چند سوال پرتکرار درباره اقامت دائم عمان

از آنجایی که عمان در همسایگی ایران قرار دارد و موقعیت های شغلی و رفاهی قابل قبولی برای شهروندان خود فراهم آورده است به یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین مقاصد برای مهاجرت ایرانی‌ها تبدیل شده است. اما بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به عمان را دارند در جستجوی بهترین روش هستند و بدون تردید سوال‌های متعددی در این زمینه دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، عمان به دلیل ویژگی‌های مهمش کشوری جذاب برای مهاجرت به حساب می‌آید. این مسئله موجب شده که دولت عمان سیاست‌های سختگیرانه ای را برای اهدای اقامت دائم به مهاجران در نظر بگیرد. در بیشتر موارد کشور عمان به مهاجران یک ویزای اقامت ۲ ساله اهدا می‌کند و بنا به مشاهدات دریافت اقامت دائم این کشور تقریبا غیر ممکن است. اگرچه در اسناد و مدارک نوشته شده که با خرید ملک و لحاظ کردن شرایطی می‌توانید به این اقامت دست پیدا کنید اما تقریبا می‌توان گفت اهدای اقامت دائم به مهاجران در عمان بسیار نادر است.

با این حال ممکن است برای برخی این سوال پیش بیایید که «چگونه می توان ویزای اقامت دائم در عمان را کسب کرد؟»

پاسخ به این سوال با در نظر گرفتن اتفاق افتادن اندک این احتمال این است که با خرید ملک با شرایط خاص در عمان می‌توانید اقامت ۹۹ ساله در این کشور را به دست بیاورد.

آریاک سفر

بسیاری از کسانی که عمان را به عنوان مقصد مهاجرت‌شان انتخاب کرده‌اند امیدوارند که از طریق کار اقامت دائم این کشور را به دست بیاورند. باید به این گروه گفت که امکان رخ دادن چنین اتفاقی در عمان وجود ندارد چرا که اگر برای انجام کار به این کشور مهاجرت کنید تنها یک اقامت دو ساله را دریافت می‌کنید.

با این حال برای برخی این سوال به وجود می‌آید که آیا با داشتن ویزای دو ساله امکان اقامت بیشتر در این کشور وجود دارد یا خیر؟ پاسخ به این سوال این است که ویزای اقامت دو ساله عمان که اغلب به افرادی داده می‌شود که برای کار به این کشور می‌روند قابل تمدید است و شما می‌توانید سال‌های زندگی‌تان در عمان را با تمدید ویزا از دو سال افزایش دهید.

اما به جز کار مسئله ازدواج در عمان هم یکی از راه هایی است که بسیاری از افراد به آن برای مهاجرت فکر می‌کنند. اگر به دنبال این مسیر هستید باید بدانید که ازدواج مرد ایرانی با زن عمانی منجر به دریافت پاسپورت نمی‌شود ولی ممکن است منجر به اقامت شما در این کشور شود.  اگر مرد خارجی قصد ازدواج با زن عمانی را داشته باشد این فرد نمی‌تواند تابعیت و پاسپورت عمان را دریافت نماید و فقط ممکن است قادر به اقامت در این کشور شود.

همچنین اجازه ازدواج و اقامت در عمان از طریق ازدواج تنها به افرادی داده می‌شود که پیش از ازدواج مجرد باشند نه افرادی که برای تعدد زوجین ازدواج می‌کنند. همچنین مرد باید شش ماه متداوم یا هشت ماه غیر متداوم از سال را در عمان زندگی کند.

در سال‌های اخیر عمان به یکی از مهم ترین مقاصد برای مهاجرت پزشکان و کادر درمان ایرانی هم تبدیل شده است. برای این گروه از مهاجران هم این سوال پدید آمده که «آیا پزشکان می توانند از طریق سرمایه گذاری در عمان مطب تاسیس نمایند؟». پاسخ به این سوال هم این است که چنین امکانی فراهم است اما به عنوان یک مهاجر پیش از این کار باید شرکتی را در عمان ثبت کنند که این کار ملاحظاتی را در پی دارد. برای این منظور می‌تواند از خدمات آژانس‌های کاریابی بین‌المللی چون «جام جم» استفاده کنند.

کاریابی بین المللی جام جم

موسسه کاریابی بین المللی جام‌جم با مجوز رسمی از وزارت کار به عنوان یکی از زیر مجموعه های شرکت تعاونی اندیشه‌گران از سال ۱۳۹۱ مشغول فعالیت است.

این مجموعه با روابط بین‌المللی خوب و گسترده‌ای که دارد یک گزینه مطمئن برای انجام امور مهاجرتی در ایران به حساب می‌آید. موسسه کاریابی بین المللی جام‌جم «عضو انجمن کاریابی‌های خارجی ایران»، «موسس شرکت work crown کانادا»، «طرف قرارداد با وکلای رسمی اداره مهاجرت کانادا ICCRC»، «نماینده انحصاری شرکت پارس مدیکس انگلستان» و نماینده چندین شرکت در آلمان ،اتریش ,اوکراین و انگلستان شاغل در بخش کاریابی است و می‌تواند یک گزینه مناسب برای انجام امور مهاجرتی باشد.

همچنین شرکت های پارسی کانادا، یونیکن، نیلگام مهاجر و قصران گشت نیز خدمات مشابه ارایه می‌کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : پارسی کاناداقصران گشتکاریابی بین المللی جام جمنیلگام مهاجریونیکن
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز