شرکت در عمان داشته باشیم. اطلاعات این گزارش به کمک داده‌های وب‌سایت «موسسه کاریابی بین‌المللی جام‌جم» گردآوری شده است.

برای ثبت شرکت در عمان باید ۹ مرحله زیر را پشت سر بگذارید:

  1. ثبت نام و عنوان شرکت‌تان.
  2. واریزی حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در عمان به حساب یکی از بانک‌های عمان.
  3. ارائه درخواست برای صدور مجوزهای تجاری یا سایر مجوزهای لازم.
  4. تشکیل پرونده در سازمان امور مالیاتی و وزارت دارایی عمان برای مستندسازی مجوزهای کسب شده.
  5. دریافت مجوز از شهرداری یکی از شهرهای عمان برای ثبت شرکت و اجاره یا خرید مکانی برای شرکت.
  6. درخواست و انجام ثبت‌نام در سازمان پلیس رویال عمان.
  7. ثبت اطلاعات نیروی کار شرکت‌تان در عمان و مشخص کردن اینکه چند نیروی کار داخلی و چند نیروی کار خارجی خواهید داشت. همچنین اقدامات لازم برای صدور ویزای کاری نیروی کار خارجی.
  8. ثبت شرکت در اداره خدمات عمومی عمان برای دریافت خدمات و حمایت‌های اجتماعی این کشور.
  9. ثبت شرکت و نشان آن در سازمان شرکت‌های عمان.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

قوانین ثبت شرکت در عمان چیست؟

در عمان هم مثل خیلی از کشورها به صورت حقیقی و حقوقی می‌توانید اقدام به ثبت شرکت کنید. برخی از مهم‌ترین قوانین ثبت شرکت در این کشور که پیش از هر اقدامی باید بدانید را در ادامه می‌خوانید:

هیچ‌یک از سرمایه‌گذاران خارجی، بدون مجوز وزارت بازرگانی و صنایع عمان حق فعالیت تجاری یا مشارکت در فعالیت تجاری را ندارند.

فقط اشخاصی که سرمایه آن‌ها زیر ۱۵۰۰۰۰ ریال عمان و یا در صد مشارکت خارجی آن‌ها  زیر۴۹٪ باشد  گواهی فعالیت‌های تجاری دریافت می‌کنند.

سرمایه‌گذاران خارجی  به صورت سالانه باید ، هزینه اسپانسر عمانی را پرداخت کنند.

میزان افزایش مالیات شرکت‌ها در سال صفر درصد می‌باشد.

بعد از گذشت هر پنج سال پروانه شرکت باید تمدید شود.

مزایای ثبت شرکت در عمان چیست؟

سرمایه‌گذاری در کشورهای در حال توسعه خلیج فارس که سهم خوبی از بازار نفت و گاز را دارند، حالا یک ترند جهانی است که توجه بسیاری را به این نقطه از جهان جلب کرده است. ثبت یک شرکت در عمان می‌تواند شما را از مزایای ۵ گانه زیر برخوردار کند:

  1. با ثبت شرکت حضوری تجاری در یکی از استراتژیک‌ترین نقاط اقتصادی دنیا دارید.
  2. عمان یک برنامه توسعه ای گسترده را تدوین کرده و به کمک همین برنامه زمینه را برای فعالیت مهاجران فراهم کرده است. این برنامه توسعه‌ای می‌تواند تا حدود زیادی موفقیت کسب و کار شما را در این کشور تضمین کند.
  3. به کمک ثبت شرکت در این کشور و با طی کردن مراحلی می‌توانید اقامت عمان را دریافت کنید.
  4. امکان افتتاح حساب بانکی بین‌المللی.
  5. امکان کسب حق مالکیت خارجی، پنجاه سال، معاف از مالیات و پشتیبانی‌های ویژه زیرساختی در صورت ثبت شرکت در مناطق آزاد و چند ناحیه صنعتی کشور عمان.

موسسه کاریابی بین‌المللی جام‌جم:

موسسه کاریابی بین‌المللی جام‌جم با آموزش نیروهای کارش در ۸ کشور دنیا مجموعه‌ای از کارشناسان مجرب در زمینه مهاجرت و کاریابی بین‌المللی را گرد هم آورده است. این مجموعه همچنین در ۱۱ کشور دنیا هم مشغول فعالیت است. این مجموعه به کمک نمایندگانی در کانادا، آلمان، انگلستان، عمان، اتریش، روسیه، اوکراین، پرتغال، چین، فیلیپین و عراق می‌تواند بهترین و مناسب‌ترین روش‌های مهاجرتی را به متقاضیان پیشنهاد دهد.

همچنین مجموعه‌های پارسی کانادا، فکربرتر، گلوری عمان، ملک پور، هرمس پلای و رسا با سال‌ها تجربه در ارایه خدمات مهاجرتی و مشاوران حرفه‌ای، مناسب‌ترین برنامه‌های مهاجرتی را در اختیارتان قرار می‌دهند.

انتهای پیام

مرتبط با : پارسی کانادافکر برترکاریابی بین المللی جام جمکاریابی بین المللی رساگلوری عمانموسسه ملک پورهرمس اپلای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز