راهنمای انتخاب بهترین وکیل پایه یک دادگستری در تهران

بهترین وکیل پایه یک دادگستری -کاما پرس
لست سکند

داشتن یک وکیل خوب و کاربلد برای حل مسائل و دعاوی حقوقی بنا به دلایل متعددی اعم از کوتاه‌تر شدن زمان رسیدگی، پیروزی در پرونده، کاهش تنش‌ها و ضرر و زیان‌های ناشی از آن و بسیاری موارد دیگر ضرورت دارد.

به گزارش کاماپرس، برخلاف تصور عموم مردم، داشتن وکیل پایه یک دادگستری تهران یا شهرهای دیگر تنها به مسائل کیفری و ارتکاب جرم محدود نشده و حضور یک وکیل خوب در حوزه‌های تجاری، خانوادگی، کاری و امثال آن اجتناب ناپذیر است. در بسیاری از موارد امتناع از کمک گرفتن از وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری بر مال، حیثیت و حتی جان افراد وارد کند؛ با این حال، انتخاب وکیل پایه یک دادگستری تهران یا سایر شهرها  چالش‌برانگیز و دشوار بوده که نیازمند حساسیت بالایی است.

در این گزارش، نکات مهم برای انتخاب بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران یا شهرهای دیگر ارائه شده است.

وکیل پایه یک دادگستری- کاماپرس

چرا کمک گرفتن از وکیل دادگستری ضرورت دارد؟

عدم آگاهی افراد از قوانین و مقررات متعدد و پیچیده، آیین‌نامه‌ها، بخش‌نامه‌ها و رویه‌های قضایی در دعاوی حقوقی به ضرر آنان تمام می­شود و ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری را به آنان وارد کند. این مسئله، داشتن وکیل پایه یک دادگستری را به یک ضرورت تبدیل می‌کند. برخی از مهم‌ترین مزایا و دلایل برای کمک گرفتن از بهترین وکیل دادگستری در ادامه بررسی شده است.

پیچیدگی قوانین و تفسیر قانون

نظام حقوقی ایران مملو از قوانین و مقررات متعدد در هر یک از حوزه‌های تخصصی حقوق مانند حقوق خانواده، کیفری، ملکی، ارث و کار بوده که با زبان حقوقی نگاشته شده و تسلط و درک همه آن‌ها برای افراد بدون تحصیلات حقوقی دشوار است. داشتن وکیل پایه یک تهران یا شهرهای دیگر که با قوانین آشنا بوده و توانایی تفسیر آن‌ها به نفع موکل را داشته باشد، بسیار کمک‌کننده است.

راز آسمان پایتخت

نمایندگی و حضور در جلسات رسیدگی

وکیل پایه یک دادگستری تهران یا شهرهای دیگر با پروسه رسیدگی به پرونده در دادگاه و سایر مراجع رسیدگی‌کننده آشنا بوده و می‌تواند به نمایندگی از موکل خود در جلسات رسیدگی حاضر شده و به بهترین وجه و با استناد قانونی و استدلال قابل قبول از او دفاع کند. همچنین وکیل می‌تواند در دادگاه به نفع متهم و برای روشن شدن موضوع درباره مواردی همچون ارائه شواهد، ارائه اسناد، مذاکره با طرف دیگر، درخواست کارشناسی و امثال آن اقدام کند.

مشاوره حقوقی

در بسیاری از مسائل حقوقی، بهره‌مندی از مشاوره حقوقی یک وکیل خوب پیش از بروز اختلاف ممکن است موجب حل مسئله بدون نیاز به طرح دعوی یا شکایت و حضور در دادگاه شود؛ ضمن اینکه در شرایطی که برخی افراد به هیچ نحو حاضر به گرفتن وکیل نیستند، دریافت مشاوره حقوقی یا مشاوره حقوقی تلفنی از یک وکیل پایه یک دادگستری تهران یا شهرهای دیگر می‌تواند مفید باشد.

وکیل پایه یک دادگستری- کاماپرس

محافظت از حقوق

وکیل پایه یک دادگستری تهران یا سایر شهرها با آگاهی از قوانین و همچنین حقوق موکل خود می‌تواند در موارد متعددی همچون مذاکرات، انعقاد قراردادهای مختلف، موارد مرتبط با ارث، ملک یا حتی مسائل خانوادگی، از تضییع حق او جلوگیری کند.

 

بهترین وکیل در تهران را چطور پیدا کنیم؟

احتمالا تصور می‌کنید که پیدا کردن وکیل که کاری ندارد، اما وقتی به دنبال یک وکیل خوب و کاربلد در تهران از میان صدها وکیل فعال در این حوزه بگردید، تازه متوجه می‌شوید که چقدر کار دشواری است؛ ضمن اینکه ممکن است با برخی از موسسات سودجو و متقلب نیز برخورد کنید. برخی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران یا شهرهای دیگر شامل موارد زیر است:

  1. سوابق و تجربیات موفق در حل پرونده‌های موکلین سابق
  2. پیگیری منظم پیشرفت پرونده و ارائه گزارش مستمر به موکل
  3. مسئولیت پذیری در قبال پرونده دریافتی
  4. صداقت و دریافت حق‌الوکاله منصفانه
  5. دانش و تخصص، تسلط بر قوانین و مقررات و تغییرات آن‌ها
  6. حسن شهرت و حسن رفتار با موکل
  7. رازداری و حفظ حریم شخصی موکل
  8. انتخاب وکیل از طریق موسسات حقوقی معتبر

وکیل پایه یک دادگستری- کاماپرس

تفاوت وکیل پایه یک و پایه دو دادگستری

همه ما در انتخاب وکیل، به ویژه در پرونده‌های سنگین و پیچیده به دنبال بهترین فرد هستیم. وکیل پایه یک دادگستری، فردی است که به واسطه مهارت، تجربه کاری و تایید صلاحیت علمی و عملی او از جانب مراجع ذی صلاح مانند کانون وکلای دادگستری، از پایه دو و کارآموزی به پایه یک ارتقا یافته و مدرک وکیل پایه یک دادگستری را دریافت کرده است. طبیعی است که مدرک این وکلا در میزان حق‌الوکاله دریافتی آنان نیر تاثیرگذار بوده و دستمزد آنان کمی بالاتر از وکلای پایه دو است.

هزینه وکیل دادگستری در تهران

حق‌الوکاله یا هزینه وکیل، یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب وکیل یا مشاور حقوقی محسوب می‌شود. در مورد نحوه محاسبه هزینه وکیل پایه یک دادگستری تهران یا شهرهای دیگر، پیش از هرچیز باید به این موضوع توجه کرد که تعهد وکیل، تعهد به وسیله است نه تعهد به نتیجه؛ به این معنا که وکیل متعهد می‌شود تمام تلاش و دانش خود را در راستای پیروزی در پرونده به کار گیرد، اما در صورت عدم پیروزی قطعی، وکیل همچنان حق‌الوکاله خود را دریافت می‌کند؛ پس نباید فریب افراد سودجو با وعده‌های تعهد به نتیجه و پیروزی را خورد.

هزینه وکیل دادگستری براساس توافق میان وکیل و موکل و با در نظر گرفتن فاکتورهای متعددی همچون نوع پرونده، پیچیده و دشوار بودن آن، مدت زمان رسیدگی به پرونده و همچنین میزان دانش، تخصص و شهرت وکیل رسیدگی‌کننده بستگی دارد.

وکیل پایه یک دادگستری- کاماپرس

چگونگی یافتن بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران

موسسه هوشمند “حقیقت گستر پارسیان”، یک موسسه معتبر و باتجربه در حوزه‌های متنوع است که با برخورداری از تیم متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، مشاوران و کارشناسان مجرب، خدمات ویژه‌ای برای مراجعین خود در نظر گرفته است. این مجموعه دارای یک دپارتمان مخصوص در هر یک از حوزه‌هایی اعم از ملکی، خانوادگی، کیفری و اتباع بوده و مراجعین خود را با توجه به نوع پرونده آن‌ها به دپارتمان مخصوص ارجاع داده تا پرونده آن‌ها در دستان یک وکیل متخصص و کاربلد قرار گیرد. خدمات ویژه موسسه حقیقت گستر شامل ارائه گزارش مستمر به موکلین توسط واحد مستقل (CRM) و امکان مشاهده وضعیت پرونده در وبسایت و اپلیکیشن آن است.

انتهای پیام

مرتبط با : حقیقت گستر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز