راهنمای سفر داخلی با قطار + قیمت بلیط قطار مسیرهای پرطرفدار

لست سکند

خرید بلیط قطار و سفر ریلی در بسیاری از کشورها، انتخاب اول شهروندان است. ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ به ویژه اینکه باتوجه به گستردگی و تنوع اقلیمی ایران، سفر با قطار قطعا یک سفر هیجان‌انگیز خواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مسافرت داخلی با قطار، یعنی آن دسته از سفرهای ریلی که در محدوده مرزهای یک کشور انجام می‌شوند. یعنی افراد با خرید بلیط قطار در شهری داخلی به عنوان مبدا سوار قطار شده و مقصدشان نیز درون مرزهای همان کشور است. البته ممکن است در طول سفر قطار در چندین ایستگاه توقف داشته باشد، با این وجود تمامی این ایستگاه‌ها، مشمول قوانین ریلی کشور خواهند شد. در ادامه به قوانین سفر ریلی در ایران پرداخته می‌شود؛

قوانین خرید بلیط قطار

1.یکی از مهم‌ترین قوانین خرید بلیط برایمسافرت با قطاردرج اطلاعات شناسایی و مشخصات فردی هر یک از افراد متقاضی بلیط است. در صورت عدم تطابق اطلاعات شناسنامه‌ای فرد صاحب بلیط با مشخصات درج شده بر روی بلیط، این فرد بدون بلیط تلقی شده و اجازه ورود به قطار را ندارد.

2. قابل توجه است که پس از صدور بلیط امکان اصلاح و ویرایش مشخصات وجود ندارد. بنابراین خرید بلیط با اسامی غیرشناسنامه‌ای یا القاب ممکن است دردسرساز شود.

راز آسمان پایتخت

3. متقاضیان انفرادی بلیط برای سفر با قطار باید حداقل 17 سال سن داشته باشند.

4. مسافران بین دو تا دوازده سال کودک در نظر گرفته شده و بلیط آن‌ها نیم‌بها خواهد بود. همچنین کودکانی که کمتر از دو سال دارند به‌عنوان نوزاد در نظر گرفته می‌شوند و تنها ده درصد از مبلغ بلیط به‌عنوان بیمه برای سوار شدن آن‌ها به قطار گرفته خواهد شد.

5. مسافران قطار از لحظه ورود به قطار تا لحظه خروج از آن بیمه هستند. این بیمه شامل مواردی مانند فوت بر اثر تصادف، آتش‌سوزی و مواردی از این قبیل، قطع عضو و خدمات درمانی است.

6. اگر در طول مسافرت با قطار خسارتی به مسافران وارد شود در صورت داشتن بلیط چاپ شده شرکت مربوطه موظف به جبران خسارات وارده به مسافران است.

7. امکان خرید مجدد بلیطی که پس داده می‌شود وجود ندارد.

قوانین استرداد بلیط قطار

1. مسافران می‌توانند تا نود دقیقه قبل از ساعت حرکت قطار به‌صورت اینترنتی اقدام به لغو سفر و استرداد بلیط کنند. در مدت زمان کمتر از نود دقیقه تا حرکت قطار باید با همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر و نسخه چاپی بلیط به مراکز فروش مراجعه و سفر را لغو کرد.

2. تعرفه‌هایاسترداد بلیط قطاروعودت مبلغ پرداخت شده بر اساس کسر جریمه از مبلغ اولیه تنظیم شده‌اند. بر این اساس در صورت لغو سفر تا ساعت 24 روز قبل از سفر 10 درصد مبلغ پرداخت شده به‌عنوان جریمه کسر خواهد شد. از ساعت 24 روز قبل از سفر تا سه ساعت قبل از سفر استرداد بلیط با 30 درصد جریمه همراه خواهد بود. از سه ساعت مانده به حرکت قطار تا لحظه حرکت در صورت اقدام به استرداد بلیط پنجاه درصد از مبلغ اولیه به‌عنوان جریمه کسر می‌شود.

3. در صورت لغو سفر پس از ساعت حرکت قطار هیچ مبلغی عودت داده نخواهد شد و امکان پیگیری و درخواست بازپرداخت مبلغ بلیط برای مسافران وجود ندارد.

4. توصیه می‌شود با توجه به اینکه درهای قطار 10 دقیقه قبل از حرکت بسته شده و امکان سوار شدن به قطار وجود ندارد، مسافران حتما نیم‌ساعت قبل از زمان اعلام شده در ایستگاه راه آهن حضور داشته باشند.

در جدول زیر حداقل قیمت بلیط قطار در مسیرهای پرطرفدار داخلی قابل مشاهده است.

انتهای پیام

مرتبط با : ره بال آسمان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز