چطور در عمان کار پیدا کنیم؟

لست سکند

سال گذشته و در ابتدای ۲۰۲۲ مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان اعلام کرد که تعداد مهاجران در این کشور از یک میلیون هفتصد هزار نفر فراتر رفته است. عمده این مهاجران برای کار به عمان رفته‌اند. در این‌جا به کمک داده های وب‌سایت «الست گروپ» نگاهی داریم به وضعیت کار در عمان.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، عمان در یک برنامه‌توسعه‌ای قصد رقابت با قطر و امارات متحده عربی را در خلیج فارس دارد. برای همین به نیروی کار زیادی نیاز دارد و این نیروی کار را از طریق یک برنامه جامع در حال جذب کردن است. اگر به دنبال کار در عمان هستید باید برخی نکات را رعایت کنید که در اینجا به چند مورد مهم آن اشاره می‌کنیم:

۱. ویزای کار ، ویزای خانواده

اگر در عمان ویزای کار دریافت کرده‌اید، می‌توانید همسر و فرزندان خودتان را هم به این کشور ببرید. البته این مسئله یک شرط دارد و آن هم این است که شغلی که در عمان پیدا کرده‌اید حداقل دستمزد ماهانه را داشته باشد. همچنین باید یک خانه برای اقامت‌تان اجاره کنید که اجاره نامه آن مورد تایید شهرداری شهر محل زندگی‌تان باشد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

۲.هزینه زندگی در عمان

هزینه زندگی در عمان نسبتا پایین است. در نظرسنجی Mercer Cost of Living Survey 2017، مسقط رتبه 92 را از بین ۲۰۹ مقصد مهاجرتی در سراسر جهان کسب کرد. این باعث می‌شود که یکی از کم‌هزینه‌ترین شهرهای خاورمیانه باشد، به عنوان مثال، دبی و ابوظبی در بین ۲۵ شهر برتر قرار دارند.

۳.مشاغل پرطرفدار در عمان

عمان مانند خیلی از کشورهای حاشیه خلیج فارس اقتصادش را بر پایه صنعت نفت و گاز بنیان‌گذاری کرده است. برای همین مهندس‌ها و نیروهای فنی متخصص در این عرصه می‌توانند عمان را به عنوان یک گزینه خوب برای مهاجرت مدنظر قرار دهند. همچنین پزشکان، پرستاران و کادر درمان دیگر رشته مشاغلی هستند که در عمان طرفدار زیادی دارند. چرا که این کشور در یک برنامه جامع قصد دارد کیفیت سلامت و بهداشت عمومی را در کشورش بالا ببرد. سومین دسته از مشاغل محبوب در عمان برای نیروهای کار خارجی کارهای مرتبط با برنامه‌نویسی و امور نرم‌افزاری کامپیوتری است.

۴.مدارک مورد نیاز برای کار در عمان

برای کار در عمان لازم است از یک کارفرما پیشنهاد کار داشته باشید. این گام اول حرکت به سوی مهاجرت کاری به عمان است. مدارک لازم برای این کار عبارتند از:

-مدارک درخواست ویزای کار

-پاسپورت معتبر

-چندین عکس در اندازه پاسپورت

-گواهی سلامت از کلینیک خارجی تایید شده توسط وزارت بهداشت

۵. نرخ بیکاری در عمان

عمان در جنوب ایران، کشوری کوچک با پولی قدرتمند است. جمعیت عمان ۵.۴ میلیون نفر بر اساس آخرین آمار در سال ۲۰۲۱ است و مساحت این کشور هم ۳۰۹۵۰۰ کیلومترمربع است. عمان، دارای نرخ بیکاری ۳.۳ درصد است که نرخ بیکاری بسیار پایینی محسوب می‌شود. بنابراین عده ی زیادی قادر هستند به این کشور مهاجرت کنند و در شغل و حرفه‌ای مورد نظر خود مشغول به فعالیت شوند. میزان تولید ناخالص ملی این کشور هم رد سال ۲۰۲۱ عددی معادل ۸۸.۱۹ بیلیون دلار است.

الست‌گروپ

«الست گروپ» نام تجاری«شرکت افق بین‌الملل یاسمین» است که دارای مجوز رسمی مشاوره شغلی و کاریابی بین‌المللی است. الست گروپ نماینده انحصاری بسیاری از شرکت‌ها و موسسات تحصیلی، کاریابی بین‌المللی‌، آکادمی‌های فوتبال، مراکز درمانی و… از نزدیک به ۱۰۰ کشور دنیاست و می‌تواند در این زمینه به متقاضیان مشاوره و پیشنهادهای مناسبی ارائه کند.

انتهای پیام

مرتبط با : آتلانتیک 724الست گروپگوتوتی آرمای آرمانموسسه ملک پور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز