راهنمای سفر به سریلانکا ، مروارید اقیانوس هند

تور سریلانکا-کاماپرس
لست سکند

کشور سریلانکا در جنوب آسیا و در حاشیه جنوبی اقیانوس هند واقع شده است. این کشور با وجود حیات وحش کم‌نظیر و طبیعت شگفت‌انگیز به مروارید اقیانوس هند مشهور است. تاریخ و فرهنگ این کشور بیش از 2 هزار سال قدمت دارد و تعداد قابل توجهی از جاذبه‌های تاریخی سریلانکا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. به همین دلیل، امروزه تور سریلانکا به عنوان یکی از محبوب‌ترین تورهای جنوب آسیا شناخته می‌شود.

در ادامه این گزارش، راهنمای سفر به سریلانکا ارائه خواهد شد.

تور سریلانکا-کاماپرس

معرفی اجمالی کشور سریلانکا

پایتخت سیاسی این کشور زیبا شهر جایاوارداناپورا و پایتخت اقتصادی آن، شهر کلمبو است. کندی، بنتونا، پوتلام، جفنا، باتیکولا و دهی‌والا از دیگر شهرهای مهم سریلانکا به شمار می‌رود. بخش زیادی از مساحت این کشور را بنادر و شهرهای ساحلی تشکیل می‌دهد و به همین دلیل، تفریحات و ورزش‌های آبی در سریلانکا به یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های گردشگران تبدیل شده است. اگر هم به طبیعت‌گردی علاقه‌مندید، گشت و گذار در جنگل‌ها و زمین‌های چای سریلانکا، شما را به وجد خواهد آورد.

زبان رسمی مردم سریلانکا «سینهالی» است، اما سریلانکایی‌ها به زبان تامیلی و انگلیسی هم صحبت می‌کنند. همچنین دین اکثر مردم این کشور، بودایی و واحد پول آن «روپیه سریلانکا» است.

راز آسمان پایتخت

بهترین زمان رزرو تور سریلانکا

اگر سفر در بهترین شرایط آب و هوایی برای شما اهمیت دارد، توصیه می‌کنیم که تور سریلانکا را در فصل پاییز و زمستان رزرو کنید. در این زمان از سال، آب و هوای سریلانکا در مطلوب‌ترین حالت خود قرار دارد. افزایش تعداد گردشگران در این زمان موجب می‌شود که قیمت تور و هزینه‌های سفر کمی افزایش یابد؛ بنابراین چنانچه ترجیح می‌دهید که در فصل خلوت سال سفر کنید و هزینه‌ کمتری بپردازید، باید تور سریلانکا را در فصل تابستان رزرو کنید.

قیمت تور سریلانکا چقدر است؟

قیمت تور سریلانکا تا حد زیادی به هزینه اقامت و قیمت بلیط هواپیما بستگی دارد. متاسفانه هیچ پرواز مستقیمی از مبدا تهران به سمت سریلانکا وجود ندارد و به همین دلیل ایرلاین‌های ایر عربیا، عمان ایر، قطر ایرویز و فلای دبی با توقف در پایتخت کشور ایرلاین، مسیر پرواز به سمت سریلانکا را ادامه می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود که کمی به قیمت بلیط هواپیما اضافه شود.

هزینه هتل نیز کاملاً به بودجه و علاقه شما بستگی دارد. اگر هتل مورد نظر خود را در نزدیکی مرکز شهر رزرو کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید. از طرف دیگر، رزرو هتل در اطراف شهر باعث می‌شود که هزینه‌های رفت و آمدتان افزایش پیدا کند. به طور کلی، برای رزرو هتل سه تا پنج ستاره در کلمبو باید بین 30 تا 100 دلار برای هر شب هزینه کنید.

اگر هم به دنبال کاهش هزینه‌های تور سریلانکا هستید، می‌توانید در هاستل‌های با کیفیت این کشور اقامت کنید. هزینه اقامت در هاستل‌های کلمبو از شبی 10 دلار آغاز می‌شود. در حال حاضر، قیمت تور سریلانکا از حدود 30 میلیون تومان شروع می‌شود.

هزینه‌های روزانه در سریلانکا

همانطور که قبلاً اشاره شد، واحد پول سریلانکا روپیه است، اما گردشگران می‌توانند در این کشور به دلار هم هزینه کنند. به طور میانگین، هزینه هر وعده غذایی حدود 1400 روپیه، هزینه رفت و آمد در شهر حدود 600 روپیه و هزینه دیدن جاذبه‌های گردشگری حدود 2000 روپیه می‌شود؛ بنابراین هزینه روزانه در سریلانکا به طور متوسط حدود 7000 روپیه است.

مشهورترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا کجاست؟

ساحل مونت لاوینیا: این ساحل، یکی از زیباترین سواحل جهان است که تصاویر کارت پستالی زیادی از آن در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. ترکیب آب‌های درخشان، ماسه‌های زرد رنگ، نخل‌های سر به فلک کشیده و آسمان آبی در ساحل مونت لاوینیا، هر بیننده‌ای را شگفت‌زده خواهد کرد. در آنجا می‌توانید از تفریحات آبی لذت ببرید یا در کافه‌ها و رستوران‌های اطراف، غذاهای خوشمزه سریلانکایی میل کنید.

پارک گال فیس گرین: این پارک در یکی از مناطق بسیار لوکس شهر کلمبو واقع شده است. پارک گال فیس گرین، محل برگزاری تعداد زیادی از مسابقات ورزشی سریلانکا بوده و در اطراف آن، لوکس‌ترین هتل‌های کلمبو قرار دارد. تماشای غروب آفتاب در این پارک زیبا یک خاطره دلنشین را در سفر به سریلانکا برای شما رقم خواهد زد.

مزرعه چای گیراگاما: سفر به سریلانکا بدون بازدید از مزارع چای، بیهوده خواهد بود. گیراگاما، یکی از وسیع‌ترین و زیباترین مزارع چای در این کشور است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

باغ وحش دهی‌والا: اگر به تماشای حیات وحش علاقه دارید، بازدید از پارک ویهاراماهادوی و باغ وحش دهی‌والا را در تور سریلانکا از دست ندهید. این باغ وحش بیش از 3000 نوع جانوری را نگهداری می‌کند و طبیعت چشم‌نوازی دارد.

قلعه سیگیریا: این قلعه، یکی از نمادهای شهر کندی است که حدود 1600 سال قدمت دارد. قلعه سیگیریا از جنس سنگ بوده و ارتفاع آن به حدود 200 متر می‌رسد. قرارگیری این قلعه تاریخی در میان جنگل‌های استوایی، چشم‌انداز بسیار چشمگیری را به وجود آورده است.

بهترین قیمت تور سریلانکا 1402

چنانچه قصد دارید که با رزرو تور سریلانکا یک سفر فراموش‌نشدنی و جذاب تجربه کنید، تورهای آژانس مسافرتی “نهال گشت” بهترین گزینه است. این آژانس معتبر گردشگری، سابقه درخشانی در برگزاری تورهای خارجی و به ویژه تورهای جنوب آسیا دارد. با رزرو تور سریلانکا از نهال گشت می‌توانید از خدماتی مانند بلیط رفت و برگشت، اقامت در هتل همراه با صبحانه، ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی، گشت شهری و تور لیدر فارسی‌زبان بهره‌مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات تور بانکوک می‌توانید به وبسایت نهال گشت به آدرس www.nahalgasht.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 1830-026 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : نهال گشت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز