راهنمای تور نوروزی ؛ بدروم بهتر است یا آنتالیا؟

لست سکند

با نزدیک شدن به فصل بهار و تعطیلات عید، بازار سفرهای خارجی نیز رفته رفته گرم می‌شود. ترکیه با توجه به مسافت کوتاه پرواز و قیمت‌‌های مناسب و به‌صرفه از جمله بلیط ارزان هواپیما و همچنین عدم نیاز به داشتن ویزا، یکی از مقاصد محبوب گردشگران ایرانی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار گردشگری و تفریح اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ترکیه به‌عنوان یک کشور توریستی و زیبا مملو از شهرهای جذاب و دیدنی با سواحل خیره‌کننده، محله‌های رنگارنگ و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری متعدد است. از این رو، انتخاب تنها یکی از شهرهای ترکیه برای سفر، همواره یکی از چالش‌های گردشگران محسوب می‌شود. به‌عنوان مثال یکی از دو شهری که همواره با یکدیگر مقایسه می‌شوند، بدروم و آنتالیا است. کاماپرس در ادامه به معرفی و مقایسه این دو شهر و جاذبه‌های دیدنی آن‌ها می‌پردازد تا اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید که بدروم بهتره یا آنتالیا ؟

بدروم ترکیه کجاست؟

شهر بدروم در استان موغله ترکیه و در نزدیکی دریای اژه واقع شده است. بدروم ترکیه مملو از خانه‌های روستایی با گچ‌بری سفید رنگ در محله‌های جذابی است که انتهای کوچه‌های آن‌ها به آب‌های اقیانوسی خیره‌کننده می‌رسد. این شهر در بیشتر فصول سال از آب و هوای گرم معتدل یا آب و هوای مدیترانه‌ای برخوردار بوده و بهترین فصل برای سفر به بهار، پاییز و تابستان است. بدرون ترکیه در فصل تابستان، مقصدی رویایی برای تفریحات تابستانی و ورزش‌های آبی است.

راز آسمان پایتخت

آنتالیا ترکیه کجاست؟

آنتالیا یکی از شهرهای بزرگ ترکیه است که در حاشیه دریای مدیترانه واقع شده است. آنتالیا به‌عنوان یک شهر تاریخی درون دیوارهای تاریخی و باستانی قرار گرفته و قلعه‌ای زیبا و بندری خیره‌کننده و شگفت‌انگیز را در خود جای داده است. آنتالیا یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که از امکانات تفریحی جذابی چون هتل‌ها و رستوران‌های بسیار باکیفیت و جذاب برخوردار است.

آنتالیا آب و هوایی تقریبا شبیه به بدروم دارد، با این تفاوت که تابستان‌های آنتالیا طولانی‌تر و گرم‌تر از بدروم است؛ پس اگر با گرما و هوای شرجی مشکل دارید، بهتر است برای تعطیلات تابستان بدروم را انتخاب کنید.

در آنتالیا و بدروم از کجاها دیدن کنیم؟

اکثر شهرهای ترکیه، سواحل شگفت‌انگیز و جذابی دارند، بدروم نیز علاوه بر سواحل چشم‌نواز، مراکز تاریخی و گردشگری هیجان‌انگیزی دارد. از جمله این مراکز می‌توان به قلعه سنت پیتر، آمفی تئاتر بدروم، ساحل یاهسی و جزیره خرگوش اشاره کرد.

از طرفی، آنتالیا نیز علاوه بر سواحل شگفت‌انگیز و معروفش، مراکز تاریخی و باستانی متعددی دارد. از جمله این مراکز نیز می‌توان به شهر باستانی آسپندوس، شهر باستانی پرگ، منطقه سیده، حمام رومی، کسیک مناره آنتالیا و غیره اشاره کرد. درواقع از این نظر می‌توان گفت هردوی این شهرها با یکدیگر برابری می‌کنند.

تفریحات بدروم و آنتالیا

وجود کوه‌های بلند و متعدد در آنتالیا موجب ایجاد تفریحات هیجان‌انگیزی چون اسکی‌سواری، قایق‌سواری در آب‌های خروشان و همچنین طبیعت‌گردی و کوهنوری شده است. از طرف دیگر، بدروم ترکیه نیز با توجه به توریستی بودن، دارای تفریحات بسیار متنوعی چون قایق‌سواری در آب‌های خروشان، سافاری، آف رود و حتی اسب‌سواری برخوردار است. سواحل زیبا و جذاب در هردو شهر امکان تفریحاتی چون شنا، آفتاب گردن و انواع ورزش‌های آبی را فراهم کرده است.

نحوه سفر و دسترسی به بدروم و انتالیا

یک نکته مهم که پیش از رزرو تور آنتالیا یا خرید بلیت هواپیما باید در نظر داشته باشید، این است که پروازهای ایرانی و ارزان‌تر آنتالیا، مستقیما در فرودگاه بین‌المللی آنتالیا زمین نمی‌شینند و درواقع شما اگر بلیط هواپیمای ترک را خریداری نکنید، باید در فرودگاه اسپارتا پیاده شده و برای رسیدن به آنتالیا، یک فاصله حدودا دو ساعته را با تاکسی، اتوبوس یا ترانسفر فرودگاهی طی کنید. البته در صورتی که بلیط هواپیمای ترک را خریداری کنید، فاصله فرودگاه آنتالیا تا مرکز شهر پنجاه دقیقه است.

این درحالی‌ است که پروازهای بدروم، مستقیما در فرودگاه بین‌المللی بدروم بر زمین نشسته و فاصله این فرودگاه تا مرکز شهر بدروم تنها 30 دقیقه است. با این حساب، از نظر دسترسی و دردسرهای رسیدن به مقصد، بدروم گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد.

رزور تور بدروم و آنتالیا با لحظه آخر

یکی از مواردی که علاوه بر انتخاب مقصد، برای تجربه سفری هیجان‌انگیز و جذاب لازم است، رزرو تور از یک آژانس معتبر و کیفیت و خدمات تور است. انتخاب تور مناسب با توجه به تعدد آژانس‌های گردشگری تاحدی چالش برانگیز است.

لحظه آخر در این زمینه به کمک گردشگران آمده و به‌عنوان یکی از استارتاپ‌های پرطرفدار حوزه گردشگری، خدماتی را فراهم کرده است. لحظه آخر دارای یک موتور جستجوی حرفه‌ای برای رزرو تور، بلیط و هتل بوده و شما می‌توانید به‌راحتی با مراجعه به وبسایت این مجموعه، خدمات آژانس‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین تور بدروم و تور آنتالیا را رزرو کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز