دکوراسیونی متفاوت با استفاده از تابلو فرش ماشینی

تابلو فرش-کاماپرس
لست سکند

تابلو فرش یکی از محبوب‌ترین صنایع تولیدی ایران است که برای رنگ و لعاب بخشیدن به خانه‌های ایرانی در گذر زمان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد و اکنون طرفداران زیادی در داخل و خارج از کشور دارد. تابلو فرش ماشینی به دلیل قیمت مناسبی که دارد نسبت به مدل دستباف توجه خریداران را بیشتر جلب می‌کند.

به گزارش کاماپرس، به طور کلی افرادی که قصد طراوت بخشیدن به منزل خود را با استفاده از طرح و نقوش اصیل ایرانی دارند، معمولا از خرید تابلو فرش غافل نمی‌شوند. این نوع تابلو فرش‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف در بازار وجود دارد و با نقش و رنگ ایرانی به فضا خانه‌های مختلف گرمی و طراوت خاصی می‌بخشند. در صورتی که فردی مایل باشد تابلو فرش وی با طرح خاصی باشد، قابلیت سفارش دهی برای دریافت تابلو فرش مورد نظر خود را دارد.

بیشترین طرح‌های موجود از تابلو فرش ماشینی کدامند؟

با این حال طرح‌های آماده نیز در بازار وجود دارند. معمولا اغلب تابلو فرش‌ها با آیه قرآن یا مناظر خاصی در بازار وجود دارند. در صورتی که مایل به خرید طرح‌های آماده هستید، بهتر است برخی از طرح‌های پرمخاطب را بشناسید. براساس مشاهدات، بیشتر تابلو فرش‌های آماده به عبارت قرآنی مانند «و ان یکاد» یا طرح‌هایی مثل «طبیعت»، «چهره شاعران»، «شام آخر» و … منقش شده‌اند.

آشنایی با مرحله به مرحله تولید تابلو فرش ماشینی

اما شاید برای شما سوال مطرح شود که چگونه طرح‌ها روی تابلو فرش پیاده سازی می‌شوند؟ معمولا این مورد بسته به نوع فرش، ماشینی یا دستباف بودن، آن تفاوت‌هایی دارد. اما برای تهیه تابلو فرش ماشینی ، قبل از هر کاری باید یک نقشه کامل و بدون نقص توسط طراحان تهیه و آماده شود. معمولا هر شرکت تولیدکننده تابلو فرش ماشینی ، یک طراح یا طراحان مخصوص خود را دارد که نسبت به پالت رنگبندی و همچنین تعداد شانه و تراکم دستگاه آن مجموعه اشراف کامل دارد تا یک طرح مناسبی را طراحی کرده و ارائه دهد.

بعد از آماده شدن نقشه نهایی تابلو فرش ماشینی، آن را از طریق یارانه مخصوص ماشین بافت به دستگاه وارد می‌کنند تا بافتن فرش به صورت کاملا اتوماتیک آغاز شود.

راز آسمان پایتخت

پس از پایان بافت تابلو فرش، نوبت به رفوگر می‌رسد تا اشکالات احتمالی یا غیرقابل اصلاح فرش را رفع کند. در صورت وجود مشکل و رفع آن، فرش بافته شده به قسمت تکمیل و آهار فرستاده می‌شود تا عملیات برس زنی، تراش و پرزسوزی اتفاق بیفتاد و سطح تابلو فرش کاملا به صورت یکدست و صاف درآید و سپس به بازار عرضه شود.

تابلوفرش-کاماپرس

ابعاد موجود از تابلو فرش ماشینی

تابلو فرش ماشینی در هر سایزی قابل تولید هستند اما معمولا فرش‌های آماده در پنج ابعاد بیشتر در بازار به چشم می‌خورند. معمولا تابلو فرش‌های عرضه شده در بازار ابعاد 35 در 50 یا 50 در 70 یا 50 در 100 دارند. همچنین تابلو فرش‌هایی با ابعاد 70 در 100 و 100 در 150 نیز بیشتر به چشم می‌خورند. در هر صورت اگر فردی قصد خرید تابلو فرش منحصر با طرح خاص را داشته باشد، امکان سفارش دهی در ابعاد بزرگ‌تر یا کوچک‌تر را خواهد داشت.

چرا فرش کاشان؟

یکی از بزرگ‌ترین مراکز تولید تابلو فرش ماشینی شهر کاشان در استان اصفهان است. گروه فرش کاشان یکی از مراکز معتبر در شهر کاشان هستند که انواع تابلو فرش ماشینی با طرح و رنگ‌های مختلف و در ابعاد متنوع تولید و به بازار عرضه می‌کنند. این مجموعه بالغ بر نیم قرن در زمینه تولید و عرضه انواع فرش سابقه دارد. افرادی که مایل به خرید انواع تابلو فرش ماشینی هستند یا می‌خواهند اطلاعات بیشتری درباره انواع تابلو فرش و بافت آن‌ها به دست آورند، می‌توانند به وبسایت فرش کاشان مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : قالی کاشان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز