روش های درمان ویروس جدید کرونا یا آنفولانزا

این روزهای پاییزی بسیاری از افراد به سویه جدید کرونا، آنفولانزا، ویروس جدید گوارشی و سرما خوردگی مبتلا می شوند که هر یک از این ها دارای علائم و روش های درمان خاصی هستند، در این گزارش به معرفی هر یک از این بیماری ها و روش های درمان آن ها خواهیم پرداخت.

کرونا-کاماپرس

کرونا

امسال هم پاییز سویه جدید کرونا شیوع پیدا کرده است و ممکن است با آنفولانزا، سرما خوردگی و ویروس گوارشی جدید اشتباه گرفته شود، مدتی است که سویه جدید کرونا که زیر مجموعه امیکرون است با نام های پیرولا و اریس شیوع پیدا کرده است.

این نوع از سویه کرونا که سرایت‌پذیری بالایی دارد، در مقابل واکسن نیز مقاوم است و علائم شدیدی نیز دارد.

علائم کرونای جدید

  1. گلودرد شدید
  2. عطسه
  3. تهوع و استفراغ
  4. بدن درد
  5. ضعف و بی حالی
  6. آبریزش بینی
  7. معده درد
  8. سوزش قفسه سینه

درمان کرونای جدید

برای درمان کرونا در منزل بمانید، استراحت کنید و از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید، محل استراحت‌تان را از سایر افراد جدا کرده و در منزل هم از ماسک استفاده کنید، مایعات بیشتری مصرف کنید، از داروهای گیاهی تب بر استفاده کرده و داروهای تان را در زمان مناسب مصرف کنید.

راز آسمان پایتخت

داروهای مناسب درمانی کرونا داروهای ضد انعقاد، دگزامتازون و… می باشند، از واکسن می توانید برای پیشگیری از این بیماری استفاده کرد.

آنفولانزا

آنفولانزا از دیگر بیماری های شایع ویروسی است که از اوایل فصل پاییز تا اوایل بهار رایج است، عطسه، سرفه و خستگی از رایج‌ترین علائم بیماری آنفولانزا است، شدت این بیماری در افراد مختلف متفاوت است، واکسن ها از رایج ترین روش‌های جلوگیری از این بیماری شناخته می‌شود.

کرونا-کاماپرس

علائم آنفولانزا

ویروس آنفولانزا به صورت ناگهانی منجر به بیماری می شود، تب موجود در آنفولانزا سه تا چهار روز به طول می انجامد، درد در افراد مبتلا به این ویروس شدید است، لرز و سردرد از دیگر علائم رایج آنفولانزا شناخته می شوند، ممکن است گلو درد و عطسه و گرفتگی بینی هم در این بیماری مشاهده شود.

درمان آنفولانزا

در صورتی که آنفولانزا خفیف باشد درمان آن با راه کارهای خانگی امکان پذیر است، در صورتی که علائم آنفولانزا شدت پیدا کردند به پزشک مراجعه کنید تا داروهای ضد ویروسی را برای تان تجویز کند، برای درمان این بیماری در بزرگسالان از مسکن ها، ضد احتقان ها و اکسپکتورانت ها استفاده شده، اما در کودکان و نوجوان ها نباید به هیچ عنوان از آسپرین استفاده شود.

سرما خوردگی

سرماخوردگی از شایع ترین بیماری های ویروسی است که با آبریزش بینی و سوزش گلو آغاز می شود، سرما خوردگی نسبت به آنفولانزا خطر کمتری داشته و خود به خود برطرف می شود.

برای درمان سرماخوردگی به میزان کافی استراحت کرده، مایعات بنوشید از مسکن و قرص سرماخوردگی استفاده کنید.

ویروس گوارشی جدید

این روزها بسیاری از افراد به این ویروس جدید گوارشی مبتلا می شوند، این ویروس موجب بروز مشکلات گوارشی، اسهال و استفراغ می شود، این ویروس در بعضی از افراد علائمی شبیه به کرونا و در سایر افراد علائمی شبیه آنفولانزا دارد.

جالب است بدانید که ویروس گوارشی بیماری ای جدید بوده و با کرونا و آنفولانزا تفاوت دارد و در مقایسه با ویروس کرونا شدت کمتری دارد.

ویروس جدید گوارشی به نوروویروس معروف است و نوعی بیماری عفونی است و به علائم آن به صورت ناگهانی بروز می کند، علائم ویروس جدید گوارشی 12 تا 48 ساعت پس از مواجه با این ویروس نمایان شده و معمولا دوره بیماری 1 تا 3 روز است.

علائم ویروس گوارشی جدید

  1. حالت تهوع
  2. معده درد
  3. استفراغ
  4. گرفتگی معده
  5. اسهال
  6. ضعف و بی حالی
  7. تب
  8. سردرد
  9. درد عضلانی

درمان ویروس نوروویروس

اغلب درمان ویروس گوارشی جدید به داروی خاصی نیاز ندارد، برای درمان این بیماری، توصیه می شود آب و مایعات فراوان بنوشید، استراحت کنید، از لبنیات کم چرب پروبیوتیک استفاده کنید، جهت کاهش تب و سردرد از مسکن ها استفاده کنید، در صورت تب بالا ضروری است که به پزشک مراجعه کنید.

روش های درمان ویروس جدید کرونا یا آنفولانزا

به طور کلی باید بدانیم که هر از بیماری های ویروسی دارای عوارض خاصی هستند از این جهت توصیه می شود که به محض ابتلا به آن ها درمان را شروع کنید، در صورتی که به نوع خفیف بیماری های ویروسی مبتلا شده باشید امکان درمان آن وجود دارد اما توصیه می شود پیش از استفاده از هرگونه آنتی بیوتیک و داروهای شیمیایی به پزشک مراجعه کنید تا بهترین روش های درمانی انجام شود.

کرونا-کاماپرس

استراحت کنید

استراحت کردن یکی از مهم ترین کارهایی است که می توان جهت درمان بیماری های ویروسی از جمله سرماخوردگی، آنفولانزا، کرونا، بیماری های گوارشی و… انجام داد.

خواب به تقویت سیستم ایمنی بدن تان کمک می کند تا بهتر با ویروس ها مبارزه کند، در صورتی که توانایی انجام امورتان را ندارید می توانید از پرستار بیمار در منزل کمک بگیرید تا پرستار به امور رسیدگی کرده و شما استراحت کنید.

از دستگاه بخور استفاده کنید

استفاده از دستگاه بخور از دیگر روش های درمان بیماری های ویروسی است، استفاده از دستگاه بخور موجب شل شدن احتقان مخاطی و تسکین بینی، گلو و سینوس ها می شود.

توصیه می شود از بخور گرفتن با آب جوش جددا خودداری کنید، در صورتی که دستگاه بخور ندارید می توانید آن را از مراکز خدماتی و پرستاری خریداری و یا اجاره کنید.

آب نمک غرغره کنید

غرغره کردن آب نمک به از بین بردن مخاط بینی و گلو و تسکین گلو درد کمک کرده و یکی از بهترین روش های درمان بیماری های ویروسی شناخته می شود، غرغره کردن گلاب التهاب گلو را کاهش داده و غرغره کردن سرکه سیب موجب ضد عفونی شدن گلو و بینی شده و ویروس ها را از بین می برد.

از آب میوه های طبیعی استفاده کنید

استفاده از آب میوه های طبیعی به علت دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و سرعت روند درمان را افزایش می دهد.

ضمن این که در دوران ابتلا به بیماری های ویروسی آب بدن به دلایلی همچون تعریق و آبریزش بینی کاهش پیدا می کند که از طریق مصرف مایعات می توانید آب از دست رفته بدن تان را جبران کنید.

استفاده از مرکبات از جمله پرتغال، لیموشیرین، لیمو ترش و… به علت دارا بودن مقدار بسیاری ویتامین C پیشنهاد می شود.

از غذاهای مقوی استفاده کنید

استفاده از غذاهای مقوی همچون آب گوشت و سوپ مرغ موجب حفظ آب بدن شده و به از بین رفتن احتقان بینی و سینوس نیز کمک می کند.

انتهای پیام

مرتبط با : سپید گستر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز