دلار یک کانال دیگر سقوط کرد

لست سکند

دلار این روزها نه در بازار داخل و نه در بازارهای بین المللی وضعیت چندان مطلوبی ندارد و متزلزل ترین وضعیت را سپری می کند. در بازار داخلی دلار در کانال 23 هزار تومانی وضعیت متزلزلی دارد و خریداران رغبتی برای خرید آن ندارند.

به گزارش کاماپرس، هر خبر امیدبخش از توافق هسته ای که از وین برسد می تواند دلار را به کانال 22 هزار تومانی بکشاند و این اتفاقی است که وقوع آن طی امروز یا روزهای آتی کم نیست.

در بازار جهانی نیز ارز آمریکایی با وضعیت دشواری دست و پنجه نرم می کند و یک کانال دیگر سقوط کرده است. به نحوی که شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۴۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۹۱۸ واحد بسته شده و کانال 91 واحدی را از دست داده است. این اتفاقی است که انتظار می رود امروز یا طی هفته جاری در بازار ارز ایران نیز شاهد آن باشیم و دلار یک یا چند کانال از دست بدهد.
آخرین قیمت دلار در بازار آزاد

گزارش های رسیده از بازار غیررسمی ارز حکایت از آن دارد که امروز شنبه 4 اردیبهشت ماه 1400 قیمت دلار در ابتدای گشایش بازار و معاملات انجام شده در بازار آزاد به  ۲۳,۷۸۰ تومان – بیست و سه هزار و هفتصد و هشتاد تومان – رسیده است  که نسبت به پنجشنبه هفته پیش، کاهش 60 تومانی –  ۰.۲۶ درصدی – داشته است.

تغییر رفتار فعالان بازار ارز به دلیل احتمال سقوط دلار

راز آسمان پایتخت

روزنامه هفت صبح در گزارش امروز خود به وضعیت بازار دلار پرداخته و نوشته است؛ تغییرات به وجود آمده در رفتار فعالان بازار ارز نشان می‌دهد احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار در بازار آزاد وجود دارد. بازاری که این روزها محل تقابل دو جریان متفاوت است؛یکی متقاضیان فروش دلارهای خانگی و دیگری متقاضیان دریافت ارز از صرافی ملی و فروش آن در بازار آزاد.

قیمت هر دلار آمریکا در صرافی های بانکی در حال حاضر حدود 500 تا 700 تومان با بازار آزاد اختلاف دارد و این موضوع نشان می دهد خرید دو هزار دلار ارز از صرافی های بانکی و فروش آن در بازار آزاد می تواند بین یک میلیون تا یک میلیون و 400 هزار تومان سود داشته باشد.

اخبار مهم و مرتبط را بخوانید:

آزاد شدن دلارهای ایران در عراق و عمان

در کنار مذاکرات وین، مورد دیگری که بازار ارز را تحت تاثیر قرار داده، بحث آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در عراق است. آنطور که حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق اعلام کرده توافقی 10 بندی بالاخره راه آزادسازی ارزهای بلوکه شده ایران در این کشور را هموار کرده است.

عراق بابت خرید گاز و برق نزدیک به شش میلیارد دلار به ایران بدهی دارد. البته عراق تنها کشوری نیست که اقدام به بلوکه کردن پول ایران کرد. بخشی از منابع ایران در کره جنوبی، ژاپن، عمان و … بلوکه شده است که البته خبرهایی از آزادسازی این منابع درعمان به گوش رسیده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز