دلار ۷۵ هزار تومانی ؛ انگشت اشاره به سمت فنر ارزی

دلار-کاماپرس

یک کارشناس اقتصادی معتقد است که دیر یا زود فنر ارز رها شده و جامعه با یک شوک ارزی مواجه می‌شود.

به گزارش کاماپرس، محمدصادق مشایخ کارشناس اقتصادی با اشاره به تاثیر تورم بر نرخ ارز، معتقد است که دیر یا زود فنر ارز رها شده و در جامعه با یک شوک ارزی مواجه خواهیم شد. در این صورت باید در انتظار دلار 75 هزار تومانی باشیم و همه کالاها باز هم گران‌تر از قبل می‌شود.

وی ممنوعیت کالایی برای واردات یک سری  کالاها را دلیل ثابت ماندن نرخ ارز  در محدوده 50 هزار تومان دانست و گفت: زمانی که تقاضا برای کالایی بالا می‌رود قیمت آن نیز بیشتر می‌شود و متاسفانه از زمانی که دولت سیزدهم بر سرکار آمده، اراده و توان کافی برای کنترل میزان نقدینگی و تورم دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

به گزارش اعتماد آنلاین، در همین رابطه عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس، نسبت به شوک ارزی هشدار داده و در این رابطه مطرح کرده که تورم، بدترین و مخرب‌ترین نوع مالیات است که پس‌انداز را متوقف و سرمایه‌گذاری را دچار نخوت می‌کند.

راز آسمان پایتخت

وی همچنین در واکنش به افزایش چاپ پول در کشور، نقدینگی را مهم‌ترین عامل رشد قیمت کالاها و تورم دانسته و اضافه کرده که ماهانه 23 هزار میلیارد تومان پول در کشور چاپ می‌شود و با وجود این حجم از پول مهار تورم دور از دسترس است.

پیمان مولوی کارشناس اقتصادی و عضو انجمن اقتصاددانان ایران نیز در واکنش به سخنان رییس پیشین بانک مرکزی مطرح کرده که در مهر ماه میزان تورم به 45.5 درصد رسید و اگر متوسط 365 روزه نرخ دلار را حدود 52 هزار تومان در نظر بگیریم، سال آینده متوسط 365 روزه نرخ دلار به 74 هزار تومان می‌رسد. همچنین در صورت سخت‌تر شدن وضعیت تحریم‌ها یا وقوع جنگ و یا برسرکار آمدن ترامپ یا جمهوری‌خواهان در بهمن ماه، با شوک بدتری در حوزه نرخ ارز روبرو می‌شویم.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز