هزینه و جزییات دریافت غرفه در نمایشگاه کانتون چین

یک فعال اقتصادی با اشاره به حضور پررنگ برخی کشورها همچون هند و مالزی و خود شرکت‌های چینی در بزرگترین نمایشگاه تجاری دنیا یعنی کانتون، گفت: متاسفانه ایران تاکنون نتوانسته حضور فعالی در این نمایشگاه داشته باشد، این در حالیست که ایران در محصولاتی همچون فرش، پسته، پتروشیمی و چندین محصول دیگر صادرکنندگان معروفی داشته و می‌تواند در این نمایشگاه مشتریان جدیدی پیدا کند.

محمد طاهری نماینده شرکت بیکران تجارت در گفت‌وگو با کاماپرس ضمن اشاره به این مطلب که نمایشگاه کانتون چین به بزرگترین نمایشگاه تجاری دنیا شهرت دارد، گفت: در نمایشگاه کانتون شرایطی فراهم شده تا شرکت‌های ایرانی بتوانند با فعالان اقتصادی کشورهای چین، برزیل، آرژانتین و سایر کشورها ارتباط برقرار کنند و درباره ترانزیت کالا، مبادله مالی و … اطلاعات لازم را کسب کنند. دوره جدید این نمایشگاه که از اواخر فروردین جاری در گوانجو چین افتتاح می‌شود، فرصت مناسبی برای شرکت‌های ایرانی به حساب می‌آید.

به گفته وی، بعد از کرونا سالن جدیدی برای هوش مصنوعی در این نمایشگاه اضافه شده و بسیاری از شرکت‌ها برای بازدید از این سالن حضور پیدا خواهند کرد.

طاهری با بیان اینکه اردیبهشت سال گذشته طبق اعلام دولت چین میلیون‌ها خارجی برای بازدید از نمایشگاه کانتون وارد این کشور شدند، افزود: دوره قبل تقریبا 25 هزار غرفه نمایشگاهی در کانتون برپا بود و کشورهایی مانند هند، ترکیه، آمریکا و … غرفه داشتند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

طاهری با تاکید بر اینکه نمایشگاه کانتون اخیرا به دلیل عرضه محصولات اروپایی، ترکیه‌ای و غیره بیشتر مورد توجه بازدیدکنندگان ایرانی قرار گرفته است، اظهار‌کرد: ایران پاییز 1402 یک غرفه 10 متری داشت که بیشتر کلیاتی درباره بازار ایران را ارایه می‌کرد، در حالی که ترکیه حدود 500 متر غرفه داشت و البته کشورهای دیگری ماننند مالزی، اندوزی و … هم غرفه های بزرگی داشتند. با توجه به محصولات صادراتی ایران از فرش دستباف گرفته تا پتروشیمی، شرکت‌های ایرانی می‌توانند در این نمایشگاه حضور پررنگی داشته‌ باشد که تاکنون مغفول مانده‌ است.

وی با تاکید بر اینکه ایران در نمایشگاه دیگری از چین به نام صنایع کوچک حدود 20 غرفه داشت، تصریح‌کرد: در آن نمایشگاه هم برخی محصولات ایرانی مورد توجه چینی‌ها بود. در واقع چین به دلیل بازار بزرگی که دارد، همواره برای انواع محصولات تقاضا دارد. با این حال از آنجاکه امکان شناسایی شرکت‌های ایرانی زیاد فراهم نیست، حضور در نمایشگاهی مانند کانتون می‌تواند ظرفیتی برای محصولات ایرانی باشد. به عنوان نمونه در نمایشگاه صنایع‌کوچک یک شرکت از شمال ایران محصولات دام‌و‌طیور عرضه کرد و مورد توجه چینی‌ها قرار گرفت و حتی به شرکت ایرانی اعلام کردند که کیفیت محصولات تولیدی آن شاید 20 درصد بالاتر از همان محصول تولیدی چین است.

طاهری افزود: همچنین در صنعت چرم چندین تولیدکننده تبریزی حضور پیدا کردند و توانستند بخش عمده‌ای از محصولات عرضه شده خود را در همان نمایشگاه به فروش برسانند، چراکه کیفیت و قیمت مناسبی داشت.

هزینه غرفه در نمایشگاه کانتون

او با تاکید بر اینکه دولت چین هر ساله به کنسولگری های گوانجو دعوت‌نامه می‌فرستد که برای حضور در این نمایشگاه  اعلام آمادگی کنند، اظهار‌کرد: با این حال ایران تاکنون نتوانسته به دلیل هزینه‌ها غرفه‌های خوبی را بگیرد، زیرا این نمایشگاه به قدری بزرگ است که اگر غرفه در مکان مناسب و راهروهای اصلی نباشد دیده نمی‌شود. در نمایشگاه قبلی کانتون، غرفه ایران در راهرو مناسبی نبود و به همین دلیل بازدیدکننده زیادی نداشت.

این فعال اقتصادی درباره قیمت غرفه‌های کانتون، اظهار کرد: در‌حال حاضر برای یک غرفه حدود 30 متری به پول چین 50 هزار یوان می‌شود که به پول ایران بیش از 400 میلیون تومان است. برای بازدید هم حضور افراد دارای دعوت نام رایگان است و افرادی که در سایت نمایشگاه ثبت‌نام کرده و اطلاعات فرستاده باشند یکبار برای همیشه 100 یوان پرداخت می‌کنند و دیگر برای همه دوره‌ها می‌توانند به‌صورت رایگان حضور داشته‌ باشند.

خرید تور نمایشگاه کانتون فیر 2024

گفتنی است متقاضیان و علاقمندان برای شرکت در نمایشگاه کانتون 2024 می‌توانند تور ویژه نمایشگاه کانتون فیر بهاره گوانجو را از طریق این لینک تهیه کنند. همچنین کارشناسان برگزاری تور نمایشگاه کانتون 2024 آماده پاسخگویی به سوالات هستند. لطفا با شماره 02141187 داخلی ۱۰۰۵ تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : لیانا پرواز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز