جزئیات هشتمین نمایشگاه چین – اوراسیا ۲۰۲۴

اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین برای هشتمین نمایشگاه چین – اوراسیا ۲۰۲۴ فراخوان منتشر کرده است.

به گزارش کاماپرس، اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین در این فراخوان اعلام کرده که در نظر دارد پاویون تجاری ایران را در «نمایشگاه چین اوراسیا ۲۰۲۴ واقع در شهر ارومچی چین را از ۲۶ تیر ۱۴۰۳ ( ۳۰ ژوئن) برگزار کرده و تعداد محدودی غرفه در اختیار اعضاء اتاق بازرگانی قرار دهد.

این نمایشگاه در زمینه‌های تجهیزات هوشمند، صنایع فرهنگی و گردشگری فناوری، دیجیتال، انرژی، محصولات کشاورزی، مواد غذایی، منسوجات و پوشاک برگزار می‌شود. همچنین در این فراخوان آمده که علاقمندان می توانند مدارک ثبت نام خود را حداکثر تا پایان وقت اداری روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰3 ارسال کنند.

دوره قبلی این نمایشگاه با حضور ۳۶۰۰ شرکت از بیش از ۳۲ کشور منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برگزار شد. بر اساس اعلام سخنگوی وزارت خارجه چین در آن دوره ۴۸۸ طرح به ارزش ۱۶۸ میلیارد دلار امضا شد که یک رکورد محسوب می‌شود.

راز آسمان پایتخت

در سال‌های اخیر به دلیل افزایش رکود اقتصادی در بازارهای جهانی بسیاری از کشورها به دنبال بازارهای جدید برای عرضه محصولات خود می‌گردند. از آنجایی که ایران نیز در سال‌های اخیر با تحریم‌های غرب مواجه شده تمرکز خود را روی توسعه همکاری با کشورهای منطقه قرار داده‌ است.

بیشتر بخواننید:

مصطفی طاهری کارشناس حوزه چین در گفتگو با کاماپرس با تاکید بر این موضوع که برگزاری پاویون بین‌المللی در نمایشگاه‌های چین منجر به توسعه همکاری دوجانبه و چندجانبه بین کشورها شده‌ است، گفت: در حال حاضر شرکت‌های ایرانی نسبت به قوانین و مقررات خیلی از کشورها آشنایی ندارند، به همین دلیل می‌توانند در پاویون بین‌المللی نمایشگاه‌های چین با شرکت‌های خارجی از سراسر دنیا مذاکره‌ کنند.

او با تاکید بر اینکه بسیاری از شرکت‌های چینی نسبت به محصولات تولیدی ایران شناخت ندارند، افزود: به همین دلیل عرضه محصولات ایرانی در این نمایشگاه کمک می‌کند تا چینی‌ها نسبت به محصولات ایرانی شناخت بیشتری پیدا کنند. بنابراین باید از این فرصت‌ها استفاده کرد تا توسعه بازار برای شرکت‌های ایرانی اتفاق بیفتد.

در حال حاضر ایران به عضویت سازمان اوراسیا درآمده و د همین راستا، تقویت همکاری با کشورهای عضو این سازمان را در دستور کار قرار داده است. چین به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای عضو سازمان اوراسیا نقش مهمی در ورود به بازار کشورهای عضو دارد، زیرا همه اعضای این سازمان در نمایشگاه‌های چین حضور پیدا می‌کنند تا بتوانند کالای مورد نیاز خود را تامین کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز