۱۱ نکته جالب درباره سس مایونز بیژن

کارخانه محصولات غذایی بیژن- سهامی خاص- در سال 1348 تاسیس شد. اما قبل از تاسیس رسمی این کارخانه، بیژن مهاجرین، کار خود را در زیرزمین منزلش آغاز کرده بود. وقتی که وی برای تحصیلات عالی به آمریکا رفت، اطلاعاتی درباره سس سفید یافته و سپس این چاشنی«سس مایونز» را با راه‌اندازی کارخانه دیاموند، برای نخستین بار به ایران آورد. پس از گذشت مدتی، زیرزمین، به کارگاهی 30 متری در منطقه یوسف آباد تهران تبدیل شد و این شروع یک حرکت بزرگ بود.

در ادامه کاماپرس به ارائه ۱۱ نکاته جالب و مهم در خصوص شرکت محصولات غذایی بیژن می‌پردازد. مطالعه این گزارش به تمامی فعالین صنعت غذایی توصیه می‌شود؛

۱. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برند بیژن، نگاه به آینده و پشتکار بود تا بتواند کار کوچک خود را تبدیل به یک صنعت بزرگ کند.

۲. کوشش‌ها نتیجه داد و مردم با سس مایونز آشنا شدند و این موضوع باعث افزایش فروش و محبوبیت «سس دیاموند» شد.

۳. برند بیژن اعتقاد داشت که باید همواره به حفظ کیفیت محصولات توجه کرده و نوآوری را سرلوحه کار خود قرار دهد. بر همین اساس، سس کچاپ را در سال 1349 تولید و روانه بازار کرد.

راز آسمان پایتخت

۴. سال 1350، سس اسپاگتی توسط کارخانه بیژن تولید و پس از آن پنیر پیتزا روانه بازار شد. به این ترتیب سس مایونز، سس کچاپ، سس ماکارونی و پنیر پیتزا، اولین بار در کشور توسط شرکت بیژن تولید و ارائه شد.

۵. نخستین شرکتی که از ظرف شیشه‌ای به جای قوطی فلزی برای عرضه خیارشور در سال 1356 استفاده کرد، شرکت بیژن بود. در سال 1358 نیز این شرکت برای اولین بار در ایران رب گوجه فرنگی را با ظرف شیشه‌ای به بازار محصولات غذایی عرضه کرد.

۶. مدیریت جدید شرکت بیژن را حسین مصطفی زاده بر عهده دارد و سازمان فروش بیژن از سال 1393، با مدیریت نرگس اله یاری، راه‌اندازی شد.

۷. آنچه که باعث ماندگاری نام بیژن، نه تنها در داخل کشور، بلکه در خارج از مرزها شده است، ثبات در کیفیت و عرضه محصولات تازه از بهترین مواد اولیه و رعایت استانداردهای فراملی است.

۸. بیژن یکی از برندهای پیشرو در بازارهای صادراتی بین‌المللی محسوب می‌شود؛ چراکه محصولات صادراتی خود را مطابق ذائقه، فرهنگ و سلیقه کشور هدف تنظیم می‌کند.

۹. این شرکت با وجود موانعی بر سر راه تولید و صادرات محصولاتش، توانسته است جایی برای خود در قفسه‌های فروشگاه‌های معتبر دنیا در کنار محصولات پرطرفدار مشابه باز کند.

۱۰. محصولات بیژن تا کنون به کشورهایی نظیر کانادا، آلمان، روسیه، ونزوئلا، جمهوری آذربایجان، عراق، مالزی، امارات متحده عربی و… صادر شده است.

۱۱. شرکت بیژن در نمایشگاه ایران آگروفود در سال 99 حضور داشته است. همچنین این شرکت در سال 1399 موفق به کسب تندیس و گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان و تندیس زرین برند محبوب ایرانی شناخته شد.

مرتبط با : بیژن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز