دندان خود را کجا پروتز کنیم؟

لست سکند

پروتز دندان در اصطلاح به معنی دندان مصنوعی یا تعویض دندان است که انواع مختلفی دارند، از روکش های ساده برای ترمیم یک دندان گرفته تا پروتزهای کامل دندان که دندان مصنوعی نامیده می شوند، جزو پروتز های دندان هستند ، دندان پزشکان به دلایل زیبایی یا پزشکی پروتز دندان متحرک و ثابت را تجویز می کنند.

به گزارش کاماپرس، متخصص پروتز های دندانی و ایمپلنت یا به عبارتی پروستودنتیست دوره دندانپزشکی عمومی خود را گذرانده و سپس دوره چهار ساله تخصص پروتز های دندانی و ایمپلنت را گذرانده است و توانایی انجام فعالیت های زیر را دارد :
– انجام پروتزهای دندانی
– انجام ایمپلنت دندانی، فکی و صورتی و زیبایی
متخصص پروتز های دندانی و ایمپلنت در زمینه های پروتز های ثابت و متحرک و همچنین ایمپلنت که ثابت است تخصص دارد. پروتز هایی که به دست متخصص پروتز های دندان یگذاشته می شود می توانند جایگزین های خوبی برای دندان های از دست رفته و همچنین قسمتی از فک که در اثر عواملی مانند سرطان و تصادف از دست رفته است می باشند. در ادامه تعدادی از وظایف متخصص پروتز های دندانی را برای شما شرح می دهیم.
– پروتز های ثابت با روکش تمام سرامیک، فلز سرامیک و تمام فلزی مانند طلا و آلیاژ های دیگر.
– پروتز های متحرک از قبیل دست دندان، پلاک های اکریلی و پارسیل کروم کبالت
– انواع ایمپلنت ها مانند ایمپلنت های تک دندان و ایمپلنت های پیچیده.
– درمان تخریب های شدید دندانی و سایش شدید در دندان ها مثلا در اثر دندان قروچه کردن.
– پروتز های پیچیده برای فک و صورت مثل چشم، گوش و بینی.
– انواع اوردنچر بر پایه ایمپلنت یا دندان طبیعی.
– درمان درد در ناحیه مفاصل گیجگاهی و درمان صداهای آن.
– درمان هایی که به منظور زیبایی لبخند انجام می شوند.
ایسنا در گزارشی معرفی کرد: سایت پی جو، مرجع رسمی معرفی متخصص پروتز های دندانی و ایمپلنت در ایران به خصوص در شیراز :
یکی از مهم ترین دغدغه هایی که افراد برای مراجعه به پزشک دارند این است که از مهارت پزشک در تخصصش اطمینان حاصل کنند. برای آشنایی و دریافت اطلاعات متخصص پروتز های دندانی و ایمپلنت می توانید به سایت پی جو مراجعه کنید. سایت پی جو معتبر ترین مرجع معرفی متخصص پروتز های دندانی در ایران و به خصوص در شیراز می باشد. سایت پی جو تعداد زیادی از متخصصان پروتز های دندانی را به شما معرفی می کند و همچنین شماره تلفن و آدرس آن ها را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

عدم مراجعه به متخصص درمان ریشه دندان و یا اندودنتیست چه عوارضی را می تواند به دنبال داشته باشد؟ عوارضی که سهل انگاری و عدم مراجعه به اندودنتیست به همراه دارد عبارتند از آبسه لثه، درد و عفونت های شدید در ناحیه فک و صورت. عدم درمان می تواند از دست دادن دندان ها را نیز به دنبال داشته باشد.
سایت پی جو، مرجع بزرگ معرفی متخصص درمان ریشه دندان در ایران و به خصوص در شیراز :
همه ی افراد وقتی به مراجعه به پزشک نیاز پیدا می کنند اولین دغدغه ای که دارند این است که کدام پزشک خوب است و مهارت بیش تری در تخصص خود دارند و باید به کدام متخصص مراجعه نمایند. ممکن است از اطرافیان پرس و جو کنند و بخواهند که آن ها راهنماییشان کنند ولی این پرس و جو کردن ها پایه و اساس مطمئنی ندارند و تا حدود زیادی می توانند بر اساس سلیقه های شخصی باشند. برای اینکه بتوانید با گزینه های زیادی از متخصصان به ویژه اندودنتیست ها آشنا شوید می توانید به سایت پی جو، مرجع بزرگ معرفی متخصص درمان ریشه دندان در ایران و به ویژه در شیراز، مراجعه کنید. سایت پی جو علاوه بر اینکه اندودنتیست های زیادی را به شما معرفی می کند، شماره تلفن و آدرس آن ها را نیز در اختیار شما قرار می دهد تا راحت تر به آن ها دسترسی داشته باشید.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : پی جو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز