چگونه قیمت فروش ماشین کارکرده را تعیین کنیم؟

همراه مکانیک-کاماپرس
لست سکند

خودروهای صفر در اولین سال کارکرد خود حدود 20 درصد ارزش قیمتی خود را از دست می‌دهند. این رقم پس از گذشت سه سال به حدود 40 درصد می‌رسد. هر چند که این موضوع برای مالک اصلی، خبری ناامیدکننده است؛ اما برای خریداران محتاط خودروهای کارکرده یک معامله وسوسه‌برانگیز محسوب می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرو و حمل و نقل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، معمولاً تولیدکنندگان اتومبیل در دنیا خدمات پس از فروش خود را بین یک تا سه سال پس از فروش ماشین به مالکان ارائه می‌کنند. بنابراین، خریداران زیرک ترجیح می‌دهند تا به جای خرید ماشین صفر، یک خودروی کم کارکرد تمیز پیدا کنند. اما چگونه قیمت دقیق فروش ماشین‌های کارکرده تعیین می‌شود؟

چه عواملی بر قیمت نهایی خودرو تاثیر می‌گذارد؟

مواردی چون ظاهر خودرو، سلامت فنی، دسترسی به لوازم یدکی، کیفیت خدمات پس از فروش و شناخته بودن خودرو و برند آن بر قیمت نهایی ماشین‌های کارکرده تاثیر می‌گذارد. سال تولید و میزان کارکرد نیز فاکتورهای بسیار مهمی هستند. میزان استاندارد کارکرد برای هر خودرو سالانه 20 تا 25 هزار کیلومتر است. بنابراین، اتومبیل‌هایی که متوسط سالانه کارکردشان بیشتر از این مقدار باشد، افت قیمت بیشتری را تجربه می‌کنند. در کنار این فاکتورها عواملی چون وضعیت لاستیک و بیمه‌نامه خودرو به صورت جزئی بر قیمت اتومبیل تاثیر می‌گذارد. تعدد عوامل تاثیرگذار باعث می‌شود تا تعیین قیمت دقیق کمی دشوار شود. در ادامه، راهکارهایی برای تعیین حدود قیمت ماشین کارکرده ارائه خواهد شد.

از فعالان بازار خودرو پرس و جو کنید

ارزش بازار خودرو عامل مهمی در تعیین قیمت خودروی کارکرده است. فاکتورهایی چون قیمت خودروی سفر، قیمت خودروهای هم‌رده و رقم معاملات خودرو در بازار در تعیین ارزش این بازار تاثیرگذارند. فروشنده‌های نمایشگاهی و یا واسطه‌ها اطلاعات خوبی در این زمینه دارند. اما باید توجه داشته باشید که این افراد معمولاً قیمتی ارزان‌تر از قیمت واقعی بازار را به شما اعلام می‌کنند تا سود حاصل از فروش خودشان را افزایش بدهند. بنابراین، قیمت دقیق ماشین را نمی‌توان با این روش به دست آورد. کسانی که اطلاع خوبی از بازار خرید و فروش ماشین دارند و پیگیر اخبار روز این بازار هستند، گزینه بهتری محسوب می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

در منابع آنلاین جستجو کنید

راحت‌ترین و بی‌دردسرترین روش پیدا کردن حدود قیمت خودروی کارکرده، جستجو در نمایشگاه‌ها و پلتفرم‌های آنلاین است. در چنین منابعی می‌توان با فیلتر کردن مشخصات خاص مانند میزان کارکرد یا سال تولید، قیمت دقیق‌تری را به دست بیاورید. سایت‌هایی چون Edmunds و Kelley Blue Book از جمله بهترین منابع خارجی برای کسب اطلاعات دقیق قیمت‌گذاری خودرو محسوب می‌شوند. «دیوار» یکی از معروف‌ترین پلتفرم‌های داخلی برای اطلاع از قیمت‌ها و ارتباط با فروشندگان خودرو است. اما خطراتی چون کلاهبرداری، پرداخت غیر امن و عدم تایید اصالت و سلامت خودرو همواره در این بازار وجود دارد.

مجموعه همراه مکانیک، خدمات بهتری را در این زمینه به خریداران و فروشندگان ارائه می‌کند. ابزار محاسبه قیمت خودروی همراه مکانیک به صورت کاملاً رایگان، تمامی فاکتورهای موثر در قیمت خودرو را در نظر می‌گیرد و قیمت نسبتاً دقیقی را ارائه می‌کند. همچنین، این مجموعه اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه آنلاین فروش ماشین‌های کارشناسی شده در کشور است که به خریدار این امکان را می‌دهد تا اتومبیل مورد نظر خود را با گارانتی جبران خسارت خریداری کند.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز