داستان طراحی لوگوی اکسپو ۲۰۲۰ دبی

اکسپو 2020 دبی
لست سکند

جزئیات رویدادی به عظمت اکسپو 2020 دبی با دقت و حساسیت بسیار بالایی از سوی برگزارکنندگان، مشارکت کنندگان و بازدید کنندگان مورد توجه قرار می‌گیرد و یکی از این جزئیات، لوگویی است که برای این نمایشگاه طراحی شده است.

به گزارش کاماپرس، با قطعی شدن انتخاب دبی به عنوان میزبان اکسپو 2020 تکاپوی برگزار‌کنندگان این رویداد برای اجرای بزرگترین نمایشگاه فناورانه جهان به نحو شایسته و مطلوب با پشتیبانی کامل امیر دبی آغاز شد.

در اولین گام‌ها، طراحی لوگویی در حد نام اکسپو و منعکس کننده  ویژگی های کشور و شهر میزبان و حاوی پیام اصلی این رویداد، در دستور کار برگزار کنندگان قرار گرفت.

دبی به عنوان یک شهر امروزی سابقه چندانی ندارد و قدمت مدنیت آن حدود 200 سال و سابقه رشد و شکوفایی آن به شکل یک شهر مدرن کمتر از 40 سال است اما این بندر از دیرباز محل تجارت بوده و سابقه تاریخی آن به بیش از هزار سال قبل باز می گردد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

لوگوی اکسپو 2020 دبی از اعماق تاریخ می آید

متولیان اکسپو 2020 دبی برای طراحی لوگوی این نمایشگاه به همین پیشینه تاریخی رجوع کردند و نشانه ایی از میان یافته های کهن منطقه باستانی ساروق الحدید – به معنای بازار آهن – را به عنوان مبنای طراحی لوگوی اکسپو برگزیدند.

ساورق الحدید را نگین حلقهٔ کشفیات باستان‌شناسی دبی می نامند چرا که آثار به دست آمده از این محدوده  سابقه دبی را به عصر آهن می رساند و نشان می‌دهد که دُبی در آن عصر به نوعی مرکز تجاری بوده است؛ نقشی که دبی نوین نیز در حال ایفای آن به بهترین شکل ممکن است.

سرانجام لوگوی رسمی اکسپو ۲۰۲۰ دبی با الهام از حلقه ای طلایی که در منطقه باستانی ساروق الحدید کشف شده طراحی شد و در طراحی این لوگو محوریت دبی به عنوان پلی ارتباطی بین دنیای شرق و غرب مورد تاکید قرار گرفت.

بد نیست بدانید لوگوی اکسپو 2020 دبی با مبنا قرار دادن حلقه باستانی مذکور به مسابقه ای بین المللی گذاشته شد و طراح این لوگو مبلغ 100 هزار درهم امارات متحده عربی معادل۲۵۰۰۰ یورو به علاوه‌ یک سفر فوق العاده به چهار شهر برگزار کننده‌ قبلی به عنوان پاداش این طراحی فوق العاده دریافت کرد.

ضمنا به طراح لوگو، یک بلیط فصلی اکسپو  دبی،  که شامل حضور افتخاری در مراسم افتتاح رسمی این رویداد بود نیز هدیه داده شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “داستان طراحی لوگوی اکسپو ۲۰۲۰ دبی

  1. محسن گفته:

    سلام، برای ساخت یک کار صنایع دستی، نیاز به آرم اکسپودببی در فرمت وکتور دارمو ترجیحا” کورل، میشه لطفا کمکمکنید؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز