سامانه یکپارچه تخصیص خودرو حذف شد ؛ فروش از طریق خودروسازها

تور لحظه آخری-کاماپرس

به گفته سخنگوی وزارت صمت فروش و قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو صورت نخواهد گرفت و محصولات از طریق سایت شرکت‌های خودروساز عرضه خواهند شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، امید قالیباف درباره سازوکار سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اظهار کرد: با افزایش تولید خودرو و تعادل عرضه و تقاضا، بسیاری از خودروها از شمول قرعه‌کشی خارج شده‌اند و تنها برخی از محصولات ایران خودرو به صورت قرعه‌کشی عرضه می‎شود که در سایت این خودروساز صورت خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت صمت اضافه کرد: با افزایش تولید ابتدا خودرو تارا از قرعه‌کشی خارج شد و در ادامه با افزایش تولید، دیگر خودروها نیز از شمول قرعه‌کشی خارج خواهند شد.

راز آسمان پایتخت

طبق گفته‌های امید قالیباف، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از سازوکار قبلی خود خارج شده و تمامی طرح‌ها از طریق سایت شرکت‌های خودروساز و به صورت مستقل صورت خواهد گرفت. البته با افزایش تولید تمامی خودروها از شمول قرعه‌کشی خارج خواهند شد.

تخصیص خودرو به طرح حمایت از خانواده و طرح جایگزینی پابرجاست

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت نیز در این راستا اشاره کرد: تخصیص 50 درصد ظرفیت به طرح حمایت از خانواده و جوانی و تحصیص 10 درصد ظرفیت به جایگزینی خودروهای فرسوده بر قوت خود باقی می‌ماند ولی از این ماه یعنی مهرماه دیگر ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو صورت نخواهد گرفت و این سامانه فقط به منظور نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر تعداد فروش مجاز خودرو، تحویل به موقع خودرو به خریداران و اجرای مصوبه‌های مجلس شورای اسلامی بهره برداری می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز