سایپا زیان ده تر است یا ایران خودرو؟

شرکت خودروسازی ایران خودرو به ازای هر سهم خود در سال گذشته 106 تومان زیان و شرکت سایپا برای هر سهم خود 73 تومان زیان را شناسایی کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس میزان زیان‌دهی شرکت ایران خودرو در سال 1401 نسبت به سال قبل 144 درصد افزایش یافته است. شرکت سایپا نیز در سال 1401 با افزایش زیان‌دهی 53 درصدی نسبت به سال 1400 روبه‌رو شده است. این اعداد نشان‌دهنده وضعیت وخیم در صورت‌های مالی دو خودروساز بزرگ بازار است.

بر خلاف عقیده عموم انحصاری بودن بازار خودرو خود عاملی در جهت ورشکستگی این دو شرکت است، چراکه دور بودن از بازار رقابتی باعث ایجاد چنین شرایطی می‌شود. سهام چرخشی و تودرتویی که دولت در این خودروسازی‌ها دارد نیز عامل دیگری برای اوضاع مالی نامناسب این دو شرکت است. حدود 25 درصد سهام ایران‌خودرو و حدود 40 درصد سهام سایپا دولتی است. بر سرکار بودن مدیران سیاسی در این دو شرکت که تخصصی در کار خود خود ندارند، نیز در اوضاع نامناسب مالی ایران خودرو و سایپا تأثیرگذار است.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سایپا زیان ده تر است یا ایران خودرو؟

  1. اسی گفته:

    لطف کنن تعطیل کنن نیروها و کارگرها برن در خدمات بعد از فروش چندتا کمپانی خوب که میان ایران جذب بشن هم ملت راحت میشه هم ایتها ضرر نمیکنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز