سفر به 5 طبیعت شگفت انگیز با تور اروپا

لست سکند

بدون شک، قاره اروپا شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی را در دل خود جای داده و به همین دلیل، به قاره سبز معروف است. این قاره با حدود 50 کشور به لحاظ فرهنگی، جغرافیایی، تاریخی و طبیعی تنوع بی‌نظیری دارد. بنابراین، جای تعجب نیست که هر ساله میلیون‌ها نفر از سرتاسر جهان تور اروپا را برای گردش و تفریح انتخاب می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، جاذبه‌های فوق‌العاده‌ اروپا مانند سواحل دلپذیر، مراکز خرید متنوع، کوه‌های سر به فلک کشیده، جنگل‌های سرسبز، موزه‌ها و … باعث شده تا بسیاری از گردشگران به رزرو تور اروپا علاقمند شوند. در ادامه، 5 طبیعت دیدنی و شگفت‌انگیز اروپا معرفی خواهد شد؛ 

تماشای حیات وحش سوالبارد؛ نروژ

این منطقه، یکی از دورافتاده‌ترین نقاط جهان است که حیات وحش و طبیعت خیره‌کننده‌ای دارد. سوالبارد، در نزدیکی مدار قطب شمال قرار گرفته و به عنوان یکی از شمالی‌ترین سرزمین‌های مسکونی کره زمین شناخته می‌شود. مناطق وسیعی از سوالبارد از کوه‌های یخی پوشیده شده و خرس‌ها و گوزن‌های قطبی زیادی در اینجا وجود دارد.

جغرافیا و آب و هوای بی‌نظیر این منطقه، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در واقع، سوالبارد به دلیل پدیده «خورشید نیمه شب»، 100 روز از سال را به صورت 24 ساعته در فصل تابستان به سر می‌برد. همچنین، فصل زمستان هم شامل یک دوره 100 روزه 24 ساعته است که کل روز تاریک است! از دیگر نکات جالب برای سفر به سوالبارد عدم نیاز به ویزا و عدم محدودیت زمانی برای اقامت گردشگران است و می‌تواند خاطره‌انگیزترین تجربیات را برای خریداران تور اروپا رقم بزند. 

راز آسمان پایتخت

زندگی در هوای تازه رشته کوه‌های آلپ؛ سوئیس

رشته کوه‌های آلپ به عنوان یکی از غنی‌ترین مناطق گیاهی اروپا شناخته می‌شود. این منطقه، آب و هوای بسیار دلپذیر و طبیعت شگفت‌انگیزی دارد. رشته کوه‌های آلپ کشورهای متعددی را در برمی‌گیرد و سوئیس به «آلپی‌ترین سرزمین دنیا» مشهور شده است. دلیل این شهرت آن است که حدود 65 درصد خاک سوئیس را رشته کوه‌های آلپ پوشش داده است.

امروزه، بسیاری از گردشگران در تور اروپا و طبیعت‌گردان برای تفریح، کوه‌پیمایی، پرواز با پاراگلایدر، اسکی و … به کشور سوئیس سفر می‌کنند. توریست‌ها می‌توانند در کنار لذت از مناظر طبیعی آلپ با فرهنگ متنوع این سرزمین آشنا شده و از دهکده‌ها و شهرهای رویایی کشور سوئیس دیدن کنند. 

 

پارک بی‌نظیر دریاچه‌های پلیتیویچ؛ کرواسی

در سال 1949 دریاچه‌های پلیتیویچ به عنوان پارک ملی اعلام شد و هر ساله میلیون‌ها گردشگر به این طبیعت بکر سفر می‌کنند. دریاچه‌های پلیتیویچ به 16 دریاچه پلکانی تقسیم شده و غارها و آبشارهای بسیار زیبایی در این منطقه وجود دارد. رنگ فیروزه‌ای دریاچه‌های پلیتیویچ بسیار چشم‌نواز است و گردشگران می‌توانند با قایق از این مناظر لذت ببرند. 

این پارک زیبا در سال 1979 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. دلیل این اتفاق، وجود جاذبه‌های حیرت‌انگیز و تولید سنگ تراورتن طبیعی در این منطقه اعلام شده است. به علاوه، پارک ملی کرواسی، گونه‌های بسیار نادر گیاهی و جانوری را در خود جای داده است؛ به همین دلیل، قوانین سختی برای محافظت از این منطقه در نظر گرفته شده است. 

قدم زدن در جنگل سیاه؛ آلمان

جنگل سیاه آلمان، طبیعتی بسیار سرسبز و شگفت‌انگیز است که نور خورشید قادر نیست این منطقه را روشن کند! می‌توان ادعا کرد که برگ‌ها و گیاهان زیرین این جنگل تا به حال نور خورشید را ندیده‌اند! همواره داستان‌های زیادی درباره شوم بودن جنگل سیاه به گوش اهالی این منطقه و گردشگران می‌رسد؛ اما واقعیت این است که جنگل سیاه طبیعت بسیار دیدنی و بکری داشته و تاریک بودن آن باعث شده تا داستان‌سرایی‌های زیادی درباره آن وجود داشته باشد.

این جنگل از جنوب تا کوه آلپ در سوئیس و از غرب تا رود راین را در برگرفته است. در جنگل سیاه، خانه‌ها و کلبه‌هایی قدیمی وجود دارد که به سبک قرون وسطی ساخته شده‌اند. به علاوه، اغلب اوقات مه نسبتاً غلیظی در این جنگل وجود دارد که ممکن است تا فاصله دو متری هیچ چیزی قابل رویت نباشد! به همین خاطر افرادی که راهی تور اروپا می‌شوند، این طبیعت خارق‌العاده را از یاد نخواهند برد.  

همنشینی با آب و آفتاب در سانتورینی؛ یونان

جزیره سانتورینی یکی از زیباترین و مجلل‌ترین مناطق توریستی اروپا محسوب می‌شود که همواره، تصاویر بسیار زیادی از این جزیره در فضای مجازی دست به دست می‌شود. سانتورینی هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند؛ اما این جزیره آب‌های بسیار تمیز و آبی رنگی دارد که قطع به یقین، تماشای آن بسیار لذت‌بخش است.

کشور یونان بیش از 6 هزار جزیره کوچک و بزرگ دارد و جزیره سانتورینی به دلیل وجود بناهای سفیدرنگ و ساحل شنی قرمز رنگ خود بسیار مشهور است. تضاد چشم‌نواز سواحل و صخره‌های قرمز رنگ با آب‌های فیروزه‌ای بسیار جالب و دیدنی است. آب و هوای این منطقه در اواخر بهار بهترین زمان برای اقامت گردشگران است.

انتهای پیام

مرتبط با : الفبای سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز