پنج نکته کلیدی درباره شرایط کار پزشکان و پرستاران در عمان

لست سکند

عمان یکی از کشورهایی است که به دنبال توسعه استانداردهای بهداشتی و درمانی‌اش است و در همین راستا برنامه دارد تا سال ۲۰۴۰ تعداد ۱۳۰۰۰ پزشک را استخدام کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ اشتغال و استخدام، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاما پرس، همین نیاز گسترده این کشور را به یک مقصد مهم برای پزشکان و پرستاران ایرانی تبدیل کرده است. اگر به دنبال مهاجرت کاری در این زمینه هستید لازم است با پنج نکته مهم در خصوص شرایط کار پزشکان و پرستاران در عمان آشنا شوید.

۱. ثبت شرکت در عمان

برای راه‌اندازی مطب در عمان ابتدا باید یک شرکت در این کشور ثبت کنید. در واقع وزارت بهداشت عمان برای اینکه مجوز فعالیت مطب شما را صادر کند احتیاج دارد که یک مجوز از وزارت صنعت و تجارت این کشور به اسم شما دریافت کند. مدارک لازم برای ثبت یک شرکت در عمان مطابق اعلام وزارت صنعت و تجارت این کشور عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس رنگی تازه گرفته شده
  • اصل و نسخه ترجمه شده گود استندینگ
  • گزارش رسمی گردش مالی شرکت مادر در ۵ سال اخیر (در صورت وجود)
  • مدارک افتتاح حساب در یک بانک در عمان
  • بیزینس پلن

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

۲. داشتن اجاره نامه

دومین مدرکی که وزارت بهداشت عمان برای صدور مجوز مطب شما نیاز دارد داشتن یک اجاره‌نامه معتبر است. جایی مشخص با قراردادی مشخص که توسط بازرسان این وزارت‌خانه قابل بازرسی باشد. اجاره‌نامه‌های صادر شده باید از سوی شهرداری شهری که می‌خواهید در آن مطب دایر کنید تایید شده باشد.

۳.آماده سازی مطب

در مرحله بعدی باید مطب را مطابق استانداردهای وزارت بهداشت عمان آماده و تجهیز کنید. برای این کار لازم است دستورالعمل‌های لازم که از سوی وزارت بهداشت عمان تدوین شده را به دقت مطالعه کنید. همچنین می‌توانید این کار را به شرکت‌های خدماتی بسپرید که برای دادن این خدمات به مهاجران فعالیت می‌کنند.

۴. درخواست مجوز فعالیت

در این مرحله شما باید از مدیریت خدمات عمومی عمان درخواست مجوز فعالیت بگیرید. همچنین باید درخواست جابجایی را هم پر کنید که به این معنی است که شما از کشور دیگری قصد اقامت در عمان را دارید. با تکمیل این فرم‌ها شما به صورت رسمی از دولت عمان می‌خواهید که شرایط شما را بررسی کند، بازرسان را به سراغ محل کار شما بفرستد و در نهایت مجوز کار شما را صادر کند. مجوز نهایی وقتی صادر می‌شود که شما به صورت نقدی تمام هزینه‌های این مراحل را پرداخت کنید.

۵. داشتن شرایط کار در عمان

برای اینکه بتوانید در عمان کار کنید باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. تسلط به زبان انگلیسی در حد آیلتس ۵ یا ۵.۵ می‌تواند شرایط کاری شما در عمان را فراهم کند. برای کار در این کشور لازم نیست مدرک زبان داشته باشید و تنها تسلط به زبان کافی است. همچنین باید مدرک مرتبط با شغل مورد نظرتان را داشته باشید و حداقل ۳ سال در آن زمینه فعالیت کرده باشید. اگر پرستار هستید باید سن‌تان کمتر از ۴۰ سال باشد و اگر پزشک هستید این عدد تا ۵۵ سال قابل تغییر است.

اگر قصد مهاجرت به عمان را دارید می‌توانید از خدمات «موسسه کاریابی بین المللی جام جم»استفاده کنید.

موسسه کاریابی بین المللی جام جم

موسسه کاریابی بین المللی جام جم با مجوز رسمی از وزارت کار از سال ۱۳۹۱ مشغول به فعالیت است. این مجموعه به کمک کارشناسان مجرب و داشتن نمایندگی‌های بین‌المللی تلاش می‌کند تا برای جویندگان کار بهترین فرصت‌های شغلی را در خارج از ایران فراهم کند. کارکنان این شرکت در هشت کشور دنیا آموزش دیده‌اند و با تسلط و مهارت می‌توانند نیازهای کاری کارجویان را برطرف کنند.

همچنین مجموعه‌های پارسی کانادا، یونیکن، نیلگام مهاجر، قصران هم خدمات مشابه ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

مرتبط با : پارسی کاناداقصرانکاریابی بین المللی جام جمنیلگام مهاجریونیکن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز